REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Planeta B nie istnieje. Warto postawić na ponadczasowy design, który myśli o globalnych problemach

  • Autor: PropertyDesign.pl/KL
  • 14 maj 2021 12:38
Planeta B nie istnieje. Warto postawić na ponadczasowy design, który myśli o globalnych problemach
"TrendWatch - ekologiczne, śmiałe, nowoczesne, dobrze zaprojektowane"
Planeta B nie istnieje. Warto postawić na ponadczasowy design, który myśli o globalnych problemach
Planeta B nie istnieje. Warto postawić na ponadczasowy design, który myśli o globalnych problemach
Planeta B nie istnieje. Warto postawić na ponadczasowy design, który myśli o globalnych problemach
Planeta B nie istnieje. Warto postawić na ponadczasowy design, który myśli o globalnych problemach

W dzisiejszych czasach w zasadzie z roku na rok na topie jest zupełnie co innego. Obecnie show skradają takie pojęcia jak ekologia, zero waste, czy też zrównoważony rozwój. Idee te można znaleźć niemal wszędzie – od globalnych haseł i wartości, po konkretne produkty dostępne na rynku. Z drugiej zaś strony za rogiem czyha i ciągle puka do drzwi udoskonalana technologia. Podczas 4 Design Days Online i panelu "TrendWatch - ekologiczne, śmiałe, nowoczesne, dobrze zaprojektowane" przyjrzeliśmy się, co we wnętrzarskiej trawie piszczy.

REKLAMA

Swoimi spostrzeżeniami podzieliła się również Justyna Mojżyk, architekt, Poliforma. - Zauważam obecnie kilka trendów. Przede wszystkim – „odchudzamy” materiały wykończeniowe, dążymy do tego, aby były one coraz cieńsze, mniejsze. Na rynku dostępne są m.in. blaty, które mają 1 cm! Pojawiają się coraz cieńsze blaty umywalek, desek od toalet… Kolejnym trendem jest tzw. powrót do lamusa, czyli ponowna sympatia do dawnych rozwiązań. Do łask wróciła unowocześniona boazeria w postaci lameli, czy też lastryko. Co wygenerowała pandemia? Przez to, że większość członków rodziny musiała wykonywać swoje obowiązki w domu w jednym czasie, niezmiernie istotna stała się dla nas akustyka. Trend ten zdominuje rynek materiałów, będziemy przez to szukać nowych rozwiązań m.in. wprowadzania tkanin do wnętrz - podkreśla Mojżyk.

Dużym problemem, w kontekście będącej dziś na topie ekologii jest greenwashing. Okazuje się, że trudno jest konsumentom odróżnić prawdziwie zrównoważony produkt od „ekościemy”. - Ciężko jest znaleźć materiał, który w 100 proc. będzie zero waste. Z greenwashingiem trzeba walczyć poprzez dobry design, który jest ponadczasowy – podkreśla Ida Mikołajska.

W podobnym tonie wypowiada się Damian Fituch. - Dobra jakość jest eko, gdyż trwały produkt nie psuje się, nie trzeba go ciągle wymieniać. Nie ma co oszczędzać na produktach, gdyż w takiej sytuacji tak naprawdę tracimy dwa razy – mówi ekspert Jung Polska.

- Polacy są bardzo podatni na zjawisko greenwashingu. Wynika to z niskiej świadomości ekologicznej. Dlatego zadaniem nas jako producentów jest krzewić tę wiedzę. Warto zwracać uwagę na certyfikaty produktowe, trzeba odnosić się do autorytetów – zauważa Joanna Dec-Galuk.

Według Justyny Mojżyk to ludzie są największymi "psujami". - Nie potrafimy liczyć. Kusimy się na niską cenę, a nie idziemy w stronę jakości, która żyje pokoleniami. Nie jesteśmy gotowi na rozwiązania ekologiczne, które są standardem w innych częściach świata. My, jako architekci i producenci mamy tę odpowiedzialność za krzewienie wiedzy i dobrych praktyk – mówi.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.