REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Zielone biuro, czyli jakie?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 18 gru 2019 10:46
Zielone biuro, czyli jakie?
Debata pt. "Zielone biuro" podczas 4Buildings. Fot. PTWP
Zielone biuro, czyli jakie?
Zielone biuro, czyli jakie?
Zielone biuro, czyli jakie?
Zielone biuro, czyli jakie?
Zielone biuro, czyli jakie?
Zielone biuro, czyli jakie?
Zielone biuro, czyli jakie?
Zielone biuro, czyli jakie?
Zielone biuro, czyli jakie?
Zielone biuro, czyli jakie?

Czym tak naprawdę są zielone biura? Czy to ekologia, energooszczędność, czy miękkie rozwiązania, jak chociażby biofilia. Co oznacza hasło zdrowe biuro? Nad tym zastanawiali się uczestnicy sesji "Zielone biuro" podczas wydarzenia 4Buildings.

REKLAMA

Zgadzał się z nim Krystian Wawer, zwracając jednocześnie uwagę na wartość dodaną, jaką daje projektowanie dla konkretnego użytkownika. Zachęcał także do przeprowadzania ankiet wśród pracowników danego biura. – Mając możliwość zaprojektowania budynku dla konkretnego odbiorcy, ta firma może już na etapie projektowania przeprowadzić ankiety czy porozmawiać ze swoimi pracownikami i bazując, na swoim doświadczeniu, pewne rozwiązania wdrożyć, a pewne rozwiązania wyeliminować. Fajnie jest kiedy inwestor ma możliwość i chce skorzystać z głosu swoich pracowników. W ten sposób nie tylko łatwiej się projektuje architektowi, ale też ten budynek potem funkcjonuje lepiej – przekonywał Krystian Wawer.

Uczestnicy debaty dzielili się swoimi doświadczeniami ze współpracy z inwestorami oraz edukacyjnym aspekcie swojej działalności.  Andrzej Grabowski mówił o otwartości inwestorów na zielone rozwiązania.  – W przypadku projektowania powierzchni biurowym, jeżeli jesteśmy w stanie wdrożyć coś lepszego, np. centrale o zmiennym przepływie powietrza, dodatkowe czujniki, które zmniejszą zużycie energii, a są to de facto pozycje, które nie "świecą się" specjalnie w kosztorysie, inwestorzy są temu bardzo przychylni – relacjonował. 

–  Mieliśmy ostatnio okazję zrealizować jeden z - wydaje mi się – pierwszych w Polsce projektów "zero waste". 80 proc. wykorzystanych w nim materiałów to materiały ekologiczne lub pochodzące z odzysku. Materiały wykończeniowe i budowlane były pod każdym względem certyfikowane – opowiadał Daniel Dziczek. – Klient często na myśl o tym, że mają być wykorzystane materiały ekologiczne od razu chce zrezygnować bo myśli, że to będą bardzo drogie rozwiązania. Natomiast później, jak już przedstawimy mu cały proces i podsumujemy te koszta, to się okazuje, że te różnice, biorąc pod uwagę korzyści jakie mamy w przyszłości na takim budynku, to jest nic – podkreślał.

Tematyka zielonych i ekologicznych budynków w ostatnich latach stała się bardzo "modna", co przekłada się na zainteresowanie tematem niektórych inwestorów z czysto marketingowej czy wizerunkowej strony.  –Zdarza się, że ludzie przychodzą tylko po to, aby uzyskać certyfikat. Wówczas nasze zadanie polega na tym, aby wytłumaczyć im, że te działania, które wykonujemy w ramach uzyskania certyfikatu mają głębszy sens – mówił Rafał Schurma.

– Wielu inwestorów to inwestorzy świadomi, którzy mają określone z góry oczekiwania względem modernizacji. Wyzwaniem jest modernizacja biurowca, jeśli rozumiemy ekologię tylko i wyłącznie w kontekście marketingowym. Wtedy istotne jest pokazanie klientowi, że ekologia to realne oszczędności i że połączenie ekologii z efektywnością kosztową jest możliwe – przekonywał Radosław Stojek. 

Innowacje w służbie zrównoważonego biura



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.