REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

4 Design Days: Katarzyna Jóźwiak o zieleni w przestrzeniach komercyjnych

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 29 sty 2020 08:54
4 Design Days: Katarzyna Jóźwiak o zieleni w przestrzeniach komercyjnych
Fot. Ministerstwo Zieleni
4 Design Days: Katarzyna Jóźwiak o zieleni w przestrzeniach komercyjnych
4 Design Days: Katarzyna Jóźwiak o zieleni w przestrzeniach komercyjnych
4 Design Days: Katarzyna Jóźwiak o zieleni w przestrzeniach komercyjnych

Rośliny pochłaniają szkodliwe substancje z trzech grup – ormaldehydów, trójchloroetylenu oraz benzenu, a także dym papierosowy oraz tlenek i dwutlenek węgla. Zwiększają wilgotność powietrza, zatrzymują wzrost szkodliwych dla ludzi mikroorganizmów. Zwiększają, jak wiadomo, zawartość tlenu w powietrzu, obniżają ogólną temperaturę pomieszczenia – wylicza architekt zieleni, Katarzyna Jóźwiak, która będzie prelegentką 4 Design Days 2020 (www.4dd.pl)

REKLAMA

Projektując zieleń w galerii handlowej, musimy zawsze pamiętać o skali inwestycji. Są to zazwyczaj bardzo duże realizacje, w których świetnie sprawdzają się kilkumetrowe drzewa, sprowadzane przez nas zazwyczaj z Włoch lub Hiszpanii. Oczywiście fantastycznie sprawdzają się również grupy mniejszych roślin doniczkowych, zazwyczaj nasadzanych w robionych pod wymiar donicach. Nie znaczy to rzecz jasna, że zielone realizacje w biurach muszą być zawsze bardzo małe. Jednak choć często również imponują swoją wielkością, nie zawsze mogą równać się z tymi w galeriach. Powód jest oczywisty – galerie dysponują zazwyczaj znacznie większą przestrzenią. I tę właśnie dużą przestrzeń aranżujemy w zieleń, pamiętając przy tym, że odwiedzający lubią otaczać się jak największą ilością zieleni.

Poza skalą inwestycji musimy również pamiętać o odpowiednim doborze gatunkowym. Rośliny w galerii handlowej powinny być odporne na częsty brak naturalnego oświetlenia oraz przeciągi. Wybieramy też gatunki nietrujące, zwłaszcza ze względu na dzieci. Nie stosujemy na przykład trującego bluszczu pospolitego. Rośliny muszą być przede wszystkim bezpieczne dla odwiedzających. Kaktusy z nisko osadzonymi, ostrymi kolcami nie wchodzą więc w grę. Ważne jest też to, by wybrane rośliny były odporne na dotyk. Klienci galerii handlowych mogą w ścisku, nawet niecelowo, ocierać się o rośliny, a nie każde z nich to lubią, jak chociażby te z rodziny storczyków. Są one bardziej wrażliwe na dotyk i mniej odporne na uszkodzenia. Niektóre rośliny mogą nawet brudzić, jak na przykład alokazja, która ma tendencję do puszczania soku z liści.

Projektując zielony design dla galerii handlowej, zawsze musimy zwrócić uwagę specyfikę serwisu roślin, który z racji stałych, długich godzin funkcjonowania obiektu musi być dyskretny, a jednocześnie częsty, aby rośliny zawsze wyglądały nienagannie, były zdrowe i mogły cieszyć oczy odwiedzających.

Dziękuję za rozmowę, 

Rozmawiała Anna Sołomiewicz

Katarzyna Jóźwiak będzie prelegentką 4 Design Days. 6 lutego weźmie udział w sesji dyskusyjnej #designchallenge. Rośliny
 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.