REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

PropTech Festival: Ada sprawi, że biznes zarobi więcej z najmu

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 13 wrz 2018 09:08
 PropTech Festival: Ada sprawi, że biznes zarobi więcej z najmu
Razem z Kamilem Nicieją i Adamem Stankiewiczem — założycielami Ady — zauważyliśmy, że rynek nieruchomości, a szczególnie najem, technologicznie zatrzymał się w latach 90. Agenci, zarządcy czy deweloperzy dużo czasu poświęcali na jedną transakcję wynajmu, co nie szło w parze z rosnącym wynagrodzeniem. Postawiliśmy sobie pytanie: jak wprowadzona technologia może sprawić, że biznes będzie zarabiać więcej z najmu? - wspomina Natalia Świrska, jedna z założycieli Ady, fot. Filip Kamyczek

Ada to jedna z 10 najciekawszych technologii dla nieruchomości wyróżnionych w PropTech Festival - wydarzeniu i konkursie towarzyszącym konferencji Property Forum 2018. Nominowane technologie ocenią czytelnicy portalu Propertynews.pl, głosując na najlepsze.

REKLAMA

- Razem z Kamilem Nicieją i Adamem Stankiewiczem — założycielami Ady — zauważyliśmy, że rynek nieruchomości, a szczególnie najem, technologicznie zatrzymał się w latach 90. Agenci, zarządcy czy deweloperzy dużo czasu poświęcali na jedną transakcję wynajmu, co nie szło w parze z rosnącym wynagrodzeniem. Postawiliśmy sobie pytanie: jak wprowadzona technologia może sprawić, że biznes będzie zarabiać więcej z najmu? - wspomina Natalia Świrska, jedna z założycieli Ady.

Odpowiedź okazała się prosta. - Profesjonaliści powinni skupić się na podpisywaniu umów, a resztę obowiązków przekazać właśnie technologii. Wspólnie z grupą agentów zaczęliśmy pracować nad zorganizowaniem całego procesu — tak też powstała Ada - opowiada.

Co kryje się pod nazwą Ada? - Ada jest to pierwsza sztuczna inteligencja na rynku nieruchomości, które pomoże łatwiej wystawiać ogłoszenia, szybciej selekcjonować kandydatów oraz pozyskiwać nowe, dochodowe mieszkania. Dostarcza nowy standard dla wynajmu. Optymalizuje poświęcony czas przez agentów, zarządców i deweloperów w początkowym etapie najmu - podkreśla Natalia Świrska.

Co konkretnie robi Ada? - Komunikuje się z użytkownikami 24h/dobę, wzbogaca każde dodane ogłoszenie o Open Data na temat miast, dzięki temu możemy się dowiedzieć, czy w pobliżu znajdziemy dobrą szkołę dla dzieci, czy park dla pupila, promuje ogłoszenia w określonej grupie docelowej, analizuje, jak rozkładają się ceny popytu i podaży dla podobnych mieszkań, przeprowadza pierwszy wywiad z najemcami i umawia spotkania na oglądanie nieruchomości— wszystko to dzieje się automatycznie bez pomocy człowieka. Dodatkowo zapewnia pozyskiwanie nowych, atrakcyjnych nieruchomości, które można dołączyć do portfolio - opowiada.

Ada jest obecna w 14 największych miastach w Polsce. Działa w języku polskim i po angielsku, dzięki czemu jest również odpowiedzią na potrzeby zagranicznych najemców. - Obecnie współpracujemy już z ponad 20 podmiotami z rynku nieruchomości i posiadamy grono oddanych najemców - dodaje.

Kliknij, aby zagłosować!

W kolejnym etapie konkursu PropTech Festival twórcy technologii zaprezentują się przed Jury i gośćmi konferencji Property Forum 2018. Autorzy trzech najlepszych zostaną ogłoszeni podczas Gali Prime Property Prize 2018 (17 września, hotel Sheraton, Warszawa).

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie