REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Zostań w domu i urządź komfortowe home office

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 08 kwi 2020 14:02
Zostań w domu i urządź komfortowe home office
Fot. Mat. prasowe Häfele / AdobeStock
Zostań w domu i urządź komfortowe home office
Zostań w domu i urządź komfortowe home office
Zostań w domu i urządź komfortowe home office
Zostań w domu i urządź komfortowe home office

Dziś pracować można zewsząd. W niektórych branżach wystarczą telefon i komputer z dostępem do sieci. Największą swobodę w aranżacji biura daje możliwość wydzielenia gabinetu. W wielu domach trzeba jednak wygospodarować kawałek miejsca w sypialni lub w salonie. Wtedy z pomocą przychodzą ergonomiczne rozwiązania.

REKLAMA

Aranżując strefę do pracy w domu można zatroszczyć się o własne preferencje i upodobania. Należy pamiętać, że jej elementy muszą pobudzać kreatywność i nie mogą rozdrażniać czy dekoncentrować. – Koniecznie trzeba zachować zasady ergonomii i funkcjonalności. Warto również stosować rozwiązania, które nie zabierają miejsca i ułatwiają pracę – doradza Michał Kichler, ekspert z firmy Häfele.

Prywatny gabinet

W najlepszej sytuacji są osoby, które mogą pozwolić sobie na wygospodarowanie osobnego pomieszczenia na gabinet. One mają największe możliwości i pole manewru. Zmieści się duże biurko z szufladami, kanapa lub fotele ze stolikiem do przyjmowania gości, będzie także sporo miejsca na przechowywanie. – Funkcjonalne systemy szuflad, kontenery biurowe, wkłady i systemy zamknięć pozwalają łatwo porządkować dokumenty, przechowywać potrzebne przedmioty oraz chronić cenne dane – zauważa Michał Kichler.

W aspekcie rozmieszczenia mebli jest pełna dowolność. Biurko warto postawić koło okna, aby jak najdłużej wykorzystywać światło słoneczne. Podobnie jest z kolorami. Odradza się jedynie bardzo intensywne i jaskrawe, bo takie barwy mogą zaburzać koncentrację. Z drugiej strony pastele pobudzają kreatywność. Wybór zależy zatem od rodzaju wykonywanej pracy.

Kolejna dobra rada to nie przesadzać z dodatkami, bo i one potrafią zbytnio odwracać uwagę. Bardzo ważną kwestią jest także dobór odpowiednich systemów oświetleniowych, zwłaszcza w przypadku pracy po zmroku. Dzięki tym inteligentnym, takim jak LOOX LED z modułami Bluetooth możemy zdalnie sterować światłem dostosowując jego intensywność i barwę do aktualnych potrzeb. Taki system oczywiście sprawdzi się w całym domu.

W sypialni czy w salonie

W nieco mniej komfortowej sytuacji są osoby, które urządzają strefę do pracy w małych mieszkaniach. Wtedy trzeba ją zaaranżować w salonie lub w sypialni i przede wszystkim kierować się rozsądkiem oraz troską o komfort i zdrowie.

Można zastanowić się nad oddzieleniem strefy biurowej – regałem, kotarą lub ścianką działową. Innym pomysłem jest biuro zabudowane we wnęce. – Dobrym rozwiązaniem są systemy przesuwne, dzięki którym biuro znajduje się w szafie. Chcemy pracować, otwieramy składane fronty i chowamy je we wnęce konstrukcyjnej. W środku jest miejsce na biurko, monitor, szuflady i półki. Kiedy przestrzeń robocza nie jest potrzebna, zamykamy fronty – wymienia Michał Kichler z Häfele.

Najważniejsza jest jednak ergonomia. Przede wszystkich chodzi o wygodne krzesło z możliwością regulacji, odpowiedni kąt nachylenia monitora, a także o właściwą wysokość biurka. Nowoczesne rozwiązania umożliwiają nawet pracę na stojąco, co daje chwilę wytchnienia dla pleców. – Pracę w pozycji stojącej umożliwia Offices TE651 – podaje przykład ekspert. – To metalowy stelaż z elektryczną regulacją wysokości w zakresie od 600 do 1260 mm i udźwigiem do 120 kg – dodaje.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.