REKLAMA
PARTNER PORTALU partner portalu
×

Szukaj w serwisie

Julitta Maciejewska-Walczak, Swarzędz Home: Nasze meble są jak garderoba eleganckiej kobiety

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 06 gru 2017 15:05
Julitta Maciejewska-Walczak, Swarzędz Home: Nasze meble są jak garderoba eleganckiej kobiety
Julitta Maciejewska-Walczak
Julitta Maciejewska-Walczak, Swarzędz Home: Nasze meble są jak garderoba eleganckiej kobiety
Julitta Maciejewska-Walczak, Swarzędz Home: Nasze meble są jak garderoba eleganckiej kobiety
Julitta Maciejewska-Walczak, Swarzędz Home: Nasze meble są jak garderoba eleganckiej kobiety
Julitta Maciejewska-Walczak, Swarzędz Home: Nasze meble są jak garderoba eleganckiej kobiety
Julitta Maciejewska-Walczak, Swarzędz Home: Nasze meble są jak garderoba eleganckiej kobiety
Julitta Maciejewska-Walczak, Swarzędz Home: Nasze meble są jak garderoba eleganckiej kobiety
Julitta Maciejewska-Walczak, Swarzędz Home: Nasze meble są jak garderoba eleganckiej kobiety
Julitta Maciejewska-Walczak, Swarzędz Home: Nasze meble są jak garderoba eleganckiej kobiety
Julitta Maciejewska-Walczak, Swarzędz Home: Nasze meble są jak garderoba eleganckiej kobiety
Julitta Maciejewska-Walczak, Swarzędz Home: Nasze meble są jak garderoba eleganckiej kobiety
Julitta Maciejewska-Walczak, Swarzędz Home: Nasze meble są jak garderoba eleganckiej kobiety
Julitta Maciejewska-Walczak, Swarzędz Home: Nasze meble są jak garderoba eleganckiej kobiety
Julitta Maciejewska-Walczak, Swarzędz Home: Nasze meble są jak garderoba eleganckiej kobiety
Julitta Maciejewska-Walczak, Swarzędz Home: Nasze meble są jak garderoba eleganckiej kobiety
Julitta Maciejewska-Walczak, Swarzędz Home: Nasze meble są jak garderoba eleganckiej kobiety
Julitta Maciejewska-Walczak, Swarzędz Home: Nasze meble są jak garderoba eleganckiej kobiety
Julitta Maciejewska-Walczak, Swarzędz Home: Nasze meble są jak garderoba eleganckiej kobiety
Julitta Maciejewska-Walczak, Swarzędz Home: Nasze meble są jak garderoba eleganckiej kobiety
Julitta Maciejewska-Walczak, Swarzędz Home: Nasze meble są jak garderoba eleganckiej kobiety
Julitta Maciejewska-Walczak, Swarzędz Home: Nasze meble są jak garderoba eleganckiej kobiety
Julitta Maciejewska-Walczak, Swarzędz Home: Nasze meble są jak garderoba eleganckiej kobiety
Julitta Maciejewska-Walczak, Swarzędz Home: Nasze meble są jak garderoba eleganckiej kobiety

Swarzędzkie Fabryki Mebli i zakłady Antoniego Tabaki powstały w 1905 roku. Przez lata marka była synonimem solidnego, polskiego rzemiosła meblowego. Dziś, w odnowionej formie i po gruntownej rewitalizacji, przeciera nowe szlaki i przynosi powiew świeżości. Meble marki Swarzędz Home trafiają nie tylko do przestrzeni domowych, ale goszczą również w ekskluzywnych pensjonatach, hotelach oraz biurach. Julitta Maciejewska-Walczak, prezes zarządu Swarzędz Home, opowiedziała nam o wartościach marki, niezwykłym showroomie oraz planach na przyszłość.

REKLAMA

Tradycja meblarska marki Swarzędz sięga 1905 roku. Czasy się zmieniły. Co z dawnych lat przetrwało do dziś?

Julitta Maciejewska-Walczak, prezes zarządu Swarzędz Home: Gdy tworzyliśmy Swarzędz Home materialne dziedzictwo Swarzędzkich Fabryk Mebli i zakładów Antoniego Tabaki było już całkowicie zaprzepaszczone. Zostało jedynie logo z trzema choinkami i nazwa, która dla kilku pokoleń Polaków była synonimem solidnych, polskich mebli. Wciąż jednak byli wokół nas ludzie którzy tę markę i tę jakość tworzyli, którzy świetnie znają swoje meblarskie rzemiosło i czują pasję – miłość do pięknych, dobrze wykonanych mebli, chęć kontunuowania ponad stuletniej historii. Bez ich umiejętności nie udało by się odbudować praktycznie od zera jednej z najbardziej znanych polskich marek wnętrzarskich.

