REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Boguslavskaya - ukraiński duch w artystycznym wydaniu

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 24 maj 2018 13:00
Boguslavskaya - ukraiński duch w artystycznym wydaniu
fot. BVSK
Boguslavskaya - ukraiński duch w artystycznym wydaniu
Boguslavskaya - ukraiński duch w artystycznym wydaniu
Boguslavskaya - ukraiński duch w artystycznym wydaniu
Boguslavskaya - ukraiński duch w artystycznym wydaniu
Boguslavskaya - ukraiński duch w artystycznym wydaniu
Boguslavskaya - ukraiński duch w artystycznym wydaniu
Boguslavskaya - ukraiński duch w artystycznym wydaniu
Boguslavskaya - ukraiński duch w artystycznym wydaniu
Boguslavskaya - ukraiński duch w artystycznym wydaniu
Boguslavskaya - ukraiński duch w artystycznym wydaniu
Boguslavskaya - ukraiński duch w artystycznym wydaniu
Boguslavskaya - ukraiński duch w artystycznym wydaniu
Boguslavskaya - ukraiński duch w artystycznym wydaniu
Boguslavskaya - ukraiński duch w artystycznym wydaniu
Boguslavskaya - ukraiński duch w artystycznym wydaniu
Boguslavskaya - ukraiński duch w artystycznym wydaniu
Boguslavskaya - ukraiński duch w artystycznym wydaniu
Boguslavskaya - ukraiński duch w artystycznym wydaniu
Boguslavskaya - ukraiński duch w artystycznym wydaniu
Boguslavskaya - ukraiński duch w artystycznym wydaniu
Boguslavskaya - ukraiński duch w artystycznym wydaniu
Boguslavskaya - ukraiński duch w artystycznym wydaniu
Boguslavskaya - ukraiński duch w artystycznym wydaniu
Boguslavskaya - ukraiński duch w artystycznym wydaniu
Boguslavskaya - ukraiński duch w artystycznym wydaniu
Boguslavskaya - ukraiński duch w artystycznym wydaniu
Boguslavskaya - ukraiński duch w artystycznym wydaniu
Boguslavskaya - ukraiński duch w artystycznym wydaniu
Boguslavskaya - ukraiński duch w artystycznym wydaniu
Boguslavskaya - ukraiński duch w artystycznym wydaniu
Boguslavskaya - ukraiński duch w artystycznym wydaniu
Boguslavskaya - ukraiński duch w artystycznym wydaniu

W czasach gdy kultura i produkcja masowa zdominowały międzynarodowe rynki, Julia Boguslavska postanowiła pójść pod prąd i stworzyła coś kompletnie wyjątkowego. BVSK to marka, która w swojej ofercie ma ręcznie robione, tworzone przy użyciu niecodziennej techniki ceramiczne deski kuchenne, które nie służą tylko i wyłącznie do krojenia, ale również stanowią designerski, skrojony na miarę wnętrzarski gadżet. O początkach projektu, wyzwaniach i planach na przyszłość rozmawialiśmy w 2018 r. z założycielką marki.

REKLAMA

Propertydesign.pl: Jaka była Pani droga do projektu Boguslavskaya?

Julia Boguslavska: Droga do projektu ceramicznego BVSK wiodła przez wiele lat pracy i zdobywania doświadczenia w różnych międzynarodowych organizacjach oraz firmach zupełnie niezwiązanych z ceramiką lub dizajnem. BVSK to hobbistyczny pomysł, który ma na celu wesprzeć rękodzieło i nadać mu nowoczesną formę. BVSK łączy kreatywność małego zespołu oraz kompetencje ludzi, którzy odpowiadają za produkcję desek. Chcieliśmy stworzyć oryginalny i na swój sposób unikalny gadżet, który byłby traktowany nie tylko jako użytkowy element w kuchni, ale i element wnętrza dopasowany do każdego użytkownika.  

Na czym się najbardziej się skupiacie podczas tworzenia kolekcji? Na co stawiacie: na kolor, wzornictwo, trwałość… ?

