REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Nowe technologie na budowie

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 23 sty 2020 14:56
Nowe technologie na budowie
Fot. Materiały prasowe

Zmiany na rynku budowlanym wymuszają pochylenie się nad nowymi technologiami, które sprawią, że firmy będą nie tylko bardziej nowoczesne, ale przede wszystkim stabilniejsze i zdrowsze finansowo.

REKLAMA

Branża budowlana w Polsce, pomimo bardzo wysokiego poziomu inwestycji i stale rosnących przychodów, ma duże problemy z rentownością i z obawą spogląda w przyszłość. Nadchodzące spowolnienie gospodarcze, którego pierwsze symptomy są widoczne już dzisiaj, może pogrzebać wiele spółek. Odpowiedzią na te wyzwania jest unowocześnienie procesu budowlanego.

Raport „Innowacyjne technologie w polskiej branży budowlanej”, opracowany przez twórców BauApp, aplikacji do zarządzania pracami na budowie, jasno pokazuje, że kluczowi przedstawiciele branży dojrzeli do zmian. Wprowadzenie cyfrowych rozwiązań pozwoli zaoszczędzić miliony, których w przeciwnym razie zabraknie do zbilansowania budżetów. – Korzystanie z nowych technologii to już nie jest fanaberia, tylko konieczność – mówi prezes debiutującej w lutym na polskim rynku spółki BauApp Adam Dalnoki.

Obecnie w większości przypadków procesy realizowane na budowie prowadzone są chaotyczne i w sposób analogowy. Generalny wykonawca spędza dużo czasu na koordynowaniu działań podwykonawców, naradach i delegowaniu zadań. Ostatecznie i tak mnóstwo czasu marnuje się, przez to, że wykonawcy poszczególnych prac na budowie nie stanowią jednego organizmu, pracując na różnych, nierzadko nieaktualnych wersjach dokumentów. Brakuje wykwalifikowanych pracowników, a ich umiejętności są źle wykorzystywane – zamiast zajmować się tymi aspektami budowy, gdzie ich ekspercka wiedza jest faktycznie niezbędna, biegają z dokumentami i planami po placu, pilnując podwykonawców.

– Na zachodzie cyfrowe rozwiązania są już standardem, pozwalają firmom budowlanym radzić sobie z rosnącymi kosztami pracy, materiałów i energii. Polski rynek jest pod tym względem dużo bliższy węgierskiemu niż amerykańskiemu. To, co w USA jest standardem, do środkowoeuropejskiej branży budowlanej wejdzie dopiero za kilka lat, bo jest po prostu zbyt skomplikowane i kosztowne. Stąd wziął się nasz pomysł na BauApp, aplikację, która skupia się na usprawnianiu przepływu informacji, a co za tym idzie ograniczaniu kosztów pracy. Wprowadzenie na polski rynek naszego produktu, sprawdzonego w podobnych warunkach i skrojonego pod środkowoeuropejskie potrzeby, w naszej opinii będzie impulsem dla całej branży do zaufania nowoczesnym rozwiązaniom, które przynoszą wymierne korzyści finansowe. Liderzy opinii zdają sobie sprawę z tego, że istnieją proste i szybkie rozwiązania, które trzeba błyskawicznie wprowadzić – podkreśla Adam Dalnoki, prezes BauApp.

Aplikacja potrzebna od zaraz

Z opracowanego przez BauApp wspólnie z badaczami ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie raportu „Innowacyjne technologie w polskiej branży budowlanej” jasno wynika, że liderzy opinii, z którymi przeprowadzono pogłębione wywiady, zdają sobie sprawę z tego, że nowe technologie to już nie jest fanaberia fanów cyfryzacji czy melodia przyszłości. To niezbędny krok, żeby zachować płynność finansową. I muszą go wykonać teraz.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.