REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Anna Vonhausen: Projektując fotel biurowy zaczynamy od silnika

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 21 lut 2018 09:19

Czy można porównać mechanizm fotela obrotowego do silnika samochodu? Okazuje się, że tak. Anna Vonhausen, dyrektor kreatywna firmy VANK opowiada o ciekawym procesie projektowania ergonomicznych foteli.

REKLAMA

- To nie jest tak, że my zaczynamy projektować nie wiedząc, gdzie ma być mechanizm synchroniczny, który jest silnikiem naszego fotela, jak on będzie wyglądał i ile zajmie miejsca. My wszyscy ścigamy się o to, aby produkt był jak najmniejszy, jak najbardziej funkcjonalny i jak najwięcej ruchów potrafił wykonywać. Tak jest w przypadku każdego produktu. Tak jak w samochodzie jest silnik, tak w fotelu obrotowym jest mechanizm synchroniczny. Wszyscy dążą do tego, aby ten silnik się zmieniał. W przypadku samochodów raz to może być diesel, następnym razem wersja elektryczna. W przypadku fotela - może to być zarówno synchron, jak i inna ergonomia siedzenia. Projektując fotel biurowy wychodzimy od silnika - od tego, jaki on jest duży i gdzie powinien się znajdować - mówiła Anna Vonhausen, dyrektor kreatywna, VANK.

Blisko 9 tysięcy gości biznesowych, ponad 300 wystawców, 12 tys. mkw. powierzchni wystawienniczej - tak wyglądało 4 Design Days w 2018 roku. Od 15 do 18 lutego br. w przestrzeniach Spodka i Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach światowej sławy architekci, designerzy oraz inwestorzy, deweloperzy, producenci i samorządowcy dyskutowali o wyzwaniach, trendach i kierunkach rozwoju współczesnej architektury i projektowania. Debatom i targom towarzyszyły wystawy, warsztaty, spotkania z projektantami oraz gale finałowe konkursów: Property Design Awards 2018, Housemarket Silesia Awards 2018 i Meble Plus – Produkt 2018.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie