REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jak biura projektowe radzą sobie w czasie pandemii?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 08 kwi 2020 15:25
Jak biura projektowe radzą sobie w czasie pandemii?
Grzegorz Tacakiewicz, właściciel Tacakiewicz Ferma Kresek

Jak funkcjonuje biuro projektowe w czasach pandemii? - Epidemia wpłynie z pewnością na terminy zaplanowanych procesów inwestycyjnych. Miejmy nadzieję, że ten przestój nie potrwa jednak długo i niebawem wszystkie planowane inwestycje będą mogły bez problemów zostać zrealizowane. Będzie to jednak z pewnością inna, nowa rzeczywistość, z którą przyjdzie nam się zmierzyć - mówi Grzegorz Tacakiewicz, właściciel Tacakiewicz Ferma Kresek.

REKLAMA

Czy biuro nadal funkcjonuje w okresie pandemii?

Grzegorz Tacakiewicz: Tak, oczywiście. Jak wiele innych biur dostarczających usług z zakresu różnorakiej działalności gospodarczej, zostaliśmy postawieni w bardzo nietypowej sytuacji kryzysowej. Jest to wyzwanie, któremu musimy sprostać, jeśli chcemy przetrwać ten kryzys.

Tacakiewicz Ferma Kresek to biuro projektowe specjalizujące się w projektowaniu obiektów przemysłowych – od złożonych obiektów przemysłowych, poprzez centra dystrybucyjne
i obiekty logistyczne, po budynki biurowe. Nasz zespół projektowy to 55 architektów,
3 specjalistów do spraw środowiskowych oraz obsługa administracyjna. Główna siedziba biura mieści się w Poznaniu, jednak dwa mniejsze biura funkcjonują również we Wrocławiu
i Krakowie. Jesteśmy w o tyle dobrej sytuacji, że możemy nadal działać w przeciwieństwie
do innych przedsiębiorstw czy też usługodawców.

Działamy. Na bieżąco realizujemy zlecane projekty, staramy się pozyskiwać nowe zlecenia. Pomimo wprowadzonych zmian w codziennym funkcjonowaniu związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 – nasza firma działa teraz bez większych zakłóceń, choć wymaga to większego wysiłku od wszystkich.

Jak wyglądał proces wprowadzania tych zmian, na czym one polegały?

GT: Jak dobrze wiemy, sytuacja od początku jest niezwykle dynamiczna. Spowodowane zagrożeniem epidemicznym zmiany w życiu społecznym nastąpiły niezwykle szybko i konieczna była natychmiastowa reakcja na dostosowanie organizacji pracy do wprowadzonych obostrzeń. Pierwsze środki ostrożności wprowadziliśmy już w lutym, kiedy pojawiły się doniesienia o sytuacji w Chinach. Zakupiliśmy i zamontowaliśmy wtedy dozowniki ze środkami odkażającymi w naszych biurach i przeprowadziliśmy kampanię informacyjną, jak należy zachowywać się w kontaktach z inwestorami zza granicy. Wraz z rozwojem sytuacji reagowaliśmy na bieżąco tzn.: ograniczyliśmy liczbę wyjazdów, kontaktów bezpośrednich z osobami z zewnątrz, przeszliśmy na tryb spotkań w formie telekonferencji.

Od początku marca zaczęliśmy przechodzić na pracę zdalną.

Jak to wyglądało?

GT: Nasza kadra kierownicza i dział HR błyskawicznie stworzyli i wdrożyli plan awaryjny, dzięki któremu większość pracowników miała możliwość przejścia na pracę zdalną. Podstawowymi narzędziami pracy naszych projektantów jest sprzęt komputerowy, profesjonalne oprogramowanie i telefon. Z tym był najmniejszy problem – narzędzia te po prostu zostały dostarczone naszym pracowników do domów. Kluczowe znaczenie ma jednak dostęp do projektów znajdujących się na naszym serwerze i wspólna praca nad projektami. I tu myślę, że nie tylko my, ale i większość społeczeństwa jeszcze bardziej doceniła rolę Internetu, który do tej pory był traktowany jako pewnik i coś oczywistego, co towarzyszy nam na co dzień. 


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.