REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Hanna Pietras: Storytelling to podstawa projektów komercyjnych

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 15 gru 2021 11:11
Hanna Pietras: Storytelling to podstawa projektów komercyjnych
Hanna Pietras, architekt i właściciel pracowni Hanna Pietras Architects / fot. Alicja Kozak

O rosnącym znaczeniu multifunkcji w projektach hotelowych, pracy w czasach pandemii, storytellingu jako podstawie komercyjnych projektów, a także wdrożeniu technologii VR jako narzędzia ułatwiającego współpracę z klientem rozmawiamy z Hanną Pietras, architektem i właścicielką pracowni Hanna Pietras Architects.

REKLAMA

Pandemia, na początku kojarząca się wszystkim z widmem kryzysu, dla niektórych firm architektonicznych nie tylko nie oznaczała przestojów, ale wręcz wpłynęła na rozkwit działalności. Jak Pani podsumowałaby miniony rok – jako drugi rok pandemii? 

W naszym przypadku pandemia dała się odczuć przede wszystkim zmianie sposobu pracy. Chociaż zdecydowanie preferujemy pracę w naszym biurze – bo najlepsze pomysły rodzą się, kiedy działamy razem – to przez pewien czas home office okazał się logiczną koniecznością. Wymusiło to na nas wdrożenie nowych narzędzi i sposobów pracy.

Kilka miesięcy temu z radością wróciliśmy do naszej pracowni, ale część rozwiązań wypracowanych w trakcie lockdownu pozostanie już z nami na zawsze. Jeśli chodzi o ilość pracy, to początek pandemii zaskakująco zaowocował wzrostem zainteresowań klientów. Na szczęście obawy, że większość projektów zostanie wstrzymana przez COVID, były w tym przypadku nieuzasadnione.

Czy jako architekt projektujący wnętrza biurowe i hotelowe, zauważa Pani wyraźne zmiany w podejściu do projektowania tych przestrzeni? W hotelach zdaje się dominować multifunkcja…

Tak, w wyniki pandemii wyraźnie wzrosło znaczenie multifunkcji. Dodatkowo kładzie się teraz duży nacisk na możliwości rearanżacji przestrzeni i korzystania z niej w małych grupach – co w opozycji do dużych skupisk ludzkich jest obecnie bardziej komfortowe dla większości z nas. W pandemii umocnił się też widoczny wcześniej trend, abyśmy w hotelach poczuli się jak w domu. Czyli nie tylko świetny design i wygoda, ale też przytulność, ciepła kolorystyka i naturalne materiały.

Wnętrza hotelu ibis Styles Kraków, zgodnie z filozofią brandu, zaprojektowała Pani w oparciu o jeden motyw przewodni. Tutaj była nim historia i kultura Krakowa. Jak ważny w projektach skierowanych do szerokiej klienteli, jak hotele jest tzw. storytelling? Lubi Pani projektować w ten sposób?

Moim zdaniem storytelling to obecnie podstawa projektów komercyjnych. Pozwala to trzymać się od początku wyznaczonego kierunku i wokół niego budować całą opowieść projektową. Jest on rdzeniem naszej pracy od koncepcji po realizację. W przypadku Ibis Styles tworzenie storytellingu zajęło nam kilka tygodni. Na tym etapie nieocenione było wsparcie naszej zaprzyjaźnionej graficzki Aleksandry Matyas, która pomogła ułożyć w całość nasze pomysły. Dopiero później – mając zdefiniowany storytelling – mogliśmy przejść do samego procesu projektowego.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.