REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Dymitr Malcew o projektowaniu w czasach zarazy, innowacjach i biofilnej urbanistyce

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 15 mar 2021 09:30
Dymitr Malcew o projektowaniu w czasach zarazy, innowacjach i biofilnej urbanistyce
fot. Shutterstock
Dymitr Malcew o projektowaniu w czasach zarazy, innowacjach i biofilnej urbanistyce

Dymitr Malcew to polski projektant od 2010 roku mieszkający i pracujący w Azji. Obecnie prowadzi własną działalność projektową w Singapurze. W rozmowie z Property Design opowiada o wpływie pandemii na projektowanie, wyzwaniach, jakie stoją przed branżą hotelową i projektowania biur, globalizacji w architekturze oraz sposobach, jakie azjatyckie państwo-miasto ma nie tylko na radzenie sobie z pandemią, ale także na biofilną urbanistykę.

REKLAMA

We współczesnym świecie coraz trudniej jest uciec od natłoku informacji, wyłączyć się i zrelaksować. Dlatego też w wyniku pandemii podróżni będą aktywnie poszukiwać mniej zatłoczonych lokalizacji, poszukując prywatności oraz większego poczucia spokoju i bezpieczeństwa. Luksusowe marki hotelowe w ciekawych lokalizacjach blisko natury, jak np. Aman będą idealną odpowiedzią na nowe oczekiwania rynku.

Hotele miejskie i biznesowe od dawna zmierzają w kierunku automatyzacji - tren wyznaczony przez Public Hotel w Nowym Jorku. Bezobsługowy check in / check out z bezkluczowym wejściem do pokoju gościnnego przez aplikację są coraz częstsze, jednak teraz podróżni mogą spodziewać się większej automatyzacji przez zintegrowanie inteligentnych technologii z doświadczeniami gości. Przykładem mogą być bezdotykowe punkty check in, cyfrowa usługa concierge, drzwi aktywowane ruchem, wirtualny dostęp do personelu medycznego, samoczyszczące się łazienki itp. Kiedyś protokoły sprzątania znajdowały się wyłącznie za kulisami, obecnie marki deklarują praktyki zdrowotne i higieniczne jako część strategii marketingowej.

Technologia w systemach budynku hotelowego również może ulec dużym zmianom, w szczególności nowe projekty mogą obejmować lepsze systemy HVAC, a istniejące budynki mogą być modyfikowane i aktualizowane w swoich systemach, aby mogły skuteczniej filtrować cząsteczki powietrza.

Technologia może również pomóc hotelom w utrzymywaniu stałej komunikacji z gośćmi. Po otwarciu hoteli w Chinach, nastąpił bardzo duży wzrost obsługi pokoi, a najbardziej efektywną formą komunikacji są aplikacje, przez które np. można zamawiać posiłki.

Odzyskanie zaufania gości do ponownego podróżowania będzie kluczowe, a odpowiednia komunikacja i obsługa klienta staną się głównym wyróżnikiem na rynku hotelarskim.

A co z biurami? Jest Pan autorem licznych rozwiązań wnętrzarskich do biur. Czy pandemia stała się w tej materii inspiracją do stworzenia nowych projektów mebli – do biur, a może home office?

DM: Wbrew temu co się mówi o śmierci biur, sytuacja jest wręcz odwrotna i będą one pełniły jeszcze ważniejszą rolę dla organizacji niż przed pandemią, zmieni się jedynie sposób ich wykorzystania.
W Azji panuje obecnie bardzo gorący czas w branży projektowania biur ponieważ firmy wykorzystują ten okres transformacji na reorganizacje struktur, adaptacje do nowego modelu pracy i technologii, co ma oczywiście bezpośrednie przełożenie na rynek nieruchomości komercyjnych. Myślę i mam nadzieję, że podobnie będzie w Polsce i Europie.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.