REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Alior Bank z nowym formatem oddziału projektu Roberta Majkuta

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 18 mar 2020 16:08
Alior Bank z nowym formatem oddziału projektu Roberta Majkuta
Placówka detaliczna Alior Banku. Projekt: Robert Majkut Design. Wykładziny: Ege Carpets, dystrybutor Carpet Studio, fot. Nate Cook
Alior Bank z nowym formatem oddziału projektu Roberta Majkuta
Alior Bank z nowym formatem oddziału projektu Roberta Majkuta
Alior Bank z nowym formatem oddziału projektu Roberta Majkuta
Alior Bank z nowym formatem oddziału projektu Roberta Majkuta
Alior Bank z nowym formatem oddziału projektu Roberta Majkuta
Alior Bank z nowym formatem oddziału projektu Roberta Majkuta
Alior Bank z nowym formatem oddziału projektu Roberta Majkuta
Alior Bank z nowym formatem oddziału projektu Roberta Majkuta
Alior Bank z nowym formatem oddziału projektu Roberta Majkuta
Alior Bank z nowym formatem oddziału projektu Roberta Majkuta
Alior Bank z nowym formatem oddziału projektu Roberta Majkuta

Projekt placówki Alior Banku to przedsięwzięcie niezwykle szerokie. Architekci wzięli pod uwagę nie tylko kontekst rynkowy i społeczny; nie tylko przetransponowali zastosowane rozwiązania do odpowiedzialnej środowiskowo skali, ale także przeprowadzili głęboki proces analizy znaczeniowej i konceptualnej marki, również w kontekście identyfikacji brandowej. Przełomowy projekt to konkluzja kilkunastoletniej pracy nad realizacjami dla branży finansowej Pracowni Robert Majkut Design. Rozmawiamy z Robertem Majkutem.

REKLAMA

- Żyjemy w świecie coraz bardziej zwracającym uwagę na wartości doświadczenia i emocje – to nowy rodzaj wspólnoty przekonań i współdzielenia […] postaw – w tym na przykład proekologicznych, wspólnotowych, lokalnych – takich, które dają poczucie więzi. Wspólnota tak zbudowana jest po wielokroć atrakcyjniejsza niż o pół procent wyżej oprocentowana lokata. To wyraz nowej ekonomii, która z czasem, poza racjonalnością, szturmem zawładnie przyszłością także rynku finansowego. […] Nie da się w takich perspektywach społecznych po prostu „aranżować” placówek bankowych. Trzeba projektować oparte na szczerości prawdziwe platformy kooperacji i budowania więzi – mówi Robert Majkut.

Odpowiedzialność

Poza świadomością siebie, własnych potrzeb, priorytetów i wartości, coraz wyraźniej zaczynamy także rozumieć wydawałoby się truistyczny, a jednak tak chętnie pomijany fakt, iż nie żyjemy w próżni. Jednym z największych wyzwań naszych czasów jest odpowiedzialne działanie i podejmowanie decyzji, które nie staną się obciążeniem – ani dla nas samych, ani tym bardziej innych, a zwłaszcza przyszłych pokoleń. Zmiany stylu życia, podejścia do wykorzystywania nieodnawialnych zasobów, generowania syntetycznych odpadów czy stosunek do jednorazowości – od opakowań, po meble – to deklaracja, która coraz szerszym echem roznosi się po wszystkich aspektach codzienności, także tej instytucjonalnej. Postawy prezentowane przez marki mają o tyle istotne znaczenie, że rezonują w znacznie szerszej skali niż jednostkowe działania poszczególnych gospodarstw. Ponadto takie działania mają moc konstytuowania wspólnoty poglądów i postaw, które nie tylko konsolidują współdzielącą je sferę, ale wzbudzają, motywują i eskalują podobne działania, zataczając szerokie kręgi społeczne.

Projekt. Architektura, funkcja, charakter

 Zmiana oferty, sposobu jej prezentacji, a także repriorytetyzacja komfortu klienta spowodowały fundamentalną zmianę charakteru projektowanej przestrzeni. Bankowe wnętrza, które koncentrują się na procesie, a nie na kliencie, to w gruncie rzeczy relikty, nieskutecznie i absurdalnie przeczące kierunkowi rozwoju i nowej ekonomii.

- Odejście od takich rozwiązań było dopiero punktem startowym do myślenia o funkcji, dopasowaniu do modeli obsługi przeniesieniu jej na wyższy poziom, nie tylko eliminujący niedogodności, ale ustanawiający nowy benchmark w obsłudze klienta na rynku – sprawnie, dyskretnie, komfortowo, cyfrowo i ze wszystkim pod ręką – opowiada Robert Majkut.

Optymalizacja procesów pod kątek komfortu klienta w języku projektowym została przetłumaczona jako logicznie i funkcjonalnie wydzielone strefy, indywidualnie zaprojektowane meble, rozwiązania sprzyjające odpowiedniej akustyce i wizualnej przytulności. Wyrazistość nowej koncepcji zasadza się przede wszystkim na diametralnej zmianie kolorystyki, której warstwa semantyczna to otwartość, lekkość i przejrzystość. Trawersując strefy nowej placówki doświadczamy zmiany intensywności barw, ale przytulny nastrój towarzyszy od progu po wewnętrzne, dyskretne strefy spotkań.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.