REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Trzy rodzinne przedsiębiorstwa, trzy duety braci – jedna opowieść o sukcesie

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 09 sty 2018 13:29
 Trzy rodzinne przedsiębiorstwa, trzy duety braci – jedna opowieść o sukcesie
fot. mat. prasowe

Historia sukcesu marki Dornbracht jest także, a przede wszystkim, historią udanych partnerstw. Jej najważniejszymi postaciami od ponad 25 lat są trzy duety braci: Andreas i Matthias Dornbracht, Michael i Christian Sieger oraz Mike i Marc Meiré.

REKLAMA

W trakcie wieloletniej współpracy z Sieger Design i agencją komunikacyjną Meiré und Meiré, Dornbracht zmienił środowisko łazienki i kuchni. - Potrzeba dużego doświadczenia i wyczucia, aby stworzyć coś odpowiedniego dla marki Dornbracht - wyjaśnia Andreas Dornbracht, który wraz ze swoim bratem Matthiasem jest trzecim pokoleniem zarządzającym średniej wielkości przedsiębiorstwem rodzinnym. Bracia przejęli prowadzenie firmy od swojego ojca Helmuta, syna założyciela firmy Aloysa F. Dornbrachta, na początku lat dziewięćdziesiątych. Dornbracht jest obecnie jedną z kilku firm sektora sanitarnego, która nadal pozostaje w rękach rodziny, a jako wiodący producent segmentu premium wytwarza wszystkie swoje produkty w Iserlohn.

- Zarówno Sieger Design, jak i Meiré und Meiré przykładają podobną wagę do jakości jak my i zachowują jej wysokie standardy. Co więcej, są to firmy rodzinne o podobnej kulturze i sposobie myślenia. Podobnie jak my, myślą długoterminowo i dążą do zrównoważonego rozwoju – co jest dużą zaletą w odniesieniu do agencji projektowych i komunikacyjnych – kontynuuje Andreas Dornbracht.

Sieger Design opracował Domani, pierwszą designerską armaturę dla marki Dornbracht, w 1985 roku. W tym czasie Dieter Sieger nadal miał całkowitą kontrolę nad interesami, ale wkrótce potem przekazał je swoim synom. Duet Meiré und Meiré przejął całą komunikację dla producenta baterii premium z Iserlohn na początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Od tamtej pory partnerstwo zaowocowało efektywną współpracą.

- Nasza relacja biznesowa obecnie opiera się w dużo większym stopniu na pracy zespołowej niż na początku. Wcześniej wysyłałeś brief, a następnie trzy miesiące później, otrzymywałeś kompletną koncepcję. Teraz nieustannie wymieniamy się pomysłami i informacjami z zespołami w Sieger Design i Meiré und Meiré – deklaruje Andreas Dornbracht, który odpowiada w firmie za strategię, finanse oraz komunikację i marketing. Matthias Dornbracht sprawuje natomiast pieczę nad rozwojem systemów i technologii, a także nad kwestiami operacyjnymi. „Obaj partnerzy są zaangażowani w proces opracowywania produktu od samego początku. Technologia, design, marketing i komunikacja są zawsze ściśle ze sobą powiązane.

Dornbracht od trzech dekad nieprzerwanie wyznacza standardy, czy to dzięki ikonom designu, takim jak Tara i MEM, czy rozwiązaniom do cyfrowego sterowania wodą – Smart Water i Ambiance Tuning Technique (ATT), czy eUnit Kitchen i Water Zones, bądź Horizontal Shower i Sensory Sky lub też najnowszej koncepcji LifeSpa. - Jeśli spojrzysz na te kamienie milowe jako całość, zdasz sobie sprawę, że to, co czyni markę Dornbracht tak wyjątkową, to stojąca za nią kultura i chęć wprowadzania innowacji – mówi Mike Meiré. Michael Sieger podkreśla w tym kontekście również gotowość do podejmowania ryzyka. - Szczególną cechą naszej współpracy z Dornbracht jest to, że wdrażamy koncepcje produktów, o których wiemy, że będą początkowo stanowić wyzwanie dla tradycyjnego rynku - dodaje.

Dornbracht był pionierem cyfryzacji w łazienkach i kuchniach. - Mówiąc wprost, o kilka lat wyprzedziliśmy naszą epokę wprowadzając Smart Water, ponieważ rynek dopiero teraz zaczyna się rozwijać. Ale to oznacza, że jesteśmy jeszcze lepiej przygotowani na przyszłość – mówi Matthias Dornbracht.

