REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Katarzyna Miastkowska: musimy odpowiedzieć sobie na pytanie, do czego służyć ma nam biuro

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 18 lis 2021 09:08
Katarzyna Miastkowska: musimy odpowiedzieć sobie na pytanie, do czego służyć ma nam biuro
Katarzyna Miastkowska, właścicielka pracownia Fruit Orchard; w kolażu wykorzystano również zdjęcia siedziby WP w Warszawie i biura PEP Warszawa (proj. proj. FBT Pracownia Architektury i Urbanistyki oraz Fruit Orchard), fot. archiwum projektanta

Projektantka Katarzyna Miastkowska to autorka licznych projektów biurowych, współtworzyła m.in. siedzibę Wirtualnej Polski. Wiedzą o projektowaniu biur dzieli się m.in. na łamach niedawno wydanego przez Polską Izbę Nieruchomości Komercyjnych poradnika „W biurze 2022. Nowa normalność”. Naszej redakcji opowiada tym, jak pandemia pozwoliła oswoić się nam z modelem activity based working place, zaletach agoryzacji przestrzeni biurowych oraz… dlaczego te same cechy charakteru, które każą nam budować konstrukcje z parawanów na plaży, stanowią wyzwanie dla idei hot-desków.

REKLAMA

I co podkreślam – to jest dodatkowe zadanie, które nie jest standardem w pracy stricte projektowej i w żadnym wypadku nie powinno być tak traktowane. Jest natomiast w moim przekonaniu aktualnie niezbędne, bo firmy, nawet wielkie korporacje, są zagubione. Jest to dla wszystkich nowa rzeczywistość, więc musimy sobie teraz nawzajem pomagać i być bardziej tolerancyjni. Nie ma jedynych słusznych rozwiązań. Każda sytuacja jest inna.

Czym jest Organic Fit Out?

Organic Fit Out stał się naszą autorską metodą właśnie do analityki potrzeb klienta biurowego w oparciu o pierwotne funkcje miejsca pracy i zadania. Pracowaliśmy tak z klientami już od dość dawna, natomiast pandemia pokazała, że jest to podejście, które może być teraz jeszcze bardziej efektywne niż zwykła analityka ilościowa. W skrócie sprowadza się do tego, aby skupić się na elementarnych działaniach firmy i takich procesach, które stanowią podstawy jej funkcjonowania i wokół tego dopiero rozwijać kształt biura.

Oznacza to, że trzeba spojrzeć do wewnątrz organizacji, zastanowić się, co tak naprawdę jest potrzebne pracownikom, aby mogli jak najsprawniej funkcjonować samodzielnie, ze współpracownikami i infrastrukturą i podążać za tym – a nie za przyzwyczajeniami czy strukturą. Nie chodzi o robinhoodyzm, ale np. naprawdę nie każdy dyrektor musi mieć gabinet i nie każdy szeregowy pracownik może pracować na hotdesku. Czasem nawet zamiana takich dwóch osób z ich dotychczasowymi punktami pracy może się okazać bardzo owocną zmianą.

W innych przypadkach możliwość odesłania np. pracowników działających w systemie telefonicznym do pracy zdalnej może oznaczać dla nich istotny odzysk kosztów dojazdów, a dla firmy zwolnienie wielkiej przestrzeni i potencjał na odzysk kosztów najmu. Najważniejsze jest jednak, żeby nie iść na skróty i nie powielać cudzych rozwiązań, tylko zastanowić się nad własną organizacją i do niej dostosować rozwiązania. Wtedy na pewno mamy szansę wytrwać z tymi rozwiązaniami.

Dziękuję za rozmowę

--------------------------

Katarzyna Miastkowska

Absolwentka studiów magisterskich i doktoranckich na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, oraz studiów projektowania architektury wnętrz na ASP. Właścicielka wielokrotnie nagradzanej pracowni Fruit Orchard, specjalizującej się w przede wszystkim w projektowaniu wnętrz biurowych i kompleksowym doradztwie w dziedzinie organizacji i designu przestrzeni do pracy, w tym rozwiązań post-covid.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.