×
Subskrybuj newsletter
propertydesign.pl
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Zainspirowani Nowym Jorkiem

  • Autor: propertydesign.pl
  • 13 mar 2014 09:58
Zainspirowani Nowym Jorkiem
Lokal 88th STREET, fot. Forbis Group

Na mapie Krakowa pojawi się niedługo nowe miejsce serwujące nie tylko burgery - 88th STREET. Nowy lokal wyróżnia oryginalne wnętrze w stylu amerykańskim. Restaurację zaprojektowała Forbis Group.

REKLAMA

Lokal powstał w miejsu szczególnym, bo na dworcu PKP Kraków. Inspiracją dla koncepcji 88th STREET było nowojorskie metro. Oryginalność, miejski charakter, niezobowiązująca stylistyka – to cechy, które wyróżniają wnętrze restuaracji autorstwa Dominiki Ladowskiej oraz Anny Oksiuty, architektki z Forbis Group.

W aranżacji 88th STREET widać nie tylko inspirację do stacji metra, ale całego Nowego Jorku. Żółto-czarno-biała kolorystyka restauracji to nawiązanie do nowojorskich taksówek, okrągłe stoliki z hokerami miały przywodzić na myśl miejskie bary, a do tego grafika przedstawiająca Wielkie Jabłko z lotu ptaka.

Układ wnętrza, rozmieszczenie stolików, lady oraz tablice z menu to nawiązanie do charakteru nowojorskich knajpek. Elementy drewniane, jak długie stoły czy wykończenie ścian, miały nadać europejskiego, ciepłego klimatu.

Charakterystycznym elementem wnętrza jest lada. Architektki umieściły tu ekspozycję z szybkimi daniami na wynos i miejsce obsługi klientów. Zaprojektowano podświetlane menu z wybranymi pozycjami, a obok tablicę ze standardowym spisem wszystkich dań. Dobrym pomysłem jest otwarta kuchnia, gdzie można na bieżąco oglądać przygotowanie dań przez kucharzy.

Na uwagę w aranżacji wnętrza zasługują półki z książkami i akcesoriami kojarzącymi się z Nowym Jorkiem. Ciekawym rozwiązaniem wydaje się oświetlenie – duże lampy z kloszami i kolorowe światełka.

Identyfikacja wizualna opiera się na połączeniu trzech kolorów - czarnego, białego oraz żółtego. - Komunikacja 88th STREET prowadzona jest poprzez wygląd lokali, ich zadaniem jest generowanie świadomości nowej marki jako przystępnej, przyjaznej i oferującej dobrej jakości dania – podkreślają architektki z Forbis Group. Wirtyna to szczególne miejsce, gdzie prezentowane będzie biężace menu i edycje limitowanych.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie