REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jak biura projektowe radzą sobie w czasie pandemii?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 08 kwi 2020 15:25
Jak biura projektowe radzą sobie w czasie pandemii?
Grzegorz Tacakiewicz, właściciel Tacakiewicz Ferma Kresek

Jak funkcjonuje biuro projektowe w czasach pandemii? - Epidemia wpłynie z pewnością na terminy zaplanowanych procesów inwestycyjnych. Miejmy nadzieję, że ten przestój nie potrwa jednak długo i niebawem wszystkie planowane inwestycje będą mogły bez problemów zostać zrealizowane. Będzie to jednak z pewnością inna, nowa rzeczywistość, z którą przyjdzie nam się zmierzyć - mówi Grzegorz Tacakiewicz, właściciel Tacakiewicz Ferma Kresek.

REKLAMA

Jednak teraz jest to przede wszystkim niezbędne narzędzie pracy. Pewnym wyzwaniem
było zapewnienie pracownikom wykonującym pracę zdalną dostępu do naszych zasobów sieciowych. Kierownicy zespołów opracowali funkcjonujący system wymiany plików projektowych bazujących na tunelach dostępu do serwera i dyskach NAS. Jednocześnie wdrożyliśmy platformę BIM 360 umożliwiającą współdzielenie plików, co jest szczególnie istotne przy zespołowej pracy zdalnej. Pracownicy pozostają ze sobą oraz z biurem w stałym kontakcie poprzez służbowe telefony oraz wewnętrzny komunikator internetowy Microsoft Teams. Tak, jak to było przed wprowadzonymi zmianami: pracowników w kilkuosobowych grupach wspierają koordynatorzy, a całe zespoły – kierownicy. Nasi pracownicy tworzą zgraną ekipę. Do tej pory wszystko przebiega bez większych problemów.

Czy wszyscy pracownicy wykonują pracę zdalną?

GT: Większość architektów i specjalistów tak. Jednak ze względu na konieczność funkcjonowania firmy, pracownicy administracji i finansów nadal wykonują swoją pracę w biurze. To dzięki nim nasze biuro może funkcjonować stacjonarnie i co bardzo ważne – udzielać wsparcia technicznego pracownikom zdalnym, aby ci mogli płynnie obsługiwać naszych klientów, pomimo trudnej sytuacji, w jakiej się znaleźliśmy. Chodzi tu m.in. o dostęp do korespondencji, ploterów, drukarek i innych urządzeń do kompletacji dokumentacji projektowej. Jest to niewielka grupa osób, którym zapewniamy niezbędne środki ochrony. Nasz dział HR cały czas czuwa nad zachowaniem bezpieczeństwa. Na bieżąco przekazuje wytyczne specjalisty ds. BHP wszystkim pracownikom, zarówno na temat zachowania zasad ostrożności w pracy biurowej, jak i bezpieczeństwa pracy zdalnej. W szczególności zwracamy uwagę na to, by w biurze stanowiska pracy zachowywały bezpieczną odległość od siebie. Do dyspozycji mamy dystrybutory z płynem do dezynfekcji, rękawiczki i termometr bezdotykowy, regularnie dezynfekowane są klamki i poręcze. Na czas epidemii wszystkie samochody służbowe zostały oddane do dyspozycji pracowników na potrzeby przejazdów do domów, by w miarę możliwości pozwolić im uniknąć środków komunikacji publicznej.

Jak architekci radzą sobie z home office?

GT: Z punktu widzenia pracodawcy radzą sobie bez zarzutu. Wszystkie obowiązki wykonują tak jak do tej pory – profesjonalnie i na czas. Nie zdarzyła się jeszcze sytuacja, kiedy konieczna byłaby wzmożona kontrola ze strony kierowników. Dochodzą mnie jednak słuchy, że pracownikom brakuje kontaktu bezpośredniego ze swoimi współpracownikami, których do tej pory widywali codziennie i między którymi zawiązały się więzi koleżeńskie, nie rzadko przyjacielskie. 


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.