Głównym wyznacznikiem projektu jest niepowtarzalność kolekcji desek, najwyższa jakość ceramiki oraz ręczna robota, do której przykuwamy najwięcej uwagi. Pomimo tego, że tworzymy rękodzieło i unikalne produkty, chcemy żeby dizajnerskie rzeczy były w maksymalnie przystępnej cenie. Jesteśmy dumni, że tworzymy polski produkt, który łączy w sobie wiele elementów: funkcjonalność i dizajn, tradycje i nowoczesną technologię. Stawimy nie tylko na jakość, ale i na aktualne trendy. Dzięki specjalnie opracowanej pod nasze deski formule masy ceramicznej są one niezwykle trwałe. Wzornictwo również odgrywa wielką rolę - ludzie często kupują oczami i kierują się preferencjami kolorystycznymi. Bierzemy pod uwagę szeroki wachlarz tego, co się dzieje dzisiaj w świecie mody oraz jak kształtują się preferencje konsumpcyjne Polaków. Więc zarówno kolory, wzornictwo, jak i trwałość i jakość muszą iść obok siebie. W tym roku deski BVSK podbijają gusta klientów z Anglii, Szwajcarii, Niemiec i Azji. To świadczy o tym, że tworzymy dobry produkt, który przemawia do klienta.

Jak wygląda proces produkcji? Co jest najtrudniejszego w tworzeniu tego typu designerskich gadżetów?

Proces produkcji zaczyna się od przemyślenia kolekcji, kolorów, doboru wzorów i graficznego projektowania. Następnie nasz stały partner, który odpowiada za produkcje desek wylewa i wypala je ręcznie. Każda deska wypalana jest w piecu w trzech fazach. Pierwszy etap (tzw. biskwit) to wypalanie deski w temperaturze 900 °C. Drugi wypał deski (tzw. "na ostro") odbywa się razem z pokrytym szkliwem w temperaturze 1150 °C. Na trzecim etapie jest wypalana kalka/dekoracja w temperaturze 780-820 stopni °C. To pozwala wkładać deskę do zmywarki, kroić na niej, serwować dania lub używać jako podstawkę pod gorące naczynia. Materiały używane do masy ceramicznej oraz szkliwa pochodzą w 95% z okolic Wałbrzycha. Produkcja jest dosyć skomplikowana - nie jest łatwo uzyskać w piecu płaskie formy ceramiczne, mało który europejski ceramik potrafi to zrobić.

Skąd czerpie Pani pomysły? W projektach widać wiele nawiązań do etniczności.

Pomysły czerpiemy z trendbooków mody, śledzimy na targach inne marki, które wprowadzają nowe produkty z ceramiki i porcelany. Śledzimy również trendy na Instagramie i Pintereście.  Zawsze zastanawiamy się nad tym, jakie są wnętrza polskich domów po to, aby nasze deski były jak najbardziej do nich dopasowane. Często projektujemy je sami, jednakże zdarza nam się współpracować z innymi artystami. Nie koncentrujemy się na etniczności. Ostatnia kolekcja była poświęcona geografii świata, gdzie każda deska ma swoją nazwę miasta. Z tego wynika połączenie dizajnu deski z elementem nawiązującym do konkretnego miasta. Największym osiągnieciem technologicznym okazała się nasza ostatnia kolekcja stworzona na czarnym szkliwie ze złotą kalkomanią (24 karat) w stylu Art Deco.

Rynek jest gotowy na wasze produkty?

Myślę, że jest gotowy. Płaskie formy są trudne w produkcji rękodzielniczej - takich desek na rynku europejskim nie ma. Stały się one wystarczająco atrakcyjne dla klientów pomimo tego, że wybór ceramiki i porcelany lokalnej produkcji jest ogromny.

Jakie macie plany na przyszłość? 

Już za chwilę pojawią się nowe wzory, które ucieszą zielenią naszych fanów. Planujemy zaprezentować nasze produkty na kilku targach w Polsce do końca roku i wejść na kolejną platformę sprzedaży on-line. O szczegółach będziemy informować na bieżąco poprzez media społecznościowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie