REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Dariusz Blocher, Budimex: Musimy zapewnić ciągłość działania firmy

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 26 mar 2020 09:11
Dariusz Blocher, Budimex: Musimy zapewnić ciągłość działania firmy
ędziemy odpowiednio reagować aby zapewnić ciągłość działania firmy w taki sposób aby minimalizować ryzyko rozprzestrzeniania się grypy koronawirusa – mówi Dariusz Blocher, prezes Budimex SA, fot. PTWP

Na wszystkich budowach Budimeksu prace są realizowane. Problemy związane z koronawirusem mają cały czas niski wpływ na działanie firmy i realizowanie kontraktów budowlanych. Zdecydowana większość pracowników Budimeksu pracuje normalnie: bezpośrednio lub zdalnie. W porównaniu z poprzednim tygodniem widać ograniczony, ale jednak większy problem z dostępem do podwykonawców i niektórych materiałów.

REKLAMA

- Dziękuję za zaangażowanie pracowników i podwykonawców w tym trudnym czasie – szczególnie tym na budowach – mówi Dariusz Blocher, prezes Budimex SA. - Chcemy kontynuować prace przy zachowaniu wszystkich zasad bezpieczeństwa - dodaje Blocher. Uruchomiliśmy już dodatkowe fundusze na zakup ze wszystkich możliwych źródeł kolejnych środków ochrony epidemiologicznej. Mamy, jak wszystkie inne firmy, duży problem w dostarczeniu odpowiedniej ilości środków dezynfekcyjnych oraz maseczek, bo nie ma ich wystarczającej ilości w Polsce. Musimy też mieć na uwadze, że system ochrony zdrowia potrzebuje ich teraz w pierwszej kolejności. Będziemy odpowiednio reagować, aby zapewnić ciągłość działania firmy w taki sposób aby minimalizować ryzyko rozprzestrzeniania się grypy koronawirusa – mówi Dariusz Blocher.

Wśród pracowników Budimeksu nie stwierdzono żadnego zarażenia koronawirusem COVID-19. Na kwarantannie przebywa obecnie jedynie kilka osób.

Logistyka materiałów i surowców pracuje na większości budów zgodnie z planami. Polskie surowce są dostępne. Większe problemy w ciągu dostaw występują tej chwili jedynie na kilkunastu budowach. Opóźnienia dotyczą głównie podzespołów z Niemiec, Włoch, Hiszpanii, Chin i Azji. Większość dostawców kooperujących z tymi krajami sygnalizuje że nie jest w stanie obecnie dostarczyć produktów na czas. Dotyczy to np. wind czy schodów ruchomych.

Jednocześnie Budimex sam angażuje się w pomoc w walce z epidemią.

- Będziemy zaangażowani w walkę ze skutkami epidemii. Jako firma budowlana działająca na naszym rynku, czujemy się zobowiązani do udzielenia wsparcia w tym trudnym czasie. Chcemy pomóc w walce z pandemią koronawirusa, w ratowaniu życia i zdrowia ludzi. Angażujemy się w inicjatywę „Jesteśmy Razem. Pomagamy”. Przekażemy łącznie 1 milion złotych na zakup sprzętu medycznego tak potrzebnego teraz na oddziałach zakaźnych w szpitalach. Dodatkowo jesteśmy gotowi do wsparcia organizacji szpitala polowego, jeśli będzie taka konieczność. I dodaje - Nie możemy być obojętni, po prostu musimy pomóc – mówi Dariusz Blocher.

Rozwój choroby w kolejnych tygodniach może znacząco wpłynąć na dostęp do części pracowników, zarówno własnych jak i podwykonawców i tym samym spowolnienie prac. Krótkoterminowo spodziewamy się przerwania łańcucha dostaw zagranicznych na kilku procentach naszych budów i zmniejszenie dostępności pracowników – głównie podwykonawców i pochodzących z zagranicy.

Obecna sytuacja, w miarę negatywnego rozwoju, może wpłynąć na terminowość realizowanych budów, o czym Budimex informuje na bieżąco naszych klientów i inwestorów. Jeżeli obecny stan utrzyma się długoterminowo, będzie to wpływać negatywnie na wszystkie budowy realizowane przez Budimex i tempo produkcji budowlanej w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.