REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Zielone biuro, czyli jakie?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 18 gru 2019 10:46
Zielone biuro, czyli jakie?
Debata pt. "Zielone biuro" podczas 4Buildings. Fot. PTWP
Zielone biuro, czyli jakie?
Zielone biuro, czyli jakie?
Zielone biuro, czyli jakie?
Zielone biuro, czyli jakie?
Zielone biuro, czyli jakie?
Zielone biuro, czyli jakie?
Zielone biuro, czyli jakie?
Zielone biuro, czyli jakie?
Zielone biuro, czyli jakie?
Zielone biuro, czyli jakie?

Czym tak naprawdę są zielone biura? Czy to ekologia, energooszczędność, czy miękkie rozwiązania, jak chociażby biofilia. Co oznacza hasło zdrowe biuro? Nad tym zastanawiali się uczestnicy sesji "Zielone biuro" podczas wydarzenia 4Buildings.

REKLAMA

Radosław Stojek, wiceprezes zarządu Dalkia Polska Solutions zwracał z kolei uwagę na potrzebę znalezienia równowagi pomiędzy różnymi aspektami zielonego biura. – Dla nas pojęcie zielonego biura łączy ze sobą dwa aspekty: komfort użytkownika - najemcy - i koszty utrzymania budynku dla właściciela. Dla najemcy biura najważniejszy jest komfort. Właścicielom obiektów zależy natomiast przede wszystkim na tym, aby budynek był wynajęty i efektywny energetycznie, tak aby koszty jego utrzymania były jak najniższe. Dodatkowo zielone biuro to ekologiczne biuro oparte na efektywności energetycznej – wyliczał Radosław Stojek. – Tylko wyważenie tych aspektów daje pozytywny efekt. Nie można odnieść sukcesu, jeżeli tylko jedna ze stron transakcji jest zadowolona  – podkreślał.

O sztuce równowagi pomiędzy wymogami formalnymi, a autentycznym komfortem użytkowników biura mówił Krystian Wawer, zwracając uwagę na rolę czynnika psychologicznego. – Wybierając poszczególne rozwiązania, trzeba się kierować zdrowym rozsądkiem. Certyfikacja, statystyki, badania - swoją drogą, jak najbardziej. Natomiast trzeba pamiętać, że w biurach przebywają ludzie i ta psychologia i komfort bycia - nawet jeżeli są wbrew logice - powinny być brane pod uwagę – mówił powołując się na przykład subiektywnego odczuwania większego komfortu przebywania w biurze, w którym istnieje możliwość otwarcia okna. 

Zwracając uwagę na wielowątkowość samego zagadnienia, prowadząca dyskusję Danuta Barańska pytała rozmówców, czy istnieje konkretny aspekt, jaki należałoby wyszczególnić przy projektowaniu i realizacji budynku, aby ten był zielony. Rafał Schurma przyznawał, że nawet opierając się na oficjalnych wymogach certyfikacji, znajdziemy aspekty, które są ze sobą w sprzeczności, jak chociażby dążenie do jak najlepszej jakości powietrza, przy jednoczesnym ograniczaniu zużycia energii. Ekspert podkreślał jednocześnie, jak ważne jest zrównoważone i rozsądne podejście, w stawianiu na wybrane rozwiązania.

Wspólne projektowanie i budowanie świadomości

Podczas dyskusji poruszono istotny aspekt budowania świadomości wśród klientów i przyszłych użytkowników biura. Mówił o tym Daniel Dziczek senior architekt i project manager w Workplace Solutions sp. z. o.o.: – Bardzo ważne w całym procesie jest budowanie świadomości wśród pracowników, a najlepszym sposobem jest wspólne projektowanie i wyjaśnianie, co z czego wynika, jaki ma wpływ w przyszłości, bo pracownicy i klienci często tego nie wiedzą – podkreślał. 



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.