REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo Forbo
×

Szukaj w serwisie

Znana polska marka odzieżowa stawia na zrównoważony rozwój

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 02 gru 2020 10:17
Znana polska marka odzieżowa stawia na zrównoważony rozwój
Fot. mat. prasowe
Znana polska marka odzieżowa stawia na zrównoważony rozwój
Znana polska marka odzieżowa stawia na zrównoważony rozwój
Znana polska marka odzieżowa stawia na zrównoważony rozwój
Znana polska marka odzieżowa stawia na zrównoważony rozwój

Jeszcze w 2019 roku wszystkie marki LPP wprowadziły do sprzedaży bardziej zrównoważone kolekcje, sygnowane znakiem Eco Aware, a w tym roku firma koncentrowała się na szeroko zakrojonych działaniach rozwijających program ekologicznej produkcji. Marka wdrożyła także nowy koncept salonów oparty o inteligentny i energooszczędny system dotyczący takich elementów jak oświetlenie, ogrzewanie, wentylacja czy klimatyzacja.

REKLAMA

Mijający rok to dla LPP czas mierzenia się z wyzwaniami, jakie stanęły przed całą branżą handlową. Pandemia i konieczność odłożenia na bok wielu projektów nie miała jednak wpływu na konsekwentną realizację celów, ogłoszonej jeszcze w ubiegłym roku, nowej strategii zrównoważonego rozwoju. Co więcej, pomimo kryzysu, część z przyjętych celów udało się spółce zrealizować w większym zakresie niż to pierwotnie zakładano. Przyjęte w planach biznesowych za bazowe cele prośrodowiskowe stały się wyznacznikiem podejmowanych przez firmę działań służących ograniczeniu jej wpływu na środowisko w czterech kluczowych obszarach: projektowania i produkcji, opakowań, bezpieczeństwa chemicznego oraz infrastruktury i budynków.

Odpowiedzialna produkcja

W przypadku branży odzieżowej, z punktu widzenia globalnych wyzwań środowiskowych, jednym z kluczowych etapów przygotowania kolekcji pozostaje sposób pozyskiwania surowców oraz proces produkcyjny uwzględniający najnowsze, proekologiczne rozwiązania technologiczne. Dlatego LPP

. Jego podstawowym założeniem na ten rok było wypracowanie i wdrożenie przez współpracujących z firmą dostawców jakościowych i ekologicznych standardów, takich jak kryteria dotyczące ograniczenia zużycia wody i energii w procesie obróbki tkanin i produkcji odzieży. Od momentu wdrożenia strategii prowadzone są konsultacje z 40 producentami z Azji Południowo-Wschodniej, których celem jest spełnienie wyznaczonych standardów Eco Aware Production. W przyszłym roku, zgodnie z założeniami programu ma pracować już 30 proc. wszystkich fabryk szyjących dla LPP w Południowej Azji, tj. 177 dostawców, natomiast do 2023 r. - 100 proc. fabryk dżinsów.

Ostatnie miesiące to dla LPP również intensywny czas zwiększania udziału odzieży produkowanej z materiałów bardziej przyjaznych środowisku, czyli organicznych, pochodzących z recyklingu lub wykonanych w zrównoważonym procesie. W 2019 roku wszystkie marki LPP wprowadziły do sprzedaży bardziej zrównoważone kolekcje, sygnowane znakiem Eco Aware. Dzisiaj już 23 proc. produktów dostępnych w ich ofercie oznaczonych jest metką odzieży przyjaznej środowisku. Przoduje w tym zakresie Reserved – kolekcje tej marki w 33 proc. to produkty Eco Aware.

- Nowa strategia zrównoważonego rozwoju LPP od początku miała być planem ambitnym, ale jednocześnie realnym do zrealizowania. Dlatego przyjęliśmy, że w 2021 roku 25 proc. wyprodukowanej przez nas odzieży będzie bardziej przyjazna środowisku. Dziś z dumą możemy powiedzieć, że cel przyjęty dopiero na rok przyszły, już dziś udało nam się zrealizować niemal w całości i to pomimo obecnych trudności na rynku wywołanych pandemią. Od 2017 roku dokonaliśmy zasadniczej zmiany w tworzeniu oferty bardziej przyjaznej środowisku. To utwierdza nas w przekonaniu, że determinacja w realizacji wyznaczonych celów konsekwentnie przybliża nas do tworzenia coraz bardziej zrównoważonej mody, przyjaznej dla ludzi i środowiska – komentuje Marek Piechocki, prezes zarządu LPP.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.