REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

4 Design Days: W projektowaniu przestrzeni biurowych wciąż jest dużo do zrobienia!

  • Autor: AL / PropertyDesign.pl
  • 03 lut 2020 09:00
4 Design Days: W projektowaniu przestrzeni biurowych wciąż jest dużo do zrobienia!
Piotr Kalinowski, CEO MIXD fot. PTWP

Wraz z rozwojem potrzeb komunikacji, indywidualności każdego z pracowników i ich potrzebą wolności, miejsca pracy muszą przejść rewolucyjną przemianę. Odejdzie się od biurek ustawionych w rzędy na rzecz mobilnie organizowanych, rozproszonych zespołów, które będą pracować w przyjaznym, zielonym i dobrze zorganizowanym biurze - mówi Piotr Kalinowski, CEO MIXD, prelegent 4 Design Days 2020 (www.4dd.pl). O projektowaniu przestrzeni biurowej będziemy rozmawiać już 6 lutego br. w trakcie 4 Design Days 2020.

REKLAMA

Jakie są według pana najciekawsze trendy w projektowaniu przestrzeni biurowych?

W obecnych biurach coraz bardziej dba się o pracownika i organizuje jego przestrzeń pod możliwość spełnienia jego indywidualnych potrzeb. To oznacza wprowadzanie personalizacji wysokości biurek i barwy oświetlenia, ale także oznacza możliwość wyboru wykończeń mebli. Ogólnym trendem dla części wspólnych jest zapewnienie pozytywnej, inspirującej przestrzeni, bardziej przypominającej kawiarnię, angażującej i umożliwiającej kontakt oraz integrację pracowników.

Taki uzyskaliśmy np. w biurach dla Intive we Wrocławiu poprzez miejsce do hodowli własnych roślin, dostępne dla wszystkich pracowników. Dla nas jako projektantów hospitality rozwiązania angażujące ludzi i ocieplające przestrzeń są oczywiste, ale dopiero wkraczają one do obszarów biurowych.

Drugim ważnym aspektem jest projektowanie miejsc pracy pod dynamiczne łączenie i przemieszczanie się zespołów pracujących w metodologii agile. W MIXD sami pracujemy w agile, więc doskonale znamy dynamikę takich zespołów i zdajemy sobie sprawę jakie wyzwania to stawia przed pracodawcą. Jednak, każda złotówka zainwestowana w komfort pracownika i jego elastyczność zwraca się w realizowanych projektach.

Które z nich są panu najbliższe?

Można powiedzieć, że eksperymentujemy na sobie, ponieważ od lipca roku 2019 pracujemy w domu o powierzchni 150 mkw., gdzie pracujemy w zmieniających się, małych zespołach. Nasz proces projektowy Design Cycles opiera się na metodologii agile, wiec tworzenie elastycznych przestrzeni pracy sprawia, ze jesteśmy bardzo zmotywowani i efektywni. Zainwestowaliśmy w wyposażenie biurowe od firm Herman Miller i Maro, uzupełniając nasz dom o meble z odzysku, zieleń, donice i meble z firm takich jak Bujnie czy Tabanda. Część wyposażenia kupiliśmy od Yestersen, zyskując perełki polskiego i czeskiego designu. Taka mieszanka wpływa pozytywnie na samopoczucie i atmosferę, a zapewnia bardzo komfortowe warunki do pracy. Chcemy aby #MIXDHouse stał się inspiracją dla naszych klientów i gości, jak układać i wprowadzać w życie nowoczesne przestrzenie pracy.

W jakim stopniu współczesne trendy uwzględniają potrzeby i komfort użytkowników biur?

Moim zdaniem w projektowaniu przestrzeni biurowych wciąż jest niesamowicie dużo do zrobienia. Wraz z rozwojem potrzeb komunikacji, indywidualności każdego z pracowników i ich potrzebą wolności, miejsca pracy muszą przejść rewolucyjną przemianę. Odejdzie się od biurek ustawionych w rzędy na rzecz mobilnie organizowanych, rozproszonych zespołów, które będą pracować w przyjaznym, zielonym i dobrze zorganizowanym biurze. Jesteśmy na początku drogi, bo ciągle mówi się o akustyce i potrzebie zieleni w biurze, co przecież jest podstawową potrzebą człowieka. Moim zdaniem to tak, jak rozmawiać o tym, że w dobrej restauracji gotujemy ze świeżych warzyw i owoców. Niektóre rzeczy, już oczywiste dla nas, projektantów hospitality, są z zaskoczeniem odkrywane przez użytkowników i inwestorów biurowych. A wystarczy odpowiedzieć sobie na pytanie o własne potrzeby – przecież w biurze spędzamy większość naszego czasu pracy i sporą część naszego życia.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.