REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Witryna sklepowa zamienia się w scenę

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 28 sty 2021 14:16
Witryna sklepowa zamienia się w scenę
fot. mat. prasowe Gemini Park Tychy
Witryna sklepowa zamienia się w scenę

W ostatnich miesiącach kultura nieustannie poszukuje nowych platform, dzięki którym może dotrzeć do odbiorców, promując lokalnych twórców. Takie poszukiwania prowadzi także Miejskie Centrum Kultury w Tychach, które nawiązało współpracę z Gemini Park Tychy. W sklepowych witrynach centrum handlowego w każdym tygodniu pojawiać będą się tyscy artyści. Jest to pierwsze takie przedsięwzięcie na Śląsku.

REKLAMA

– Ubiegły rok sprawił, że zupełnie zmienił się sposób myślenia o kulturze oraz o organizacji wydarzeń kulturalnych. Większość z nich przeniosła się do Internetu. Za jego pomocą staraliśmy się realizować spektakle, spotkania, koncerty, a nawet wystawy – wyjaśnia Magdalena Pytlarz z Miejskiego Centrum Kultury w Tychach, dodając, że z myślą o potrzebach odbiorców uruchomiona została nowa strona internetowa kultura.tychy.pl. – Postanowiliśmy stworzyć przyjazną przestrzeń, która pozwoli nam w prosty i atrakcyjny sposób informować o nadchodzących wydarzeniach - dodaje.

Równolegle z pracami nad nową witryną, wznowiony został cykl spotkań z twórcami, którzy mają wpływ na szeroko rozumianą kulturę w Tychach. Mowa tu o Mieście Całkiem Kulturalnym, którego celem jest przybliżenie sylwetek twórców czy promotorów kultury.

Kolejnym krokiem jest nawiązanie współpracy z Gemini Park. Dzięki niej już od najbliższego piątku, co tydzień, w jednej z największych witryn sklepowych tyskiej galerii pojawiać będą się różni artyści, prezentujący swoją twórczość. Wszystko to w ramach nietypowego projektu "Okno na kulturę".

Zdaniem pomysłodawców, ma on nie tylko przybliżyć sylwetki tyskich artystów szerokiej publiczności (aktorów, plastyków, muzyków), ale także zapewnić kontakt widza z kulturą poprzez np. spektakle na żywo czy wystawy. Wszystko będzie się odbywać z zachowaniem dystansu społecznego.

– Obok witryn naszych sklepów każdego dnia przechodzą tysiące osób. Teraz te osoby staną się także widownią. W tak oryginalny sposób wspólnie z Miejskim Centrum Kultury w Tychach przybliżymy sylwetki kilkunastu twórców. Póki co, startujemy z jedną, ale ogromną witryną. Są jednak już pomysły na kolejne – mówi Aleksandra Zawodzińska, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Tychy.

Pierwszą odsłonę "Okna na kulturę" zaplanowano na najbliższy piątek (29.01.) w godzinach od 18 do 21. W związku ze zbliżającym się festiwalem szantowym – Port Pieśni Pracy – w witrynie jednego ze sklepów zaprezentuje się Fabryka Kultury, która zawita tu ze spektaklem "Piraci". Będą to krótkie, przerywane sceny oparte na pantomimie, osadzone w morskim świecie i ze sporą dawką humoru.

– Ten projekt to prawdziwy kulturalny eksperyment, który ma połączyć sztukę z przestrzenią komercyjną, tworząc artystom oryginalną platformę do prezentacji twórczości i osiągnięć. Jesteśmy przekonani, że ta nietypowa formuła nie tylko zaciekawi i zatrzyma, co więcej, będzie przyciągać widownię, wspierając jednocześnie twórców i ich działalność. – mówi Zawodzińska.

Plany są ambitne. W kolejnych tygodniach w witrynie w Gemini Park pojawić się ma m.in. Bartosz Hadryś. Tyski artysta do galerii zawita ze swoimi abstrakcyjnymi pracami wykonanymi techniką olejną. W kolejnych tygodniach będzie można spotkać także multiinstrumentalistkę Agnieszkę Pawełczyk. Artystka obok wystawy zaplanowała także spektakl na granicy performance i koncertu.

– Wśród uczestników nie zabraknie prawdziwych osobowości. Ludzi, którzy tworzą dziś kulturalną mozaikę. Kolejne pomysły właśnie się rodzą, są wśród nich koncerty, spektakle na żywo, wystawy czy spotkania z autorami. W 2021 chcemy być z twórcami bliżej ludzi, przy okazji ich codziennych aktywności, łamiąc jednocześnie tabu dotyczące sztuki. Prezentacja w witrynach nam to zapewnia. – mówi Magdalena Pytlarz z Miejskiego Centrum Kultury w Tychach.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.