Ze swarzędzkiej tradycji przejmujemy to, co najbardziej wartościowe: rzemieślniczą biegłość, staranność wykonania, dbałość o detale, przywiązanie do szlachetnych materiałów i tradycyjnych metod produkcji, rzetelność.

Jakie wartości są najważniejsze dla marki Swarzędz?

Chcemy być marką ambitną, wyróżniającą się, inspirującą do pięknego, komfortowego życia. Nasze propozycje adresujemy do osób wymagających, ceniących jakość, potrafiących dostrzec piękno w swoim otoczeniu i codziennie czerpać radość z obcowania z nim. Przedkładamy styl ponad krótkotrwałą modę. Każdemu z naszych klientów i każdemu naszemu produktowi poświęcamy wiele czasu i uwagi. Tworzymy na zamówienie, dopasowujemy meble do oczekiwań jego użytkownika dzięki mnogości wykończeń, wybarwień, wymiarów, rozwiązań materiałowych i konstrukcyjnych.

Nadaliście marce nowe znaczenie. Na czym polegała jej rewitalizacja?

Nasza marka ma bogatą historię, ale jej klienci żyją tu i teraz - to do ich oczekiwań, stylu życia i upodobań muszą być dostosowane nasze produkty. Ludzie, którzy widzą nasze lekkie, eleganckie meble są zaskoczeni tym, jak bardzo różnią się od ciężkich swarzędzkich meblościanek i kredensów, które pamiętają z domów rodziców i dziadków.

Zmieniliśmy naszą ofertę i jej charakter – dominują w niej obecnie meble do sypialni i jadalni oraz pokoi dziennych. Istotna zmianą jest także dodanie do propozycji typowo meblarskich  różnorodnych wnętrzarskich dodatków: dywanów, poduszek, pledów, lamp, luster. To pozwala na harmonijne skomponowanie całego wyposażenia wnętrza, ułatwia jego aranżację.

Nie wprowadzamy co sezon kilku nowych kolekcji – stawiamy na ponadczasowe formy, a elementy aktualnych trendów wprowadzamy w kolorach wykończeń, rodzajach i wzorach materiałów tapicerskich, w akcesoriach, w dodatkach, takich jak pufy, poduszki, pledy. Można to porównać do kompletowania garderoby przez elegancką kobietę – jej bazę powinny stanowić klasyczne, markowe rzeczy, a sezonowe nowości to jedynie uzupełnienie.

Skąd pomysł na lokalizację showroom-u Swarzędza w starej fabryce?

Szukaliśmy miejsca z charakterem, z klimatem, innego niż dziesiątki zwykłych salonów z meblami. Nie interesowały nas centra handlowe przez które codziennie przewijają się tłumy ludzi. Zależało nam na stworzeniu showroomu w prawdziwym tego słowa znaczeniu – miejsca, które nie tylko służy prezentacji produktów, ale także pokazuje całą filozofię naszej marki, jej charakter i sposób myślenia o wnętrzu, o stylu życia. Chcieliśmy, aby nasi klienci mogli w spokoju obejrzeć ekspozycję, porozmawiać z nami, znaleźć inspirację dla siebie.

Szukaliśmy właściwego miejsca długo, ale widocznie gdzieś na górze było zapisane, że czeka na nas przestrzeń wyjątkowa i tak jak nasza marka mocno osadzona w historii wielkopolskiego meblarstwa. Dawna fabryka Józefa Zeylanda przy ul. Wszystkich świętych 4a to jedyny w obrębie poznańskiej starówki zabytkowy obiekt o przemysłowym rodowodzie. Już 150 lat temu można tu było kupić meble! Dziś stolarskiego ducha przywołują drewniane filary, konstrukcje metalowych suwnic i wielkie okna, które zapewniały światło pracującym tam stolarzom i snycerzom. Wnętrze ma industrialny, loftowy charakter – nasze meble świetnie się w nim prezentują, a przestrzeń zachęca do ciągłych eksperymentów, do pokazywania wciąż nowych  aranżacji.

