REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

W galeriach handlowych 2 proc. mniej odwiedzających niż rok temu

  • Autor: PAP
  • 10 mar 2021 13:32
W galeriach handlowych 2 proc. mniej odwiedzających niż rok temu
Fot. Shutterstock

Wizyty w centrach handlowych stały się bardziej celowe, kupujący odwiedzają obiekty handlowe w określonym celu, starając się spędzić w sklepach jak najmniej czasu. Utrzymuje się trend wysokiej konwersji - imformuje w komunikacie Polska Rada Centrów Handlowych.

REKLAMA

Jak czytamy w komunikacie PRCH, średnia odwiedzalność galerii handlowych zgodnie z przewidywaniami już czwarty tydzień z rzędu utrzymuje się na podobnym, stabilnym poziomie. "Klienci na bieżąco realizują cele zakupowe, co pozwala uniknąć okresowego, niekontrolowanego zwiększenia ruchu w centrach handlowych" - wskazano w raporcie.

Wyniki natężenia ruchu przedstawione przez PRCH pokazują, że ruch w obiektach oscyluje wokół 80 proc. poziomów ubiegłorocznych, a średnie wyniki tygodniowe utrzymują się na zbliżonym poziomie 76-77 proc.

Najwięcej wizyt - jak wskazano - odnotowują centra handlowe średniej wielkości o powierzchni od 20-40 tys. mkw., gdzie wskaźnik odwiedzalności był w zależności od dnia tygodnia wyższy od 5-10 pp. niż centrach największych, powyżej 60 tys. mkw.

Zaznaczono, że najaktywniej z oferty sklepów w obiektach handlowych korzystali kupujący w Regionie Południowym, mniejsze natężenie ruchu odnotowano w północnej części kraju, natomiast średni tygodniowy footfall w Regionie Północnym był o ponad 30 proc. niższy w stosunku do ubiegłorocznego.

Jak czytamy, dane z ostatnich tygodni pokazują powtarzalne i przewidywalne wyniki poziomu odwiedzalności, co znacząco ułatwia kontrolowanie liczby osób przebywających w obiektach handlowych i zapewnienie koniecznego dystansu.

"Stabilne funkcjonowanie centrów handlowych w warunkach zaostrzonego reżimu sanitarnego pozwala kupującym na systematyczną i bieżącą realizację potrzeb. Zmniejszony i ustabilizowany ruch w obiektach handlowych ułatwia klientom planowanie zakupów z wyprzedzeniem i sprzyja zachowywaniu społecznego dystansu. Wizyty w centrach handlowych stały się bardziej celowe, kupujący odwiedzają obiekty handlowe w określonym celu, starając się spędzić w sklepach jak najmniej czasu. Utrzymuje się trend wysokiej konwersji" - napisano.

W komunikacie PRCH podkreślono, że centra handlowe są jednymi z najbezpieczniejszych miejsc w przestrzeni publicznej: kontakt między klientami jest krótkotrwały, a obiekty funkcjonują z zachowaniem najwyższych standardów sanitarnych i są dostosowane do krajowych zaleceń Głównego Inspektoratu Sanitarnego i Ministerstwa Rozwoju Pracy i Technologii oraz wytycznych międzynarodowych, np. WHO. Dodano, że galerie od miesięcy, nieprzerwanie przypominają kupującym o konieczności noszenia maseczek, dezynfekowania rąk i zachowywania bezpiecznego dystansu.(PAP)

autor: Ewa Wesołowska

ewes/ mk/

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie