REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

86 lat w jednym miejscu. Wedel remontuje swoją siedzibę

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 03 gru 2021 13:00
86 lat w jednym miejscu. Wedel remontuje swoją siedzibę
86 lat w jednym miejscu. Wedel remontuje swoją siedzibę, fot. mat. pras.
86 lat w jednym miejscu. Wedel remontuje swoją siedzibę
86 lat w jednym miejscu. Wedel remontuje swoją siedzibę
86 lat w jednym miejscu. Wedel remontuje swoją siedzibę
86 lat w jednym miejscu. Wedel remontuje swoją siedzibę

Firma Wedel postanowiła odnowić wnętrza własnej siedziby, w której działa nieprzerwanie od... 86 lat. W proces projektowy zostali zaangażowani pracownicy, którzy chętnie wskazywali, co powinno znaleźć się w odświeżonym biurze. O odmianie siedziby kultowej marki rozmawialiśmy z Blanką Pabisiak, Fleet and Administration Managerem, Wedel.

REKLAMA

Dlaczego Wedel zdecydował się zaangażować pracowników różnego szczebla w proces projektowy nowego biura?

Blanka Pabisiak: Dialog z pracownikami stanowi ważny element budowania wedlowskiej kultury organizacyjnej. To oni są autorami zmian, które rozwijają firmę w każdym obszarze – produkcji, sprzedaży, back-office. To dzięki ich wiedzy i doświadczeniu powstają nowe rozwiązania. Dlatego warunkiem stworzenia komfortowej przestrzeni biurowej jest słuchanie pracowników i ich potrzeb. W trakcie procesu przygotowań poznaliśmy różne zespoły i ich codzienne zadania, aby przygotować miejsce do pracy, które będzie dla nich jak najbardziej użyteczne. Wiemy, że każdy pracownik i jego spojrzenie na daną sytuację są ważne i warte poznania. Wierzymy w to, że zaangażowanie załogi to przepis na stworzenie biura marzeń.

Jak przebiegała współpraca z pracownikami?

Zaplanowaliśmy wiele różnych narzędzi do zbierania opinii i oczekiwań pracowników. Przeprowadziliśmy wywiady indywidualne z managerami i osobami na stanowiskach o specyficznych potrzebach. Z każdym większym zespołem spotkaliśmy się na dedykowanych warsztatach, by poznać charakter ich pracy, zadania i oczekiwania. Zorganizowaliśmy również webinary i ankiety, w których zadaliśmy szczegółowe pytania. Ponadto, podjęliśmy współpracę z Kariną Kreją, Międzynarodową Menadżerką Konceptu i Ekspertką Środowiska Pracy w Kinnarps, której wiedza była dla nas bardzo pomocna przy śledzeniu trendów w dynamicznie zmieniającym się stylu pracy. Jako firma chcemy nieustannie się rozwijać, a nowa przestrzeń ma wspierać naszą otwartość na zmiany.

Nasi pracownicy podeszli do projektu z dużą otwartością i zaangażowaniem. Chętnie mówili o swoich potrzebach, oczekiwaniach i wizjach wymarzonej przestrzeni. Mamy również specjalną grupę ambasadorów - są to przedstawiciele różnych działów, którzy konsultują kolejne etapy projektów oraz doradzają przy podejmowaniu najtrudniejszych decyzji.

Jakie są oczekiwania pracowników?

