REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

PKP rozwija swoją usługę Mobility

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 15 sty 2021 09:05
PKP rozwija swoją usługę Mobility
fot. Unsplash

W ramach PKP Mobility w maju ubiegłego roku spółka wprowadziła ujednolicony standard zarządzania obszarami płatnego parkowania przy dworcach kolejowych. Po pilotażu realizowanym na parkingu przy dworcu w Tarnowie PKP S.A. zdecydowała o poszerzeniu usługi o kolejne dwa obiekty: Warszawę Centralną i Bydgoszcz Główną.

REKLAMA

PKP Mobility to marka stworzona przez PKP S.A., w ramach której kolejowa spółka oferuje dodatkowe usługi, takie jak stacje do ładowania pojazdów elektrycznych czy car-sharing. Obecnie, dzięki PKP Mobility, kierowcy mogą doładować swój samochód elektryczny przy 9 dworcach kolejowych, a przy 3 trójmiejskich stacjach taki samochód wypożyczyć. Kolejną usługą rozwijaną w ramach marki jest ujednolicony standard zarządzania obszarami płatnego parkowania przy dworcach zarządzanych przez PKP S.A.

 – Stworzyliśmy PKP Mobility z myślą o klientach kolei. W ramach tej marki sukcesywnie wdrażamy usługi, które stanowią uzupełnienie procesu podróży na każdym jej etapie – nie tylko podczas przejazdu pociągiem. Jednym z przykładów są jasne, ujednolicone zasady związane z systemem parkowania przy naszych dworcach. Zapewnienie miejsc postojowych o odpowiednim standardzie jest szczególnie istotne w czasach, w których duża część społeczeństwa łączy podróż samochodem z innymi środkami transportu, również z koleją – mówi Rafał Zgorzelski, członek zarządu ds. strategii i logistyki w PKP S.A. 

Pilotażowo nowy system parkowania wprowadzony został przy tarnowskim dworcu kolejowym. Dla pasażerów udostępniono tam 72 miejsca postojowe, którymi w pełni zarządza PKP S.A. Pierwsze miesiące pilotażu pokazały, że system dobrze się sprawdza, a dzięki instalacji parkomatów spółka osiągnęła znacznie wyższe miesięczne przychody niż przed wprowadzeniem tego rozwiązania. Nowy standard zarządzania przydworcowym parkingiem w Tarnowie to jednak przede wszystkim korzyści dla samych klientów kolei. Ujednolicone zasady i wprowadzone opłaty umożliwiają większą rotację na miejscach parkingowych. Warto dodać, że na tarnowskim parkingu dostępne są też darmowe miejsca kiss&ride oraz miejsca dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Nowe zasady parkowania od stycznia tego roku obowiązują również przy dwóch dworcach kolejowych zarządzanych przez PKP S.A. Pierwszym z nich jest warszawski Dworzec Centralny im. Stanisława Moniuszki. Parking należący do spółki zlokalizowany jest bezpośrednio na płycie od strony Alei Jerozolimskich i zapewnione jest na nim około 80 miejsc postojowych. Dzięki dogodnej lokalizacji w centrum miasta, przy głównych arteriach komunikacyjnych i jednym z najważniejszych dworców kolejowych w stolicy, z miejsc postojowych będzie mogła korzystać znacznie szersza grupa klientów niż tylko pasażerowie kolei. Ustalenie wysokości opłaty parkingowej poprzedzone zostało analizą dotyczącą wysokości stawek na innych parkingach znajdujących się w okolicy. Kierowcy korzystający z miejsc postojowych PKP S.A. przy Dworcu Centralnym zapłacą 5 zł za godzinę parkowania. Będą mieli także możliwość wykupienia miesięcznego abonamentu w wysokości 360 zł.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.