REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Postulat zakładania parków kulturowych w trosce o estetykę przestrzeni miejskiej

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 14 wrz 2020 15:57
fot. Unsplash

Niebawem rusza nowa odsłona kampanii społecznej Krajobraz Mojego Miasta – jej celem jest zwrócenie uwagi na estetykę przestrzeni miejskiej. Tym razem sercem KMM stanie się postulat zakładania parków kulturowych.

REKLAMA

Kampania społeczna „Krajobraz mojego miasta” prowadzona jest przez Narodowy Instytut Dziedzictwa od 2016 r. Przez ten czas światło dzienne ujrzały dwa filmy („Krajobraz mojego miasta” i „Piękne, polskie, drewniane”). Stały się one głównymi nośnikami przekazu kampanii. Do tej pory ambasadorami akcji zgodzili się zostać m.in. Sebastian Karpiel-Bułecka, Dorota Chotecka, Krzysztof Trebunia-Tutka, czy Jan Mencwel.

Celem kampanii KMM jest zwrócenie uwagi na stan przestrzeni miejskiej. Reklamy, często o kontrowersyjnej estetyce i przesłaniu, potrafią przysłonić nawet 1/3 budynku, na którym się znajdują! Nieraz pod warstwami materiałów promocyjnych kryją się ozdobne detale budynków, które świadczą o przeszłości regionu i lokalnym dziedzictwie.

Najnowsza odsłona Krajobrazu mojego miasta będzie koncentrowała się więc na ochronie dziedzictwa, które jest osadzone właśnie w przestrzeni miejskiej. Jej sercem będą parki kulturowe, czyli jedna z ustawowych form ochrony zabytków w Polsce.              

Park kulturowy jest tworzony w celu ochrony krajobrazu kulturowego oraz zachowania wyróżniających się krajobrazowo terenów z zabytkami charakterystycznymi dla miejscowej tradycji. Postulat zakładania parków kulturowych wiąże się możliwością kompleksowej ochrony całych zabytkowych obszarów miast, dlatego tak ważne jest uświadamianie społeczeństwa o znaczeniu dbania o miejsca, w których żyjemy.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.