REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

4 Design Days: Łazienka dla seniora i shared economy nowymi trendami na rynku

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 04 lut 2020 13:07
4 Design Days: Łazienka dla seniora i shared economy nowymi trendami na rynku
Łazienka dla seniora kreuje nową niszę na rynku. Fot. Materiały prasowe Duravit

Wchodzimy w fazę, w której łazienka dla seniora kreuje zupełnie nową niszę rynku. Jeszcze kilka lat temu te zagadnienia dotyczyły głównie placówek medycznych czy opieki geriatrycznej, teraz jest to kluczowy trend w projektowaniu łazienki domowej - mówi Elżbieta Pękala, dyrektor zarządzająca Duravit Polska.

REKLAMA

Jaki był rok 2019 dla marki Duravit? Jakie nowości wprowadziliście, jacy designerzy dla was pracowali?

Elżbieta Pękala, dyrektor zarządzająca Duravit Polska: To rok pięknych nowości i kolejnych udanych kooperacji ze znakomitymi designerami światowej klasy. W naszej ofercie pojawiła się kolekcja Viu, której formę zawdzięczamy tandemowi projektowemu Sieger Design. Jest to linia balansująca na granicy retro i minimalizmu. Styl postindustrialnej elegancji osiągnięto dzięki  kombinacji powierzchni ceramicznych, szkła i metalu. Już niemal oczywistą jest nasza współpraca z Philippe Starckiem, który tym razem stworzył ultranowoczesny produkt SensoWash – technologicznie zaawansowaną deskę toaletową z inteligentnym rozpoznawaniem użytkownika, podgrzewaną i automatycznie otwieraną, wyposażoną w system myjący i suszący. Sięgnęliśmy też po talent Matteo Thuna i Antonio Rodrigueza by stworzyć elektroniczną baterię D.1, w której zaawansowana technologia została ubrana w wyrazistą formę.

Jakie plany na rok 2020? 

Marka Duravit od lat podąża za makro trendami. Tymczasowe mody, mimo, że ekscytujące, nie do końca znajdują zastosowanie w strefie, której cykl życia zmienia się w raz z cyklem „dojrzewania” poszczególnych jej użytkowników, a więc mniej więcej co kilkanaście lat. Główne kierunki projektowania w XXI wieku wiążą się z aspektami ekologicznymi, społecznymi i demograficznymi, kurczącą się przestrzenią życiową oraz trendem, który jeszcze w pełni nie ukazał swych możliwości łączącym się z tzw. shared economy. Idąc tym tropem Duravit prowadzi szereg zaawansowanych badań nad kwestią ekologii i aspektu minimalizacji zużywanej wody. Wprowadzając rozwiązania pozwalające marce być w czołówce firm, jeżeli chodzi o nowe rozwiązania technologiczne stanowi inspirujący punkt odniesienia dla całego segmentu produktów sanitarnych.

Jak odpowiadacie na potrzeby odnośnie zmian demograficznych?

Faktem jest galopująca dynamika procesu starzenia się społeczeństw głównie europejskich. Wchodzimy w fazę, w której łazienka dla seniora, z uwzględnieniem pełnego wachlarza potrzeb wynikających z zaawansowanego wieku, chorób, a nawet możliwości finansowych, kreuje zupełnie nową niszę rynku. Pojawia się zapotrzebowanie na niższe brodziki i wanny, różnego rodzaju uchwyty i siedziska pod prysznic, łatwe w obsłudze baterie łazienkowe, itp. Jeszcze kilka lat temu te zagadnienia dotyczyły głównie placówek medycznych czy opieki geriatrycznej, teraz jest to kluczowy trend w projektowaniu łazienki domowej.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.