REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Planeta B nie istnieje. Warto postawić na ponadczasowy design, który myśli o globalnych problemach

  • Autor: PropertyDesign.pl/KL
  • 14 maj 2021 12:38
Planeta B nie istnieje. Warto postawić na ponadczasowy design, który myśli o globalnych problemach
"TrendWatch - ekologiczne, śmiałe, nowoczesne, dobrze zaprojektowane"
Planeta B nie istnieje. Warto postawić na ponadczasowy design, który myśli o globalnych problemach
Planeta B nie istnieje. Warto postawić na ponadczasowy design, który myśli o globalnych problemach
Planeta B nie istnieje. Warto postawić na ponadczasowy design, który myśli o globalnych problemach
Planeta B nie istnieje. Warto postawić na ponadczasowy design, który myśli o globalnych problemach

W dzisiejszych czasach w zasadzie z roku na rok na topie jest zupełnie co innego. Obecnie show skradają takie pojęcia jak ekologia, zero waste, czy też zrównoważony rozwój. Idee te można znaleźć niemal wszędzie – od globalnych haseł i wartości, po konkretne produkty dostępne na rynku. Z drugiej zaś strony za rogiem czyha i ciągle puka do drzwi udoskonalana technologia. Podczas 4 Design Days Online i panelu "TrendWatch - ekologiczne, śmiałe, nowoczesne, dobrze zaprojektowane" przyjrzeliśmy się, co we wnętrzarskiej trawie piszczy.

REKLAMA

Łączenie designu i funkcjonalności to zawsze ogromne wyzwanie, które nie jest obce producentom. - Zależy nam na znalezienie złotego środka. Piękny wygląd nie musi być kompromisem i oznaczać mniejszej użyteczności, wprost przeciwnie. Oba te elementy zawsze powinny stanowić zgrany duet. Takim przykładem są toalety myjące, które według europejskiego wzorca powinny być minimalistyczne, intuicyjnie sterowane. Innym przykładem są brodziki kompozytowe, które są bardzo proste w formie, ultracienkie, a ich powierzchnia przypomina kamień naturalny. Podsumowując, Roca nie godzi się na wybór między designem, a funkcjonalnością - mówi Joanna Dec-Galuk.

Kolejnym trendem, który miarowo zdobywa rynek są systemy inteligentnego zarządzania domem. O idei smart home w polskich wnętrzach opowiedział Damian Fituch, dyrektor zarządzający Jung Polska oraz prezes Stowarzyszenia KNX Polska.

- Domy inteligentne od wielu wielu lat wchodzą w nasze progi. Automatyka budynkowa to element projektu, który myśli o przyszłości. Bauhaus w architekturze i designie to element praktyczny, projekty powstające w oparciu o tę ideę mają być „na lata”, sprawdzone. Smart home właśnie taki jest. Obecnie widzimy duże zainteresowanie naszymi rozwiązaniami, choć – z drugiej stony – obserwuję dużą lukę w wiedzy u klientów. Każdy element tzw. smart home musi być dopasowany indywidualnie do sytuacji. Nasi klienci szukają stabilnego rozwiązania, o którego istnieniu mogą zapomnieć w ciągu dnia. Ono ma być samowystarczalne, proste w użyciu - mówi Fituch i dodaje, że producenci dążą do tego, aby inteligentne instalacje były dostępne dla każdego.

Ciekawe były również spostrzeżenie architektów odnośnie trendów na rynku wnętrzarskim. - Dziś aż ¼ mieszkańców Polski pragnie skorzystać z usług architekta. To bardzo dużo! Pokazuje to coraz większą świadomość naszych rodaków dotyczącą wnętrz, w których mieszkają. Trendy? Obecnie na topie jest nurt hygge, czyli wszystko to, co jest miłe, przyjemne i przytulne, a także sprzyjające spotkaniom – czy to z rodziną, czy z samym sobą. W związku z tym najpopularniejsze obecnie palety barw to kolory ciepłe. W dobie pandemii ulubionymi dodatkami stały się rośliny. Na ustach wszystkich jest dziś także wcześniej już wspomniana ekologia, czyli naturalne materiały, systemowe technologie, energooszczędne instalacje. Dla mnie najważniejszy jest zrównoważony cykl życia produktu Idealnym przykładem takiego przemyślanego, ponadczasowego designu jest norweskie krzesełko dla dzieci trip-trap. W Norwegii jest to mebel, którego nikt się nie pozbywa, on jest przekazywany z pokolenia na pokolenie - podkreśla Ida Mikołajska, architektka, współzałożycielka pracowni MIKOŁAJSKAstudio.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.