Obserwujemy teraz dynamiczne zmiany środowiska i stylu pracy, czemu oczywiście sprzyja pandemia. Nasi pracownicy oczekują większej elastyczności i hybrydowego modelu pracy. Takie zmiany dotyczą nie tylko Wedla, ale mają wymiar globalny. Na rynku pracy pożądane są obecnie wygodne rozwiązania, które dodatkowo będą wspierać well-being załogi i odpowiadać na wyzwania środowiskowe. Najważniejszą potrzebą, zgłaszaną przez ”Wedlowców” było stworzenie przestrzeni do kreatywnych spotkań. Zadania indywidualne są często realizowane w ramach home-office, natomiast obecność w biurze ma służyć synergii płynącej z kontaktu z zespołem. Dlatego w przebudowywanym biurze takie przestrzenie będą odgrywały ważną rolę. Kolejną potrzebą płynącą z konsultacji z załogą, była obecność dużej liczby roślin, dlatego zadbaliśmy by znalazły się w odnowionym biurze – również te oczyszczające powietrze. Nasza organizacja dynamicznie się zmienia, jednocześnie czerpiąc z różnorodności załogi. Zgodnie z tym podejściem, dostosowujemy przestrzeń również do potrzeb pracowników z niepełnosprawnościami. Grupa tych osób sukcesywnie się powiększa i ma specjalne potrzeby, na które również chcemy odpowiadać.

Czy posiadają Państwo już wstępny projekt? Co się zadzieje w nowej przestrzeni?

Obecnie mamy już gotowy projekt, a nawet pierwsze wyremontowane piętro. Efekt spotkał się z bardzo entuzjastycznym odbiorem załogi. W związku z tym, że pracuje tam m.in. zespół rozwijający kategorię lodową, stworzyliśmy dla nich specjalne igloo, w którym mogą organizować zespołowe spotkania i burze mózgów. Aktualnie trwa remont parteru, najbardziej reprezentacyjnego miejsca, w którym będziemy witać wszystkich gości. To będzie przestrzeń, w której od razu będzie widać i czuć 170-letnią historię firmy.

Wedel znajduje się w tej samej siedzibie od 86 lat. Jak to jest pracować w miejscu z taką historią? Czy tę tradycję będzie widać w nowym biurze?

Taki projekt to ogromne wyzwanie właśnie pod kątem pogodzenia poszanowania historycznej przestrzeni z tradycjami z dynamiką rozwoju biznesu. Bardzo zależało nam na tym, by podjąć współpracę z biurem architektonicznym, które zrozumie i podzieli nasze podejście. Zdecydowaliśmy się zaprosić do projektu firmę Spaceplan, której spojrzenie okazało się bliskie i spójne z naszym.

Tradycje firmy będą widoczne w wielu miejscach. Nasze biuro jest połączone z fabryką i zależało nam na zachowaniu spójności między tymi dwiema przestrzeniami. Zdecydowaliśmy się m.in. na odsłonięcie sufitów i pokazanie instalacji oraz na zastosowanie ceglanych ścian a 170-letnia historia firmy będzie w sposób szczególnie widoczny ukazana na parterze. Znajdą się tam trzy sale konferencyjne, z których każda jest dedykowana jednemu z przedstawicieli założycielskiej dynastii Wedlów: Karolowi, Emilowi i Janowi. Ich dorobek jest dla nas ważny do dziś i napędza nas do działania we wszystkich obszarach firmy: trosce o produkty i ich rozwój, komunikacji, odpowiedzialności za pracowników i otoczenie zewnętrzne. To podejście musi być widoczne w przestrzeni, w której kontynuujemy ich dzieło.

Kiedy zakończy się remont?

Remont prowadzimy etapowo, bez przenoszenia wszystkich pracowników na ten czas do innej przestrzeni biurowej. Całość będzie gotowa w 2024 r. Jest to dla nas jednak szansa na bieżące pozyskiwanie od pracowników informacji zwrotnej i korzystanie z ich rekomendacji przy zmianie kolejnych przestrzeni. Po kilku tygodniach korzystania z wyremontowanego piętra, pracownicy wypełniają ankietę, w której pytamy ich o to, jak odbierają gotową przestrzeń oraz które rozwiązania się sprawdzają, a które wymagają ulepszenia. Dzięki temu na bieżąco możemy modyfikować projekty tak, by biuro było jak najbardziej komfortowe dla pracowników, ponieważ to właśnie oni wraz z obszarami produkcji i sprzedaży terenowej stoją za sukcesem naszej firmy.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.