REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Alior Bank z nowym formatem oddziału projektu Roberta Majkuta

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 18 mar 2020 16:08
Alior Bank z nowym formatem oddziału projektu Roberta Majkuta
Placówka detaliczna Alior Banku. Projekt: Robert Majkut Design. Wykładziny: Ege Carpets, dystrybutor Carpet Studio, fot. Nate Cook
Alior Bank z nowym formatem oddziału projektu Roberta Majkuta
Alior Bank z nowym formatem oddziału projektu Roberta Majkuta
Alior Bank z nowym formatem oddziału projektu Roberta Majkuta
Alior Bank z nowym formatem oddziału projektu Roberta Majkuta
Alior Bank z nowym formatem oddziału projektu Roberta Majkuta
Alior Bank z nowym formatem oddziału projektu Roberta Majkuta
Alior Bank z nowym formatem oddziału projektu Roberta Majkuta
Alior Bank z nowym formatem oddziału projektu Roberta Majkuta
Alior Bank z nowym formatem oddziału projektu Roberta Majkuta
Alior Bank z nowym formatem oddziału projektu Roberta Majkuta
Alior Bank z nowym formatem oddziału projektu Roberta Majkuta

Projekt placówki Alior Banku to przedsięwzięcie niezwykle szerokie. Architekci wzięli pod uwagę nie tylko kontekst rynkowy i społeczny; nie tylko przetransponowali zastosowane rozwiązania do odpowiedzialnej środowiskowo skali, ale także przeprowadzili głęboki proces analizy znaczeniowej i konceptualnej marki, również w kontekście identyfikacji brandowej. Przełomowy projekt to konkluzja kilkunastoletniej pracy nad realizacjami dla branży finansowej Pracowni Robert Majkut Design. Rozmawiamy z Robertem Majkutem.

REKLAMA

Robert Majkut: W dotychczasowej kolorystyce placówek dominował kolor ciemno bordowy, ciemno szary, czarny z elementami żółtego. To była kolorystyka wprost oparta o kolory znaku. To co my zrobiliśmy było działaniem ściągającym z tych kolorów ich ciężkość i walorowość. Nadal mamy bordowy, ale użyty w tak rozjaśniony sposób, że stał się bladoróżowym; nadal mamy szarość, ale w wersji jasnej, gołębiej; mamy kolor żółty, ale w bladym, jaśniejszym wariancie. Kolory nie zniknęły, one zmieniły swoją walorowość, przez to zyskały zupełnie nową jakość i świeżość. Nie porzuciliśmy firmowej kolorystyki, tylko daliśmy jej światło, a różnica jest tak ogromna że odnosi się wrażenie że jest zupełnie inaczej. Oczywiście to tylko jeden z wielu innych zabiegów, które sprawiają, że inaczej nieco operujemy kolorem. Mamy przestrzenie kontrastujące o czarnych ścianach, ale też dużo wzoru drewna i w pełni intensywne, nasycone kolory też, ale w mniejszych akcentach np. meblach. To buduje zupełnie nową sytuację, inne kompozycje i wrażenie, ale też o to nam chodziło – aby pokazać, że w obrębie szeroko rozumianej konwencji, otwarcie interpretując kodyfikację marki można budować daleko idące zmiany.

Alior Bank w swojej komunikacji podkreśla zaprojektowaną zgodnie z zasadami optymalizacji przestrzeni strefowość nowej aranżacji. Wydzielenie funkcji już coraz rzadziej wykorzystuje trwałe przegrody; tak i w tym przypadku mamy do czynienia np. z drewnianą palisadą. Jaką rolę w wyznaczaniu stref odgrywa podłoga?

Robert Majkut: Strefy w sposób kolorystyczny, a przez jasność barw bardzo delikatny, odznaczają zmienne funkcje. Strefa wejścia i digital mają podłogę jasno szarą, strefa poczekalni i doradców jasnoróżową, strefa spotkań i back office to melanż tych dwóch wykonany w wykładzinie. Nie jest to rodzaj intensywnych zmian, choć są wyczuwalne i podporządkowane generalnej zasadzie nadawania pewnych wyróżniających cech dla poszczególnych obszarów placówki, przejawiających się nie tylko w podłodze ale komplementarnych kompozycjach stref z dopasowaną kolorystyką wyposażenia i występujących w nich elementów. Podłoga ma tu tak samo ważne znaczenie jak i pozostałe składowe.

Jakie były pana kryteria przy doborze materiałów wykończeniowych? 

Robert Majkut: Chcieliśmy zastosować materiały, które ze względu na cechy eksploatacyjne będą się nadawały do takich palcówek, intensywnie przecież eksploatowanych; których cena będzie akceptowalna w wymiarze wdrożeń sieciowych oraz które są ekologiczne i produkowane w Polsce lub dobrze w Polsce dostępne. Projektowanie standardu dla sieci liczonej setkami wdrożeń niesie specyficzne wymagania i udało nam się w ramach tego projektu tym wymaganiom sprostać.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.