REKLAMA
PARTNER PORTALU partner portalu
×

Szukaj w serwisie

Powołany do życia, aby uprzyjemnić zakupy. Czy (Ro)bot - asystent sklepowy zgarnie nagrodę PropTech Festival?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 11 wrz 2018 13:01
Powołany do życia, aby uprzyjemnić zakupy. Czy (Ro)bot - asystent sklepowy zgarnie nagrodę PropTech Festival?
Team PwC PropTech

(Ro)bot - asystent sklepowy to jedna z technologii, która została wyróżniona w PropTech Festival - wydarzeniu i konkursie towarzyszącym konferencji Property Forum 2018. Jury konkursu z nadesłanych zgłoszeń wybrało 10 najciekawszych technologii dla nieruchomości. Teraz ocenią je Czytelnicy portalu Propertynews.pl, głosując na najlepsze. W kolejnych artykułach będziemy prezentować kolejne rozwiązania nominowane w PropTech Festival.

REKLAMA

- (Ro)bot - asystent sklepowy - został powołany do życia, aby uprzyjemnić zakupy. Co to oznacza? Dla jednych będzie to skrócenie czasu (bot wskaże gdzie i co znaleźć), a dla innych dłuższa przygoda zakupowa, nowe inspiracje, nieznane dotąd sklepy, promocje (bot powie co jeszcze ciekawego warto zobaczyć w danej galerii handlowej). Skąd bot "wie" co nam się spodoba? Za to odpowiada Sztuczna Inteligencja. Bot rozmawia z nami, prezentuje oferty, widzi nasze reakcje i uczy się. Po każdej rozmowie staje się lepszym asystentem - mówią twórcy technologii.

PwC PropTech (wewnętrzny startup) proponuje innowacyjny bot-asystent sklepowy. Pomysł zrodził się w momencie, gdy pomysłodawca jak zwykle próbował skorzystać z mapy centrum handlowego. Oczywiście mapa była nie tylko spowolniona (i trudna w obsłudze), ale też "bezduszna". "Szkoda, że taki duży telewizor zajmuje tyle miejsca i nic nie daje" - tak często komentują to klienci. "Te mapy są beznadziejne i strasznie wolno działają" - przykładów negatywnych opinii można mnożyć. Z perspektywy centrów handlowych mapy te również nie spełniają funkcji biznesowych. Odpowiedzią na to jest bot-asystent (nazwa w trakcie ustalania).

Jest to urządzenie (może być również humanoidalne), które operuje na zasadzie chat-bota. Bot ten widzi (kamerą) osobę, która podchodzi do niego i sam rozpoczyna konwersację. Przykładowo jeśli bot widzi, że osoba ma na sobie biurowe ubranie, sprawdził, że jest pracujący dzień tygodnia i godzina między 12-15, wówczas "domyśla się" (dzięki sztucznej inteligencji), że osoba może być potencjalnie zainteresowana lunchem (a nie wizytą w Castoramie). Gdy klient widzi konwersację z botem, bot również widzi klienta (jego wyraz twarzy, mikroekspresje). Jeśli klient ma niezadowoloną minę, wówczas bot zaproponuje innego rodzaju ofertę (a także poprowadzi do odpowiedniego sklepu). Bot potrafi również pomóc w wyborze prezentu. Bot angażuje użytkowników w konwersacje, rozdaje kody rabatowe i reaguje na zmieniające się warunki (np. nowe trendy w social mediach, pogodę, porę dnia, roku, itp).

Resumując, bot zamienia nudną mapę w interaktywnego, inteligentnego asystenta, który w zadziwiający sposób potrafi przewidzieć czego szukamy w centrum handlowym. Potrafi też zaproponować okazje, lokalizując klienta. Ponadto, klienci biorący udział w interakcji z botem są zapamiętywani dla analiz statystycznych, bot widzi klientów powracających, bot jest zgodny z rodo, boty uczą się od siebie (jeśli bot kilka razy wskaże złą sugestię, wówczas przekaże tę informację innym botom).

Kliknij, aby zagłosować!

W kolejnym etapie konkursu PropTech Festival twórcy technologii zaprezentują się przed Jury i gośćmi konferencji Property Forum 2018. Autorzy trzech najlepszych zostaną ogłoszeni podczas Gali Prime Property Prize 2018 (17 września, hotel Sheraton, Warszawa).

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie