REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Nowe technologie niezbędne w biurach postcovidowej rzeczywistości

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 11 mar 2021 12:06
Nowe technologie niezbędne w biurach postcovidowej rzeczywistości
fot. Shutterstock
Nowe technologie niezbędne w biurach postcovidowej rzeczywistości

Wydarzenia z ostatniego roku uświadomiły wielu z nas, jak ogromne znaczenie dla sprawnego funkcjonowania biznesu mają nowoczesne technologie i odpowiednie przygotowanie organizacji. Monika Rajska-Wolińska, partner zarządzająca Colliers w Polsce przybliża narzędzia, które mogą pomóc firmom odnaleźć się również w nowej, postcovidowej rzeczywistości, wymagającej większej niż kiedykolwiek wcześniej elastyczności, planowania i sprawnego zarządzania zasobami organizacji.

REKLAMA

Pandemia COVID-19 wymusiła rozwój procesów digitalizacji w niespotykanym dotychczas tempie i wymiarze. W efekcie powstał szereg nowoczesnych narzędzi dla firm, które pomogą nam nie tylko w tym burzliwym okresie i zaraz po nim, ale mogą także sprawić, że nasza organizacja będzie w przyszłości bardziej odporna na nieprzewidziane sytuacje.

Trzeba sobie otwarcie powiedzieć – wiele firm nie było przygotowanych na taką sytuację, z jaką mierzyliśmy się przez ostatnie miesiące, tak pod względem kultury organizacyjnej i procedur, jak i pod kątem narzędzi pracy. Owszem, pewnych sytuacji nie da się przewidzieć, ale dostęp do odpowiednich narzędzi może pomóc w łatwiejszym dostosowaniu się do nowej sytuacji. Dziś najbardziej mogą w tym pomóc nowe technologie.

Jako firma doradcza musieliśmy szybko zareagować na potrzeby rynku i sytuację, w jakiej znalazło się wielu naszych klientów. W tym celu wprowadziliśmy na rynek szereg innowacyjnych usług i narzędzi, które pomagają firmom odnaleźć się w nowej rzeczywistości oraz lepiej i skuteczniej reagować na pojawiające się wyzwania i kryzysy. Dotyczy to w szczególnym stopniu środowiska naszej codziennej pracy – biura. To bardzo ważna przestrzeń dla każdej firmy i jednocześnie część jej strategii, która zajmuje wysoką pozycję wśród stałych kosztów. Dlatego tak ważne jest, aby trafnie zdiagnozować i zdefiniować swoje potrzeby lokalowe.

Mobilne aplikacje budynkowe

Jednym z narzędzi, które rewolucjonizuje zarządzenie przestrzenią biurową są mobilne aplikacje budynkowe. To właśnie one są przyszłością. Do niedawna w Polsce jedynie bardzo nieliczne budynki miały je w swojej ofercie i najczęściej były to systemy opracowane przez deweloperów z myślą o ich nowo powstających projektach. Colliers stara się to zmienić i upowszechnić to narzędzie na większą skalę, także dla istniejących obiektów. Wiosną zeszłego roku na polski rynek wprowadziliśmy innowacyjne narzędzie Office App, którego implementację poprzedziła wieloetapowa analiza światowego rynku PropTech. Aplikacja posiada blisko 70 funkcjonalności, m.in. mobilny dostęp do biura, nawigację po jego powierzchni, rejestrację gości, dostęp do usług wraz z płatnościami, a także umożliwia rezerwację sal konferencyjnych, hot desków i miejsc parkingowych. Zakres działania systemu jest indywidualnie ustalany na podstawie potrzeb najemców i możliwości technologicznych nieruchomości, a także dostosowywany do strategii klienta.

Taka aplikacja to nie tylko ogromne ułatwienie w zarządzaniu biurem, ale przede wszystkim bezpieczeństwo, które szczególnie mocno doceniają dziś pracownicy. Dzięki wykorzystaniu technologii bezprzewodowej łączności umożliwia ona bezkontaktowe wchodzenie do biura, zarówno pracownikom, jak i gościom. Z kolei w przypadku potencjalnie niebezpiecznych zdarzeń, np. zagrożenia pożarowego albo przy wprowadzeniu nadzwyczajnych procedur związanych z epidemią, pracownicy budynku natychmiast otrzymają na swoje telefony stosowne powiadomienia, do których zawsze będzie można łatwo wrócić.

Zaprojektuj swoje środowisko pracy




REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.