Przetarg na przebudowę Dworca Gdańskiego zorganizowany przez PKP dobiegł końca. Do negocjacji zaproszono dewelopera Ghelamco, który przedstawił koncepcję zagospodarowania obszaru dworca autorstwa pracowni Sud Architekt Polska. - To dla nas duże wyzwanie - mówi Nicolas Roques z Sud Architekt.
Projekt zakłada stworzenie nowej tkanki miejskiej, w której główną rolę będzie pełnił nowy Dworzec PKP. - To inwestycja, która zakłada przykrycie torów kolejowych, stworzenie wraz z otaczającą przestrzenią, która jest zaniedbana, obszaru biurowo-rozrywkowego-hotelowego i oczywiście z zachowaniem funkcji Dworca Warszawa Gdańska - mówi o projekcie Nicolas Roques, współwłaściciel i dyrektor zarządzający pracowni Sud Architekt Polska.
Jednym z istotnych założeń przedsiewzięcia jest realizacja do tej pory nieistniejącego urbanistycznego i funkcjonalnego połączenia pomiędzy Śródmieściem a Żoliborzem. Dzielnice te są obecnie rozdzielone terenami kolejowymi. - To dla nas duże wyzwanie połączenie tych dzielnic i zarazem nasze marzenie, które mamy nadzieję zrealizuje się w najbliższych latach - dodaje.
Nicolas Roques zwraca uwagę na to, że kompleks jest zaprojektowany z dużym naciskiem na zieleń i rozwiązania ekologiczne. Będzie realizowany według wytycznych najpopularniejszego europejskiego certyfikatu ekologicznego – BREEAM.
Projekt ma przyczynić się do rewitalizacji obszaru Dworca Gdańskiego, ma zwiększyć atrakcyjność tego terenu i stworzyć nową jakość w tej części Warszawy.
Właściciel Autorska Pracownia Architektury HUBKA
Założyciel, Główny Projektant Massive Design
Projektant, właściciel Autorska Pracownia Architektoniczna – Jacek Bułat
Założyciel BXBstudio
Właściciel, Główny projektant MAU - Mycielski Architecture & Urbanism
Główny Projektant V-ce Prezes Zarządu Pracownia Architektoniczna Ewy i Stanisława Sipińskich Sp. z o.o.