Chcąc zapewnić naszym klientom, architektom i projektantom wnętrz kompleksową ofertę zaprosiliśmy do współpracy kilka marek o podobnym „DNA”. To niewielkie, często rodzinne firmy o manufakturowym systemie produkcji, stawiające na ciekawe, współczesne wzornictwo. Pochodzą nie tylko z Polski, ale także z Belgii, Czech i Hiszpanii – jak się okazuje fizyczna odległość nie jest przeszkodą we współpracy, gdy stawiamy na podobne wartości. Można u nas znaleźćmiedzy innymi  meble Ton, Joquer, Mobles 114, Ondarreta, ROM, dodatki i lampy Omelette Editions, Sebastiana Pietkiewicza, LAKO,  tekstylia domowe Hop Design.

Swoje produkty kierujecie głównie do klientów indywidualnych. Czy planujecie poszerzyć zakres działalności na klientów komercyjnych?

Owszem, naszymi głównymi odbiorcami są klienci indywidualni, ale od samego początku istnienia marki współpracujemy też z klientami kontraktowymi - przede wszystkim z branży hotelarskiej. Realizujemy zamówienia na nasze standardowe modele na potrzeby hoteli o wysokim standardzie, ekskluzywnych pensjonatów. Wykonujemy też projekty powierzone. Nasze meble trafiają też często do biur i poczekalni, hotelowych lobby – szczególnie dotyczy to pufów, foteli, sof i naszego prozdrowotnego przeboju – siedziska do aktywnego siedzenia BAMP. Każdy architekt, projektant wnętrz czy inwestor może się do nas zgłosić – traktujemy naszych klientów indywidualnie i staramy się być elastyczni wobec ich oczekiwań. To podejście do współpracy jest naszym zdaniem dużą wartością dla odbiorców z wymagającego rynku kontraktowego.

Z czego jesteście najbardziej dumni?

Istniejemy jako Swarzędz Home od niespełna 4 lat i w tym czasie udało nam się stworzyć  ciekawą ofertę, zbudować sieć sprzedaży w Polsce i zagranicą, zdobyć zaufanie grupy odbiorców. Jednak najważniejsze jest to, że powiodło nam się to bez żadnych kompromisów - działamy w zgodzie z sobą, zachowując charakter marki i jej podejście, utrzymując wysoką jakość wytwarzanych przez nas mebli i obsługi klienta.

Jakie plany na przyszłość ma marka Swarzędz?

Jesteśmy nadal na początku drogi i nadal czeka nas mnóstwo pracy. Choć wiele osiągnęliśmy, przed nami jeszcze wiele wyzwań. Chcemy się rozwijać – systematycznie i rozważnie, docierać do nowych odbiorców, stwarzać im okazje do kontaktu z naszą marką i naszymi produktami, chociażby poprzez udział w targach, konferencjach architektonicznych czy działania promocyjne. Oczekiwania i możliwości polskich klientów rosną, zmienia się rynek, a my musimy za tymi zmianami podążać. Na pewno będziemy tak jak dotychczas stawiać na synergię designu i rzemiosła, poszukiwać innowacji – materiałowych i konstrukcyjnych. Kto wie – może w przyszłości obok litego drewna będziemy wykorzystywać chociażby metal lub kamień? Może wprowadzimy do oferty nowe kategorie dodatków i akcesoriów wnętrzarskich? Może nawiążemy współpracę z nowymi, ciekawymi projektantami?

Chcecie zdobywać zagraniczne rynki, czy Polska to najważniejszy target?

Zarówno w Polsce, jak i zagranicą dostrzegamy możliwości rozwoju. Jest wiele miejsca na Swarzędz Home, na wysokiej jakości meble z szlachetnych, naturalnych materiałów. W Polsce łatwo nam się rozwijać, bo to nasz rynek macierzysty. Znamy go, znamy upodobania Polaków, mamy tu zbudowane, sprawdzone kontakty, które ułatwiają nam działanie i rozwój. Za granicą z pewnością jest trudniej i ta ekspansja jest znacznie wolniejsza, choć nie brakuje ludzi którzy chcą z nami współpracować i doceniają to, co proponujemy. W odróżnieniu od wielu polskich firm chcemy to robić pod własną, stworzoną specjalnie w tym celu marką – Ikonik Home. W przeciwieństwie do Polaków nazwa Swarzędz nic nie mówi Hiszpanom, Niemcom, Ukraińcom czy Litwinom, jednak przemawia do nich produkt – jego design, jakość, staranność wykonania. To teren na którym możemy się sprawdzić  i przekonać o tym, że zbudowaliśmy wartość godną tradycji z której wyrastamy.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie