REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Wystawa, wernisaż? Coraz częściej obejrzysz je w galerii handlowej

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 06 mar 2020 10:06
Wystawa, wernisaż? Coraz częściej obejrzysz je w galerii handlowej
Wystawa Kątem Oka, fot. Gemini Park Tychy
Wystawa, wernisaż? Coraz częściej obejrzysz je w galerii handlowej
Wystawa, wernisaż? Coraz częściej obejrzysz je w galerii handlowej
Wystawa, wernisaż? Coraz częściej obejrzysz je w galerii handlowej
Wystawa, wernisaż? Coraz częściej obejrzysz je w galerii handlowej
Wystawa, wernisaż? Coraz częściej obejrzysz je w galerii handlowej
Wystawa, wernisaż? Coraz częściej obejrzysz je w galerii handlowej

Interaktywna wystawa poświęcona iluzji optycznej czy prezentacja ruchomej makiety - to nie portfolio wydarzeń w muzeum, a przykłady wzięte z galerii handlowych. Przez wiele lat edutainment był domeną dziecięcych uniwersytetów, muzeów i centrów nauki. Teraz na dobre zadomawia się w centrach handlowych.

REKLAMA

- Wydarzenia w centrach handlowych ewoluują. Czysta rozrywka ustępuje coraz częściej miejsca mądrej zabawie, w której ważnym elementem jest przekazywanie wiedzy, rozwój umiejętności i talentu czy odkrywanie świata. Wiąże się to bezpośrednio z poszerzaniem tradycyjnych funkcji galerii handlowych o nowe, związane m.in. ze spędzaniem czasu wolnego - mówi Aleksandra Zawodzińska, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Tychy.

Korzystają na tym przede wszystkim duże centra handlowo-rozrywkowe, ale także mniejsze galerie pozycjonujące się jako rodzinnie. To właśnie w nich coraz częściej można uczestniczyć w bezpłatnych półkoloniach, warsztatach np. plastycznych, tanecznych, naukowych i językowych, spektaklach teatralnych czy w interaktywnych wystawach, które jakością, skalą i scenariuszem nie odbiegają od tych, jakie znamy np. z Centrum Nauki Kopernik.

- Nakłady na edutaimnent w galeriach w ostatnich latach znacznie wzrosły. Wystawy, które dziś przygotowywane są dla centrów handlowych tworzone są np. przez te same firmy, które pracują dla muzeów. Nie są to już proste, często obwoźne ekspozycje na systemie wystawienniczym, ale złożone interaktywne wystawy ze scenariuszem, który angażuje zwiedzających, pokazując często zaskakujące zjawiska i tematy. Wiele z nich projektowanych jest na wyłączność dla konkretnych galerii - mówi Zawodzińska.

To nie jedyna nowość. - Zmienia się także podejście do organizowanych warsztatów. Te do niedawna stanowiły jedynie dodatek do wydarzeń o większej skali. Dziś stają się atrakcją samą w sobie, przy czym ich formuła i treść jest znacznie szersza niż jeszcze 5 lat temu. Coraz częściej stawia się tutaj na zajęcia, które odkrywają talent i pomagają w jego rozwoju lub zajęcia popularyzujące pewne idee np. zero waste czy związane ze zdrowym stylem życia - dodaje przedstawicielka Gemini Park.

Przykład na to, jak efektywnie wykorzystywać edutainment widać w Gemini Park Tychy. Tam edurozrywka to nie tylko jedna z podstaw kalendarza marketingowego, to także sposób na wsparcie pozycjonowania galerii oraz umocnienie jej przewagi na lokalnym rynku. Już dziś nauka połączona z zabawą stanowi ok. 80% wszystkich organizowanych tu wydarzeń. Tylko w ciągu ostatniego roku centrum handlowe przygotowało aż 10 edurozrywkowych wydarzeń, które w sumie trwały 158 dni.

- Eduzabawa na stałe wpisała się w naszą strategię marketingową, ale także w strategię pozycjonowania. Wydarzenia tego typu nie tylko podkreślają rodzinny charakter galerii, umacniając ten wizerunek na lokalnym rynku, ale mają także wpływ na footfall, aktywizując go w kluczowych dla nas momentach np. w wakacje czy w okresie świąt. Mają więc wpływ na wyniki galerii - mówi.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.