Design ma znaczenie

Niezwykle ważnym krokiem we współpracy z Sieger Design było wprowadzenie w 1992 r. serii Tara. Minimalistyczna bateria z charakterystycznymi krzyżowymi uchwytami otworzyła drogę do nowego, estetycznego zrozumienia współczesnego projektu łazienki i, po Domani, ugruntowała reputację marki Dornbracht jako lidera designu. Towarzyszyła temu radykalna zmiana wizerunku marki, wprowadzona przez Meiré und Meiré. Agencja przejęła komunikację marki Dornbracht w tym samym czasie, kiedy wprowadzono baterię Tara. Mike Meiré był dyrektorem kreatywnym a Marc Meiré odpowiadał za strategię i procesy operacyjne. - Artystyczna kreatywność Sieger Design była wtedy naprawdę radykalna i nowa – wyjaśnia Mike Meiré. - Ale postawiła też pytanie: co zrobimy z logo? Wszyscy zaangażowani zgodzili się, że kontynuowanie tradycyjnego pisma marki Dornbracht nie wchodziło w grę. Logo musiało być krótsze. Powiedzieliśmy: po prostu przetniemy nazwę i napiszemy ją w dwóch linijkach. To było prawie tak, jakbyśmy prowadzili na rzeź świętą krowę. Ale odpowiedź Andreasa Dornbrachta była natychmiastowa: zrobimy to. Myślę, że był niesamowicie odważny - dodaje.

Nowa, artystycznie kreatywna linia była konsekwentnie realizowana przez lata i kolejne dekady – aż do dnia dzisiejszego włącznie. Tak jak poprzednio, całe portfolio produktów marki Dornbracht jest tworzone i rozwijane we współpracy z Sieger Design. W dzisiejszych czasach chodzi o znacznie więcej niż zewnętrzny wygląd. 0 Postrzegamy projektowanie i kreowanie produktów jako odpowiedź na zmieniające się potrzeby klientów i konsumentów – wyjaśnia Michael Sieger, który jest odpowiedzialny za procesy twórcze w Sieger Design. Jego brat Christian jest ekonomistą biznesu odpowiedzialnym za finanse, marketing i public relations. Wraz z estetyką i funkcjonalnością chodzi o tworzenie wartości dodanej i uwzględnianie megatrendów społecznych w procesie rozwoju. Wszystkie strony rozważają szczegółowo aspekty takie jak zdrowie, indywidualizacja i możliwość łączenia elementów. - Co będzie motywować klientów w ciągu najbliższych pięciu, dziesięciu czy piętnastu lat? To są pytania, które nas nurtują – mówi Andreas Dornbracht.

Od „Culture in the Bathroom” do „Culturing Life”

Ważnym źródłem inspiracji są Dornbracht Culture Projects, które powstały w 1996 roku razem z serią „Statements”. Wychodząc od nowej deklaracji firmy „Kultur im Bad” („Kultura w łazience”), poproszono znanych na całym świecie fotografików, muzyków, architektów, pisarzy, projektantów i innych artystów o stworzenie dowolnej pracy w swoim własnym gatunku na temat wody, oczyszczania, rytuałów i kultury w łazience. - Nikt z nas nie wiedział, czego się spodziewać. Daliśmy artystom carte blanche  – wspomina Mike Meiré, który do tej pory jest kuratorem Culture Projects, i który czasami aktywnie wnosi wkład jako artysta. - To było niesamowicie odważne ze strony marki Dornbracht, aby podjąć taki krok w tamtym czasie. Być może teraz możemy się uśmiechnąć, ale wtedy torowało drogę całej branży - dodaje.

„Statements” były początkową iskrą dla badań nad sztuką i kulturą, które wciąż trwają i nadal dają firmie Dornbracht kluczowy impet do rozwoju produktu i marki. Stanowiło to również inspirację dla łazienkowych rytuałów marki Dornbracht, które zostały opracowane przez Meiré und Meiré w 2003 roku. Po raz pierwszy uwaga w łazience całkowicie przeniosła się na ludzi i ich działania – i to podejście zasadniczo zmieniło rozumienie designu współczesnej łazienki: z funkcjonalnego wilgotnego pokoju na miejsce fizycznej i mentalnej regeneracji i ostatecznie osobistej profilaktycznej troski o zdrowie.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.