REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

JMW Architekci - specjaliści od projektowania showroomów

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 13 sie 2018 13:01
JMW Architekci - specjaliści od projektowania showroomów
JMW Architekci, Krzysztof Jachowicz, Jakub Wiśniewski, Łukasz Michalski, fot. mat. pras.
JMW Architekci - specjaliści od projektowania showroomów
JMW Architekci - specjaliści od projektowania showroomów
JMW Architekci - specjaliści od projektowania showroomów
JMW Architekci - specjaliści od projektowania showroomów
JMW Architekci - specjaliści od projektowania showroomów
JMW Architekci - specjaliści od projektowania showroomów
JMW Architekci - specjaliści od projektowania showroomów
JMW Architekci - specjaliści od projektowania showroomów
JMW Architekci - specjaliści od projektowania showroomów
JMW Architekci - specjaliści od projektowania showroomów

- Showroomy stały się dla nas wyjątkowo ciekawym zagadnieniem projektowym. Dały nam nowe spojrzenie na sam proces projektowania, odmienny od wnętrz biurowych czy prywatnych. Istotna jest tu nie tylko funkcja i estetyka, ale prezentowany materiał czy produkt. W pewnym sensie to on staje się tutaj zarówno twórcą, jak i tworzywem - mówią JMW Architekci, autorzy showroomów takich marek, jak np. Interstone, Kronospan czy Laminam. W specjalnym wywiadzie dla PropertyDesign.pl architekci opowiedzieli o trudnej sztuce projektowania tego typu przestrzeni.

REKLAMA

Jakub: Kiedy tworzyliśmy koncepcję dla showroom Kronospanu istotą stali się użytkownicy materiału, czyli nie tylko architekci, ale także na przykład stolarze czy klienci końcowi. Mając to na uwadze, chcieliśmy pokazać jak wygląda produkt w praktycznym zastosowaniu. Dlatego zdecydowaliśmy się stworzyć meble, których dość nieoczywiste wykończenie prezentuje odpowiednią skalę i wielość możliwości użytych materiałów. 

Krzysztof: Przy każdym z naszych projektów, zanim postawiliśmy pierwszą kreskę, dowiadywaliśmy się bardzo dużo o samych firmach, producentach i materiałach. Trochę jak w zawodzie aktora, który aby dobrze zagrać jakąś rolę musi utożsamić się z postacią, poznać miejsce i czas w jakim żyje, tak my poznawaliśmy produkt od każdej strony, by móc go później odpowiednio zaprezentować. To zdobywanie wiedzy, przyglądanie się etapom produkcji, rozmawianie z ludźmi, którzy w tym procesie uczestniczą, pozwalało nam zrozumieć niesioną z produktem filozofię, którą z kolei przekładaliśmy na efekt finalny w postaci projektowanych przez nas showroomów.

Jakub: Z własnego doświadczenia wiemy czego architektom brakuje i czego potrzebują w codziennej pracy z materiałem i z klientem, dlatego tak dbamy o dostępność, wielkość czy sam sposób ekspozycji i oświetlenia próbek. To wszystko warunkuje znajomość produktu, jego słabych i mocnych stron, które później przenosimy na ten konkretny projekt.

Nie dla wszystkich do końca jasne jest, czym różni się showroom od salonu sprzedaży. Jaka jest zasadnicza różnica między tymi dwoma kategoriami przestrzeni?

Krzysztof: Tę różnicę możemy odczytać już w samych słowach „showroom” i „salon sprzedaży”. Choć te dwa miejsca nie muszą się nawzajem wykluczać, showroom to przestrzeń, która ma inspirować, pokazywać nowe możliwości i zastosowania produktu, rzadko kiedy spotkamy się tam z ceną. Zawsze jednak staramy się, żeby tworzone przez naszą pracownię wnętrza nie były tylko estetyczne, ale i utylitarne. W tym przypadku ekspozycja i inspiracja ma wspierać wiedzę o produkcie i w konsekwencji również większą sprzedaż. 

Jakub: W salonie sprzedaży sama wiedza pracowników jest inna. Tutaj natomiast klienci są w stanie bliżej poznać materiał, jego charakterystykę i możliwości.

Łukasz: Nie możemy zapomnieć, że showroom to również miejsce spotkań architektów ze swoimi klientami, gdzie dzięki wydzielonym salom mają doskonałą możliwość poprowadzenia dyskusji na temat projektu i użytych w nim materiałów.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.