REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jak biura projektowe radzą sobie w czasie pandemii?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 08 kwi 2020 15:25
Jak biura projektowe radzą sobie w czasie pandemii?
Grzegorz Tacakiewicz, właściciel Tacakiewicz Ferma Kresek

Jak funkcjonuje biuro projektowe w czasach pandemii? - Epidemia wpłynie z pewnością na terminy zaplanowanych procesów inwestycyjnych. Miejmy nadzieję, że ten przestój nie potrwa jednak długo i niebawem wszystkie planowane inwestycje będą mogły bez problemów zostać zrealizowane. Będzie to jednak z pewnością inna, nowa rzeczywistość, z którą przyjdzie nam się zmierzyć - mówi Grzegorz Tacakiewicz, właściciel Tacakiewicz Ferma Kresek.

REKLAMA

W naszej firmie od zawsze panowała atmosfera rodzinna i nasi pracownicy tworzą zgrane grupy. Myślę, że w czasach izolacji, wszyscy borykamy się z tym problemem. Na chwilę obecną pozostaje nam niestety tylko kontakt telefoniczny i online, z którego oczywiście korzystamy, również aby porozmawiać nie tylko o pracy. Wszyscy musimy uzbroić się w cierpliwość i prezentować odpowiedzialną postawę. Czekamy na to, aż znowu spotkamy się wszyscy w biurze i będziemy mogli wspólnie zjeść razem lunch jak to było do tej pory.

Jakie zauważa Pan największe trudności w pracy biura projektowego podczas pandemii?

GT: Są to sytuację, które wcześniej nie stanowiły żadnego problemu – czyli bezpośrednie kontakty z inwestorami, podwykonawcami, rzeczoznawcami, wyjazdy i wizyty na budowach. Jednak największym utrudnieniem jest kontakt z urzędami oraz organami administracji publicznej. 

W związku z wprowadzeniem tzw. tarczy antykryzysowej urzędnicy prowadzący nasze procedury administracyjne coraz częściej zwracają nam uwagę na istotne zmiany wynikające z nowych przepisów. Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że wprowadzona ustawa była konieczna w walce z pandemią, jednak dla nas oraz dla inwestorów jest ona niestety uciążliwa, ponieważ w wielu przypadkach praktycznie uniemożliwia nam uzyskiwanie decyzji np. decyzji środowiskowych czy pozwoleń na budowę. Bieg terminów procesowych i sądowych w postępowaniach administracyjnych nie rozpoczyna się w tej chwili, a rozpoczęty ulega zawieszeniu. Obowiązujące do tej pory terminy, którymi były związane organy i podmioty prowadzące postępowania, w tej chwili nie obowiązują.

Ponadto nowe postępowania zostaną wstrzymane, aż do skorzystania przez wszystkie strony ze swoich uprawnień lub zakończenia pandemii. Urzędy nie podejmują się zakończenia postępowań ze względu na to, że nie są w stanie zapewnić bezpiecznych warunków np. do zapoznania się przez strony z aktami sprawy. Będzie to się wiązało z przedłużeniem procesów inwestycyjnych. Pomimo wszystko staramy się utrzymywać kontakt z urzędnikami, którzy również w wielu przypadkach pracują z domów oraz rozwiązywać wspólnie problemy, które napotykamy. Wielu urzędników jeszcze nie wie, jak mają wyglądać poszczególnie etapy procedowania, ponieważ to wszystko ustalane jest na bieżąco. Na razie wszyscy radzimy sobie z zaistniałą sytuacją na tyle, na ile pozwala nam wprowadzona ustawa.


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.