Tropikalne ogrody, włoski szkic, ponadczasowa elegancja – Kazar wie, jak uwieść klientów, przy jednoczesnym byciu trendy. Artur Kazienko, prezes zarządu Kazar Footwear zdradził, w czym tkwi sekret designerskich salonów marki.
Propertydesign.pl: Wnętrza salonów sklepowych nieustannie nas zaskakują. Jakie trendy można zaobserwować w kwestii projektowania i aranżacji sklepów?
Artur Kazienko, prezes zarządu Kazar Footwear: Trendy co do wystroju, kolorystyki, krawędzi i kształtu mebli czy używanych materiałów zmieniają się de facto co roku. Jako Kazar śledzimy to, co dzieje się w tym obszarze i bierzemy pod uwagę w tzw. elementach ruchomych czy komunikacji marketingowej – tak, aby zawsze być na czasie. Jednakowoż w ramach głównego konceptu i designu trzymamy się jednej spójnej, unikalnej – wypracowanej na nasze potrzeby – formuły. Stawiamy na elegancką prostotę, ciepły minimalizm i estetyczne, przestronne wnętrza. Takie podejście gwarantuje nam odpowiedni przekaz w zgodzie z wartościami marki Kazar.
Jak powinien wyglądać sklep, aby przyciągał konsumentów?
Sklep to miejsce, w którym bezpośrednio komunikujemy się z konsumentami. To świat marki, gdzie nic nie jest pozostawione przypadkowi. Design, wystrój, aranżacja przestrzeni, ekspozycja produktów, komunikacja marketingowa, oświetlenie czy zapach są starannie zaplanowane tak, by stworzyć klimat o jaki nam chodzi, ale i atmosferę, w której klient będzie się czuł dobrze.
Jak zatem wystrojem i designem podkreślić produkty, charakterystyczność i wartości marki?
Design i wystrój odpowiada pozycjonowaniu oraz segmentowi, w którym marka operuje. Inaczej podchodzi się więc do aranżacji w przypadku brandów luksusowych, kategorii premium czy rynku masowego. Produkty prezentuje się biorąc pod uwagę grupę docelową – jej potrzeby i oczekiwania, jak również trendy oraz własny, unikalny styl. Sklep to połączenie i wypadkowa wszystkich tych elementów. Kazar, jako marka premium, stawia na nowoczesność, jakość oraz innowacyjność w komunikacji – tu przykładem może być chociażby zakończona niedawno akcja „Tropical Garden” w CH Arkadia, gdzie na ponad dwa tygodnie salon zamienił się w dżunglę, nawiązując do klimatu i wiodących inspiracji kolekcji wiosna-lato 2018.
Do odnowienia salonu w Starym Browarze Kazar zatrudnił włoskiego architekta. Skąd pomysł na angaż zagranicznego specjalisty?
Kazar istnieje na polskim rynku od prawie 30 lat. U źródeł powstania marki leżała ambicja, by stworzyć luksusowy, unikalny brand w segmencie premium, który będzie utożsamiany z modą na światowym poziomie oraz bogatą ofertą skierowaną do kobiet i mężczyzn, ceniących sobie najwyższą jakość, jak również wyjątkowy styl. Pierwszy sklep otworzyliśmy w 1996 r. w Katowicach i od tamtej pory nieustannie pracujemy nad tym, aby z każdym rokiem wyglądał coraz lepiej. W myśl tej strategii, jako marka premium, postanowiliśmy w największych salonach w kluczowych lokalizacjach w kraju, jak również za granicą, stworzyć specjalny „złoty” koncept. Wpisując się w światowe standardy designu nawiązaliśmy współpracę przy tym projekcie z doświadczonym ekspertem, a efekty mówią same za siebie. Salony w swej nowej odsłonie szybko zyskały aprobatę naszych klientów.
W którą stronę powinny zmierzać sklepy, aby odnaleźć się w świecie najnowszych technologii?
Wyzwaniem współczesnego handlu jest dotarcie do klienta w modelu 360 stopni – zarówno pod kątem komunikacji, jak i sprzedaży. Musimy być tam, gdzie jest nasz konsument i oferować mu produkty, których oczekuje tu i teraz. Nasza odpowiedzią na zmieniające się zatem realia w tym obszarze jest chociażby formuła omnichannel – jeśli klient nie znajduje np. wymarzonego modelu torebki lub rozmiaru butów odwiedzając nasz sklep stacjonarny, obsługa oferuje mu na miejscu natychmiastową pomoc i zakupy poprzez kanał ecommerce. Nasi sprzedawcy, jak również centrum obsługi klienta online, są odpowiednio przygotowani, by odpowiadać na potrzeby nawet najbardziej wymagających odbiorców.
Jak w kwestii designu salonów radzi sobie marka zagranicą?
Realizujemy spójną politykę tak w zakresie koncepcji sklepów, jak i komunikacji marki na wszystkich rynkach, na których jesteśmy obecni w ramach jednej, przyjętej strategii. Obecnie firma Kazar Footwear posiada 54 salony na terenie Polski, jak również salony w Czechach i na Węgrzech.
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
Prezes Atelier Loegler Architekci Sp. z o.o.
Generalny Architekt, Właściciel Maćków Pracownia Projektowa Sp. z o.o.
Właściciel Autorska Pracownia Architektury HUBKA
Założyciel, Główny Projektant Massive Design
Projektant, właściciel Autorska Pracownia Architektoniczna – Jacek Bułat
Założyciel BXBstudio