Trwają prace związane z budową części stacyjnej i tunelowej nowego dworca Łódź Fabryczna. Inwestycja powinna być gotowa jesienią 2015 r.
Dworzec w znacznej mierze budowany jest w systemie "up and down" - prace trwają jednocześnie na i pod płytą poziomu - 8 (pośredniego), który skonstruowany został w pierwszej kolejności.
"Na" czyli w części stacyjnej robotnicy pracują przy konstrukcji stropu poziomu 0. W okolicach przyszłego wejścia zachodniego (od ul. Kilińskiego) prace realizowane są w technologii monolitycznej - strop jest wylewany na miejscu. Natomiast tam, gdzie będą stacja PKP oraz dworzec autobusowy strop montowany jest z prefabrykatów. W obszarze przyszłego parkingu autobusowego (północna część dworca - okolice ul. Składowej) zakończono już montaż kilkudziesięciotonowych elementów prefabrykowanych. Trwają tam teraz prace przygotowawcze do II etapu realizacji stropu – betonowania.
Nad częścią stacji PKP trwają natomiast przygotowania do rozpoczęcia montażu elementów prefabrykowanych. W tym celu budowane są słupy na stropie pośrednim.
"Pod" stropem trwają prace ziemne oraz prace przygotowawcze związane z płytą denną (m.in. układanie chudego betonu). W części tzw. głowicy zachodniej trwa budowa ścian szczelinowych, a także usuwanie kolizji wodno-kanalizacyjnych.
W części tunelowej wykonano ściany szczelinowe i strop na odcinku do ul. Kopcińskiego, trwa tam budowa płyty dennej. Na odcinku tunelu od ul. Kopcińskiego do stacji budowane są ściany szczelinowe i płyta stropowa.
Obecnie na budowie pracuje 500 osób. Inwestycja powinna być gotowa jesienią 2015 r.
Architektka, Wiceprezeska OW SARP Pracownia Architektoniczna Aleksandra Wasilkowska
Wiceprezes zarządu, Architekt Ingarden & Ewý Architekci
Właściciel Mroczkowski Architekci
Wspólnik Grupa 5 Architekci
Szef Zespołu Projektowego Perbo-Projekt
Założyciel Archimedia