REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Kasy samoobsługowe: niezbędne w nowoczesnym sklepie?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 17 cze 2021 16:36
Kasy samoobsługowe: niezbędne w nowoczesnym sklepie?
Na zdjęciu kasa z rodziny kas samoobsługowych Diebold Nixdorf DN Series EASY. fot. mat. prasowe

Sprawne i komfortowe doświadczenia zakupowe klientów, niższe koszty obsługi, wyższa efektywność sklepu - kasy samoobsługowe mają szansę zrewolucjonizować współczesny retail. Czy jednak są bezpieczne?

REKLAMA

  • Wraz ze wzrostem popularności kas samoobsługowych rośnie również liczba prób wyłudzeń i oszustów.  Mają miejsce również niezamierzone pomyłki.
  • Nowoczesne kasy samoobsługowe oferują szereg rozwiązań technologicznych, które potrafią zapobiec oszustwom i usprawnić doświadczenie zakupów.

W ostatnich miesiącach coraz więcej sieci handlowych stawia na rozwiązania samoobsługowe. Korzystania z tego typu kas oczekują klienci, a retailerzy mogą dzięki nim usprawnić doświadczenia konsumentów i generować oszczędności. 

Przeczytaj także >> Nowe koncepty Zara, Zara Home i Stradivarius stawiają na połączenie offline'u z onlinem

– Według badań firmy Nielsen, 87% konsumentów twierdzi, że kasy samoobsługowe poprawiają ich doświadczenia zakupowe. Ponad połowa klientów sieci handlowych uważa wręcz, że tego typu rozwiązań w sklepach jest za mało. Oznacza to, że self-service zostanie już z nami na zawsze. Wybór odpowiednich rozwiązań staje się zatem krytyczny dla dalszego rozwoju każdej sieci handlowej – zauważa Michał Strzyczkowski, członek zarządu Diebold Nixdrof w Polsce.

Inteligentna asysta pracownika

Technologia wspiera nie tylko konsumentów, ale i pracowników sieci handlowych. Dzięki połączeniu systemu kas obsługowych i wewnętrznych systemów dostępnych dla obsługi sklepu, pracownicy mogą zdalnie asystować konsumentom w trakcie zakupów i minimalizować liczbę oszustów. Obsługa wyposażona w urządzenia mobilne (smartfony, tablety, smartzegarki) może na bieżąco monitorować kasy samoobsługowe, nawet bez wiedzy kupujących. Dzięki temu, szybciej zareaguje na jakiekolwiek incydenty.

Kamera z funkcją rozpoznawania produktów

Każde nowoczesne rozwiązanie samoobsługowe powinno być wyposażone w kamerę, która rejestruje zachowania konsumentów i „widzi” jakie produkty znajdują się koszyku klienta. Dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu, obraz rejestrowany przez kamery może być w czasie rzeczywistym analizowany przez sztuczną inteligencję. Urządzenie rozpoznaje produkty, które „widzi” i weryfikuje czy to, co skanuje lub trzyma klient odpowiada temu, co widnieje na sklepowym rachunku.

Rozpoznawanie świeżych produktów

Kamery wbudowane w kasy samoobsługowe oraz oprogramowanie tego typu rozwiązań jest już tak zaawansowane, że potrafi rozpoznawać także różne świeże produkty, jak warzywa i owoce. Niestety, oszuści wciąż próbują naklejać etykiety owoców na sprzęt elektroniczny i zamiast smartfona na rachunku miałby widnieć np. banan. Dzięki sztucznej inteligencji analizując obraz z kamery urządzenia tego typu oszustwa nie są już możliwe.

Wideoweryfikacja wieku konsumenta

W każdym kraju istnieją różne ograniczenia zakupowe związane z wiekiem konsumentów. Najczęstsze są ograniczenia związane z zakupem alkoholu. Część sieci handlowych rozwiązuje to w ten sposób, że przy zakupie alkoholu wymagane jest asysta pracownika sklepu. Znów dzięki kamerom i sztucznej inteligencji można w znaczący sposób ograniczyć liczbę interakcji między klientami a obsługa sklepu przy zakupach ograniczonych wiekowo. Wideoweryfikacja wieku konsumentów jest już standardem w wielu rozwiązaniach samoobsługowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.