REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

106 projektantów, ale to Wojciech Janicki okazał się najlepszy. To on zaprojektuje logotyp dla Gdyńskiego Centrum Kultury

  • Autor: UM Gdynia
  • 18 maj 2018 15:30
106 projektantów, ale to Wojciech Janicki okazał się najlepszy. To on zaprojektuje logotyp dla Gdyńskiego Centrum Kultury
Zwycięski logotyp zaprojektował Wojciech Janicki // plansze z prezentacji zwycięzcy
106 projektantów, ale to Wojciech Janicki okazał się najlepszy. To on zaprojektuje logotyp dla Gdyńskiego Centrum Kultury
106 projektantów, ale to Wojciech Janicki okazał się najlepszy. To on zaprojektuje logotyp dla Gdyńskiego Centrum Kultury
106 projektantów, ale to Wojciech Janicki okazał się najlepszy. To on zaprojektuje logotyp dla Gdyńskiego Centrum Kultury

Znamy zwycięzcę konkursu na zaprojektowanie logotypu i systemu identyfikacji wizualnej dla Gdyńskiego Centrum Kultury. W drugim etapie rywalizowało pięciu projektantów. Najlepszy okazał się pomysł Wojciecha Janickiego. Zwycięzca otrzyma 15 tysięcy złotych.

REKLAMA

Konkurs został przeprowadzony w związku z tym, że Centrum Kultury w Gdyni jeszcze w tym roku ma przenieść się do nowej siedziby. Będzie to Konsulat Kultury, który powstaje w Domu Marynarza Szwedzkiego. Wraz z nową siedzibą instytucja ta zyska też nową nazwę – Gdyńskie Centrum Kultury. Dlatego konieczne było stworzenie nowego logo i systemu identyfikacji wizualnej. Według koncepcji ma on nawiązywać do charakteru dotychczasowej i planowanej działalności oraz charakteru i prestiżu nowej lokalizacji – modernistycznego budynku Konsulatu Kultury.

Do konkursu zgłosiło się 106 projektantów i studiów projektowych. Jury, na podstawie przesłanych portfolio, wybrało spośród nich pięciu autorów, których prace okazały się najciekawsze. Przeszli oni do drugiego etapu konkursu, gdzie mieli za zadanie przygotowanie dwóch koncepcji identyfikacji wizualnej dla Gdyńskiego Centrum Kultury. Projektanci musieli stworzyć wstępne koncepcje logo wraz z przykładowymi propozycjami użycia znaku np. na papierze firmowym, wizytówce, reklamie czy gadżecie promocyjnym.

Najlepszy okazał się projekt Wojciecha Janickiego. Zwycięzca otrzyma nagrodę główną – 15 tysięcy złotych (brutto). A jego projekt, po drobnych modyfikacjach, zostanie zrealizowany i i stanie się znakiem Gdyńskiego Centrum Kultury. Pozostali uczestnicy drugiego etapu konkursu - Beton Marta Rowińska, Robert Król, Paulo Freitas/Flatland Design oraz Olga Cirocka - dostaną cztery równorzędne nagrody w wysokości 1500 złotych (brutto).

Zwycięzcę wybrało jury. W jego skład wchodzili: Katarzyna Gruszecka-Spychała - wiceprezydent Gdyni i przewodnicząca jury, Karin Moder – zastępca naczelnika Wydziału Kultury, Jacek Piątek – Plastyk Miasta Gdyni, Jarosław Wojciechowski – dyrektor Centrum Kultury w Gdyni oraz Piotr Sobierski – główny specjalista ds. promocji i sekretarz jury.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie