REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Wzrasta sprzedaż polskich mebli w USA

  • Autor: PAP
  • 17 gru 2021 09:57
Wzrasta sprzedaż polskich mebli w USA
Sprzedaż polskich mebli w Stanach Zjednoczonych jest wyższa o 26 proc. niż przed rokiem - poinformowała w piątek PAP Polska Fundacja Narodowa. fot. Shutterstock

Jak informuje Polska Fundacja Narodowa, sprzedaż polskich mebli w USA wzrosła o 26 proc. w porównaniu do ubiegłego roku. PFN współpracuje z Ogólnopolską Izbą Gospodarczą Producentów Mebli - celem współpracy jest promocja nie tylko polskich produktów, ale polskiego wzornictwa.

REKLAMA

  • Sprzedaż polskich mebli w Stanach Zjednoczonych jest wyższa o 26 proc. niż przed rokiem - poinformowała w piątek PAP Polska Fundacja Narodowa.
  • PFN wspiera promocję polskich mebli i designu polskich projektantów na amerykańskim rynku we współpracy z OIGPM.
  • Polscy producenci mebli, w ramach projektu European Smart Design from Poland, wzięli udział w trzech edycjach prestiżowych targów meblarskich w High Point w Karolinie Północnej w Stanach Zjednoczonych.
  • Stany Zjednoczone są światowym liderem w imporcie mebli, a w Polsce w branży meblarskiej pracuje obecnie około 200 tys. osób w ponad 28 tys. firm.

"To efekt współpracy Polskiej Fundacji Narodowej z Ogólnopolską Izbą Gospodarczą Producentów Mebli" - ocenił w rozmowie z PAP Temistokles Brodowski z Polskiej Fundacji Narodowej.

"Wzrost sprzedaży w tym roku wyniósł 26 proc. - to oznacza, że sprzedaż polskich mebli w USA poszybowała w górę" - powiedział PAP Brodowski. Zaznaczył, że dane te wynikają ze zleconego przez OIGPM raportu "Prognoza eksportu 2021" przygotowanego przez firmę B+R Studio Tomasz Wiktorski.

Przypomniał, że od kilku lat PFN wspiera promocję polskich mebli i designu polskich projektantów na amerykańskim rynku we współpracy z OIGPM. Polscy producenci mebli, w ramach projektu European Smart Design from Poland, wzięli udział w trzech edycjach prestiżowych targów meblarskich w High Point w Karolinie Północnej w Stanach Zjednoczonych, które odbyły się w jesienią 2020 r. oraz wiosną i jesienią 2021 r.

Promocja polskiego wzornictwa

"Naszym celem nie jest po prostu promowanie produktów, ale przede wszystkim tradycji polskiego wzornictwa w wieloletnim wymiarze i na wielu polach. Upowszechniamy w ten sposób wizerunek Polski jako kraju z rozwijającą się gospodarką, atrakcyjnym dziedzictwem kulturowo-historycznym i miejsca przyciągającego uwagę inwestorów poszukujących - szczególnie w kryzysie - bezpiecznych rynków i wiarygodnych kontrahentów" - powiedział PAP prezes Polskiej Fundacji Narodowej Marcin Zarzecki.

Brodowski zaznaczył, że wymienione amerykańskie targi meblarskie mają 100-letnią tradycję i w każdej edycji koncentrują profesjonalistów, designerów, architektów wnętrz i handlowców ze wschodniego wybrzeża USA oraz największe firmy meblarskie z całego świata.

"Wydarzenie to jest obowiązkową pozycją w kalendarzu osób decydujących o wprowadzaniu mebli do sprzedaży w amerykańskich sieciach handlowych, dlatego udział w targach to ogromny potencjał biznesowy. Przygotowane przy wsparciu Polskiej Fundacji Narodowej stoisko na targach na ponad 300 m kw. powierzchni prezentuje ofertę polskich firm meblarskich oraz polskie wzornictwo" - podkreślił w rozmowie z PAP.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.