REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Fokus na detal, czyli jak wybierać listwy do wnętrz publicznych i komercyjnych

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 06 mar 2020 09:45
Fokus na detal, czyli jak wybierać listwy do wnętrz publicznych i komercyjnych
Natalia Polakowska, projektant marki Vox. Fot. Mat. prasowe

Na co należy zwrócić uwagę, wybierając listwy do biura, hotelu czy innego intensywnie użytkowanego wnętrza? Liczy się wytrzymałość produktu, specjalne rozwiązania funkcjonalne i łatwy montaż. Czasami konieczne są też odpowiednie atesty.

REKLAMA

Jakie listwy najlepiej wybrać do intensywnie użytkowanej przestrzeni, takiej jak biuro, salon usługowy czy domowy przedpokój?

Listwa przeznaczona do intensywnie użytkowanego pomieszczenia musi być przede wszystkim odporna na działanie wilgoci i zanieczyszczeń, zarysowania oraz inne uszkodzenia mechaniczne. Dlatego kluczowe jest z jakiego materiału ją wykonano. W ofercie VOX mamy np. listwy Espumo produkowane w technologii Kerracore, która wykonana jest w 80% z recyklatów. W produkcji wykorzystujemy specjalnie tworzywo polimerowe uszlachetnione dodatkami mineralnymi. O jego wytrzymałości najlepiej świadczy fakt, że w tej technologii produkujemy również materiały elewacyjne  czy okładziny ścienne.

Listwy te można też malować, dzięki czemu łatwo dopasujemy je do aranżowanego pomieszczenia albo uczynimy z niej wyrazisty akcent. Materiał z którego wykonano listwy sprawia, że nie chłonie ona wody z żadnej ze stron, a w efekcie się nie wypacza. Nie tylko nie nasiąka wilgocią z pomieszczenia, ale też tą, którą emitują ściany czy podłoga. Dlatego świetnie sprawdzi się przy montażu w mieszkaniach deweloperskich, w których ściany oddają wilgoć jeszcze przez jakiś czas po oddaniu lokalu do użytku.

Pomieszczenia mieszkań na wynajem albo pokoi hotelowych narażone są na częste uszkodzenia mechaniczne. Na co warto zwrócić uwagę wybierając produkt do tego konkretnego zastosowania?

We wnętrzach tego typu estetyka jest tak samo kluczowa, jak parametry techniczne. W hotelach czy mieszkaniach na wynajem świetnie sprawdzą się listwy wykonane z MDF-u, który jest materiałem bardzo trwałym i łatwym w pielęgnacji. Możliwość szybkiego montażu i demontażu docenią inwestorzy, którzy będą mogli przeprowadzić remont albo proste odświeżenie wielu pokoi naraz. 

Przyjrzyjmy się teraz biurom: to przestrzeń, w której listwy zwykle pełnią dodatkową rolę?

Listwy nie tylko maskują dylatacje, ułatwiają sprzątanie i podkreślają estetykę pomieszczenia. Stanowią też ważny element przy organizacji biurowej przestrzeni. Często za listwami ukrywamy różnego rodzaju okablowanie. O ile w domach coraz częściej korzystamy np. z internetu bezprzewodowego, to w biurach ze względu na bezpieczeństwo i efektywność transmisji danych, kable nadal są w użyciu. Lepszym rozwiązaniem są więc listwy, które są wyposażone w specjalną komorę – w razie potrzeby wystarczy wyjąć osłonkę, by dostać się do schowanych za nią przewodów.

Czy listwy, które stosujemy w domach zawsze możemy też wykorzystywać we wnętrzach publicznych albo miejscu pracy?

Generalnie listwy przypodłogowe stosowane w domu można z powodzeniem wykorzystywać w większości wnętrz użyteczności publicznej czy w biurze. Wyjątek stanowią miejsca ze zbiorowym żywieniem, szpitale i miejsca w których przebywają dzieci, czyli żłobki albo przedszkola. W takich wnętrzach jesteśmy zobligowani, by wybierać produkty z odpowiednimi atestami higienicznymi. Dzięki temu, bez obaw możemy je stosować w najbardziej wymagających pomieszczeniach.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.