REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jak rynek szkła architektonicznego znosi pandemię?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 02 cze 2020 13:37
Jak rynek szkła architektonicznego znosi pandemię?
NSG Białystok. Fot. Mat. prasowe
Jak rynek szkła architektonicznego znosi pandemię?

Chociaż w skali makro kryzys niesie za sobą poważne konsekwencje gospodarcze, niektóre branże, takie jak np. szklarska, odczuwają jego skutki w mniejszym stopniu.

REKLAMA

Globalny kryzys wywołany pandemią COVID-19 dotknął praktycznie wszystkich gałęzi gospodarki. Przedsiębiorstwa mierzą się z problemami, które wynikają m.in. z konieczności zamknięcia granic i przerwanych łańcuchów dostaw. Bezpośrednią konsekwencją są spadki popytu, a co za tym idzie podaży. Dla dużej części zakładów produkcyjnych wiąże się to z koniecznością ograniczenia lub wstrzymania produkcji. Chociaż w skali makro kryzys niesie za sobą poważne konsekwencje gospodarcze, niektóre branże, takie jak np. szklarska, odczuwają jego skutki w mniejszym stopniu.

Stabilne wyniki

Jak podkreślają eksperci Pilkington IGP oraz Pilkington Polska, pierwszy kwartał na rynku szklarskim był bardzo mocny pod kątem wyników sprzedażowych. Przed COVID-19 popyt na materiały, do produkcji których używa się szkła, utrzymywał się na wysokim poziomie, zarówno w Polsce, jak i na pozostałych rynkach europejskich. Perspektywy na kolejne kwartały również były optymistyczne i powszechnie oczekiwano dalszych wzrostów poziomu sprzedaży szkła.

Sytuacja uległa częściowej zmianie wraz z wprowadzeniem pierwszych zasad izolacji społecznej w całej Europie. – Marzec był jeszcze bardzo dobrym miesiącem, znacząco lepszym niż analogiczny okres ubiegłego roku. Negatywny wpływ COVID-19 branża szklarska odczuła dopiero w kwietniu. Trzeba jednak dodać, że spadki te nie były równomierne. Dla części klientów znaczące, a dla niektórych klientów wręcz niezauważalne. Wyraźnie większe w sektorze przeszkleń wewnętrznych i znacznie mniejsze dla przeszkleń zewnętrznych – mówi Paweł Górski, dyrektor sprzedaży produkcji podstawowej Pilkington Polska. – Owszem, w kwietniu odnotowaliśmy kilkunastoprocentowy spadek sprzedaży w porównaniu do analogicznego miesiąca poprzedniego roku. Trzeba jednak dodać, że popyt na szyby zespolone w kwietniu 2019 r. był bardzo wysoki. W kontekście maja, sprzedaż szacowana jest na takim samym poziomie jak w ubiegłym miesiącu. Mimo obecnej sytuacji, perspektywy wydają się zatem optymistyczne – dodaje Mariusz Kołodziej, dyrektor sprzedaży szkła architektonicznego Pilkington IGP

Wyzwania dla branży

Na tle innych sektorów gospodarki, branża szkła architektonicznego nie odczuwa skutków pandemii w bardzo dotkliwy sposób. Należy jednak pamiętać, że pomimo stosunkowo dobrej sytuacji, popyt na szkło się zmniejszył. Restrykcje wprowadzone w całej Europie znacznie ograniczyły możliwości prowadzenia pełnej działalności operacyjnej większości firm. Przemysł szklarski odczuł negatywne skutki kryzysu przede wszystkim w kontekście przedsiębiorstw wykorzystujących ten surowiec. Problem dotyczy m.in. rynku szkieł do zastosowań wewnętrznych i meblarskiego, a także producentów wyposażenia zawierającego szklane elementy.


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.