REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jak branża budowlana radzi sobie z obecnym kryzysem?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 24 kwi 2020 14:25
Jak branża budowlana radzi sobie z obecnym kryzysem?
Robert Stefanowski, prezes firmy Greinplast

- Nasza branża jest branżą znajdującą się poniekąd po środku. Nie jesteśmy jak tu wspomniano turystyką, czy gastronomią, gdzie jak wiadomo sytuacja jest obecnie bardzo ciężka - mówi Robert Stefanowski, prezes firmy Greinplast.

REKLAMA

W jaki sposób epidemia koronawirusa wpłynęła na funkcjonowanie firmy Greinplast?

Przede wszystkim ta sytuacja, jak chyba każdego, bardzo nas zaskoczyła. Można starać się przewidywać przeróżne sytuacje, ekonomiczne i gospodarcze, jednak ataku wirusa z którym musimy zmagać się obecnie nie spodziewał się chyba nikt. Epidemia znacząco wpłynęła na nas wszystkich, zmiany musiały więc nastąpić również w naszym przedsiębiorstwie. Byliśmy zmuszeni poniekąd stworzyć pewne procedury na nowo, zoptymalizować produkcję, a także funkcjonowanie poszczególnych działów, aby dostosować życie firmy do nowej rzeczywistości. Odłożyliśmy też w czasie niektóre zaplanowane inwestycje. Na każdym szczeblu wprowadzono jakieś zmiany i w dalszym ciągu podejmowane są kroki, aby wyjść z tego trudnego czasu obronną ręką.

Jakie dodatkowe środki ochrony dotyczące zarówno pracowników jak i klientów wdrożono w firmie

W pierwszej kolejności podjęliśmy działania mające na celu ochronę naszych pracowników, kontrahentów oraz ich bliskich. Dostosowaliśmy godziny oraz system pracy pracowników, tak aby ograniczyli kontakty ze sobą do minimum. Na terenie zakładu jest obowiązek noszenia masek, przy wejściach do poszczególnych budynków zamontowaliśmy urządzania dzięki którym każdy wchodzący może zdezynfekować ręce. Staramy się również w miarę możliwości jak najczęściej dezynfekować pomieszczenia w których przebywają nasi pracownicy. Warto wspomnieć, że obecnie na terenie naszej fabryki w Krasnem pracuje 214 osób. Zmuszeni byliśmy również zmienić godziny otwarcia działu sprzedaży, tak aby jak najelastyczniej dostosować się do rządowych restrykcji.

Sytuacja branży budowlanej w porównaniu do np. turystyki czy gastronomii, wydaje się w tym momencie stosunkowa stabilna. Jak to wygląda z punktu widzenia producenta materiałów budowlanych?

Jeśli chodzi o Greinplast, to na ten moment zapotrzebowanie na nasze produkty cały czas jest. Wiadomo, cała gospodarka to system naczyń połączonych i w przypadku osłabienia jednego sektora, cierpieć zaczyna cała reszta, aczkolwiek na chwilę obecną nie można powiedzieć, że jesteśmy szczególnie mocno poszkodowani. Nasza branża jest branżą znajdującą się poniekąd po środku. Nie jesteśmy jak tu wspomniano turystyką, czy gastronomią, gdzie jak wiadomo sytuacja jest obecnie bardzo ciężka. Oczywiście są też ekstremalne przykłady sektorów, które poprzez działanie wirusa są w fazie rozkwitu, jak na przykład producenci środków ochrony higieny.

Co do sprzedaży, to rok zaczął się dla nas bardzo dobrze. Od kwietnia odnotowaliśmy już jednak spadek wartości zamówień. Na ten moment sprzedaż utrzymuje się na przyzwoitym poziomie. Liczymy na to, że wraz z upływem czasu sytuacja na rynku będzie wracała na normalne tory.

Czy firma finansowo jest przygotowana na dłuższy okres trwania epidemii?

Sytuacja finansowa firmy Greinplast jest stabilna. Od dawna staramy się posiłkować przede wszystkim kapitałem własnym, ale jeśli nadejdzie taka konieczność, nie wykluczamy skorzystania z zewnętrznych źródeł, na przykład kredytu. Mamy bardzo dobre zdolności kredytowe, dlatego trzeba podkreślić, że pod tym względem nasza pozycja na pewno nie jest najgorsza.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.