EEC: Innowacje i shopping experience - na to muszą stawiać galerie handlowe



Dlahandlu.pl - 24-11-2017 13:29


Galerie handlowe wprowadzają wiele nowych udogodnień, związanych z nowymi technologiami, takie jak np. ekrany multimedialne, rabatomaty, info kioski. Jednak to nie buduje jeszcze „shopping experience” dla klientów. - To doświadczenie zakupowe tworzą po prostu dobre galerie, które mają dobrze sprzedające się witryny najemców – mówił Czesław Jasiewicz, Head of Retail Operations EPP podczas debaty „Rewolucja w handlu” na X EEC w Katowicach.

Dyrektor EPP przedstawił innowacje, które wprowadziła ostatnio jego firma w zarządzanych przez siebie galeriach i centrach handlowych.

- Staramy się budować shopping experience, czyli wartość dodaną z przebywania w danym miejscu – dokonywania zakupów i spędzania w nim czasu. Wszystkie nasze strony internetowe są mobilne, w części centrów handlowych posiadamy ekrany multimedialne, które zapewniają możliwość reklamy i dostarczają informacji o wydarzeniach w centrum czy w mieście. Jako pierwsi na rynku wprowadziliśmy kilka lat temu standy multimedialne, czyli tzw. info kioski, gdzie klienci w dogodny sposób mogą sprawdzić ofertę sklepów, zobaczyć co ciekawego będzie się działo w rozrywce, sprawdzić repertuar kina, zobaczyć rozkład komunikacji miejskiej, jakie eventy będą się działy w centrum. Jako pierwsi na rynku wprowadziliśmy tzw. rabatomaty, czyli automatyczne moduły do skanowania paragonów fiskalnych, które umożliwiają bezobsługowe loterie na terenie centrum. To mechanizm prosprzedażowy, który na dziś jest już standardem na rynku – wymieniał Czesław Jasiewicz.

Nowością, które stanowią udogodnienie dla klientów centrów handlowych jest pierwszy w Polsce multimedialny „kidsplay”, czyli multimedialna strefa zabaw, która pozwala na edukację dzieci w centrach handlowych. -  Pilotażowy program miał miejsce w Kielcach, teraz wprowadzamy go w kolejnych 12 galeriach – poinformował przedstawiciel EPP. Dodał, że firma planuje otwierać innowacyjne parkingi, by ułatwić klientom komunikację wewnątrz centrum. Parkingi nie będą wymagały biletu i kasy. – Będą one oparte o obraz z kamer i aplikację multimedialną, która sama pobierze opłatę - tłumaczył.