REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jakie będą biura przyszłości? Nie ma jednego modelu dla wszystkich

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 13 sty 2022 10:38
Jakie będą biura przyszłości? Nie ma jednego modelu dla wszystkich
W tym roku wyklaruje się jak po pandemii będą pracowali Polacy. fot. Shutterstock / 4P production
Jakie będą biura przyszłości? Nie ma jednego modelu dla wszystkich

Należy powiedzieć, że w ostatnim czasie dokonała się ogromna zmiana – firmy przeszły z modelu pracy typowo biurowej, przez rok pracy zdalnej, do przyszłości, która wyklaruje się już w 2022 roku. Już teraz jednak wiadomo, że nie ma jednego modelu dla wszystkich. O przyszłości biur mówi Mikołaj Sznajder, dyrektor działu powierzchni biurowych w CBRE.

REKLAMA

  • Do biura chodzimy budować i podtrzymywać relacje.
  • Nie ma jednego modelu dla wszystkich na zasadzie „One size fits all”. Wyłonią się style danych organizacji.
  • Posiadanie głównego biura i przestrzeni elastycznych może się upowszechnić w kolejnych latach, a na pewno zobaczymy go więcej już w 2022 roku.
  • COVID spowodował również, że wzrosła świadomość well-beingu wśród ludzi, a tym samym organizacji. Doszło do przyspieszenia w adaptacji trendu w tym obszarze

– Za nami ciekawy rok na rynku biurowym. Stanowił on pewnego rodzaju test wszystkich modeli pracy, które byli w stanie wyobrazić sobie pracownicy i pracodawcy. Już w 2022 roku zobaczymy wyniki tych testów. Dwie rzeczy są pewne – nie ma jednego modelu pracy, który będzie dobry dla wszystkich organizacji, pojawi się ich kilka, a w ich centrum będzie znajdowała się przestrzeń biurowa – mówi Mikołaj Sznajder, dyrektor działu powierzchni biurowych w CBRE.

– Jeszcze w 2019 roku większość z nas nie wyobrażała sobie pracy poza biurem. Akceptacja dla home office była niska, co wynikało z małego zaufania do tej formy pracy i niewystarczającej znajomości narzędzi, które ją ułatwiają. Teraz, po niemal dwóch latach od wybuchu pandemii, bariery zostały przełamane. W roku 2020 pracodawcy przekonali się, że efektywność ich pracowników na home office nie spada, a pracownicy oswoili obsługę narzędzi, które umożliwiają pracę zdalną – zauważa ekspert.

– 2021 był rokiem powrotu do biur, ale już w nowej formule testowania różnych modeli pracy. Należy powiedzieć, że w ostatnim czasie dokonała się ogromna zmiana – firmy przeszły z modelu pracy typowo biurowej, przez rok pracy zdalnej, do przyszłości, która wyklaruje się już w 2022 roku – mówi Mikołaj Sznajder.

Rok testów za nami

Dyrektor działu powierzchni biurowych CBRE podkreśla, że każda firma inaczej rozumie hybrydowy model pracy i próbuje dostosować najlepsze rozwiązanie do swoich potrzeb. – Wiadomo już, że ludzie nie przychodzą do biura, bo jest tam biurko, klimatyzacja, kawa i Internet. Chodzi raczej o podtrzymywanie i budowanie relacji, bycie częścią zespołu. I do tego właśnie służy nowoczesne biuro – wyjaśnia ekspert.

– W 2022 roku wyklaruje się jasny kierunek rozwoju biur. Już teraz jednak wiadomo, że nie ma jednego modelu dla wszystkich. „One size fits all” w przypadku biura przyszłości nie ma zastosowania. Wyłonią się style danych organizacji – niektórzy wrócą do starego modelu pracy wyłącznie w biurze, inni zdecydują się na model całkowicie zdalny, a jeszcze inni znajdą model pośrodku, który dopuszcza 2-3 dni home office w tygodniu – mówi Mikołaj Sznajder.

Stałe biuro wizytówką firmy



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.