×
Subskrybuj newsletter
propertydesign.pl
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Costa Coffee: Kontynuujemy trend indywidualnego projektowania kawiarni

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 12 mar 2018 13:00
  • Aktualizacja: 12 mar 2018 13:01
Costa Coffee: Kontynuujemy trend indywidualnego projektowania kawiarni
Michał Nowak, Property & Expansion Director Costa Europe
Costa Coffee: Kontynuujemy trend indywidualnego projektowania kawiarni
Costa Coffee: Kontynuujemy trend indywidualnego projektowania kawiarni
Costa Coffee: Kontynuujemy trend indywidualnego projektowania kawiarni
Costa Coffee: Kontynuujemy trend indywidualnego projektowania kawiarni
Costa Coffee: Kontynuujemy trend indywidualnego projektowania kawiarni
Costa Coffee: Kontynuujemy trend indywidualnego projektowania kawiarni
Costa Coffee: Kontynuujemy trend indywidualnego projektowania kawiarni
Costa Coffee: Kontynuujemy trend indywidualnego projektowania kawiarni
Costa Coffee: Kontynuujemy trend indywidualnego projektowania kawiarni
Costa Coffee: Kontynuujemy trend indywidualnego projektowania kawiarni
Costa Coffee: Kontynuujemy trend indywidualnego projektowania kawiarni
Costa Coffee: Kontynuujemy trend indywidualnego projektowania kawiarni

Sięgamy po zupełnie nowe materiały oraz sposoby ich aranżacji, wzbogacamy lokale o produkowane w Polsce ledony z hasłami nawiązującymi do unikalnych lokalizacji naszych kawiarni m.in. „Pociąg do kawy” w COSTA COFFEE przy Dworcu PKP WKD w Warszawie czy „Kawa na fali” na Radiowej - mówi Michał Nowak, Property & Expansion Director Costa Europe.

REKLAMA

Kawiarnie Costa Coffee zlokalizowane są głównie przy ulicach. A jak przebiega rozwój sieci w segmencie centrów handlowych, zwłaszcza w dziedzinie designu?

Równie intensywnie jak w przypadku kawiarni ulicznych. Nasze lokale działają m.in. w nowych galeriach Serenada oraz Wroclavia, jednych z najistotniejszych inwestycji komercyjnych roku 2017. Uruchomiliśmy nowe kawiarnie także poza ścisłym centrum dużych miast, np. na warszawskim Tarchominie, w CH M1 w Markach czy pasażu TESCO przy ul. Kapelanka w Krakowie. Kontynuujemy trend indywidualnego projektowania kawiarni – tylko w minionym roku powstało 7 lokali wyróżniających się unikalnym designem. Sięgamy po zupełnie nowe materiały oraz sposoby ich aranżacji, wzbogacamy lokale o produkowane w Polsce ledony z hasłami nawiązującymi do unikalnych lokalizacji naszych kawiarni m.in. „Pociąg do kawy” w COSTA COFFEE przy Dworcu PKP WKD w Warszawie czy „Kawa na fali” na Radiowej. Sukcesywnie wprowadzamy zupełnie nowe rozwiązania florystyczne, tworząc zielone instalacje, doskonale wpisujące się w najnowsze trendy w aranżacji wnętrz.

Unikalne aranżacje to firmowy znak rozpoznawczy. Czy może Pan wymienić lokal, z którego Costa Coffee jest szczególnie dumna?

Jedną z lokalizacji, która zasługuje na uwagę jest kawiarnia przy ul. Rakowickiej w Krakowie. Usytuowana w zabytkowej kamienicy z 1909 roku subtelnie nawiązuje do ducha krakowskiej bohemy. To także pierwsza lokalizacja, przy projektowaniu której rozpoczęto współpracę z polską graficzką Agatą Wierzbicką – jedną ze ścian kawiarni zdobi jej grafika przedstawiająca motywy roślinne. Na ścianach kawiarni znajdziemy także nastrojowe fotografie Krakowa autorstwa Joanny Nowak. Ciekawym elementem wystroju jest oryginalne, zabytkowe pianino znalezione na krakowskim pchlim targu. Instrument jest oddany do użytku gości i liczymy, że niektórych z nich zachęci do muzycznych improwizacji. W zupełnie innym stylu urządziliśmy kawiarnię przy Dworcu Centralnym w Warszawie. To lokal typu take-away, którego design odpowiada najnowszym trendom – zastosowano połączenie elementów wykończeniowych i dekoracyjnych tj. beton, miedź i marmur. Wnętrze utrzymane jest w kolorystyce bieli, szarości i czerni ze złotymi i czerwonymi akcentami. Uwagę gości z pewnością przyciągnie oświetlenie dekoracyjne w formie ledonu „Kawa i Wawa” oraz praca Agaty Wierzbickiej. Tłem grafiki jest zarys dworca centralnego, a główną postacią młoda kobieta, trzymająca w ręku kubek z ulubioną kawą. Dodatkowo, zamiast tradycyjnych menuboardów, postawiono na nowe technologie i zainstalowano ekrany prezentujące ofertę kawiarni.

Co planuje Costa Coffee w najbliższych miesiącach? Nowe lokale? Unikalne koncepty?

Otwieramy coraz więcej kawiarni o powierzchni ok. 150-200 mkw., które pozwalają zaaranżować osobne strefy przeznaczone do pracy i spotkań biznesowych, relaksu oraz kąciki zabaw dla dzieci. Jednocześnie nie rezygnujemy z lokali typu take-away przy głównych szlakach komunikacyjnych, gdzie można złapać szybką kawę w drodze do pracy.

Na nadchodzący rok wyznaczyliśmy sobie dwa kierunki działania. Pierwszy z nich to otwarcia nowych lokali, które zapoczątkowaliśmy kawiarnią przy ul. Radiowej na warszawskim Bemowie. Mamy już zakontraktowane kolejne ciekawe i obiecujące inwestycje. Poza nowymi otwarciami, istotny jest dla nas dalszy rozwój oferty produktowej, przede wszystkim w oparciu o nowe koncepty i światowe trendy kawowe takie jak Cold Brew oraz Nitro Cold Brew. 

Przeczytaj również -> Costa Coffee stawia na dwa kierunki rozwoju

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie