REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Kazar stworzył "złoty" koncept

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 17 maj 2018 09:00
Kazar stworzył "złoty" koncept
fot. mat. pras.
Kazar stworzył "złoty" koncept
Kazar stworzył "złoty" koncept
Kazar stworzył "złoty" koncept
Kazar stworzył "złoty" koncept
Kazar stworzył "złoty" koncept
Kazar stworzył "złoty" koncept
Kazar stworzył "złoty" koncept
Kazar stworzył "złoty" koncept
Kazar stworzył "złoty" koncept
Kazar stworzył "złoty" koncept

Tropikalne ogrody, włoski szkic, ponadczasowa elegancja – Kazar wie, jak uwieść klientów, przy jednoczesnym byciu trendy. Artur Kazienko, prezes zarządu Kazar Footwear zdradził, w czym tkwi sekret designerskich salonów marki.

REKLAMA

Propertydesign.pl: Wnętrza salonów sklepowych nieustannie nas zaskakują. Jakie trendy można zaobserwować w kwestii projektowania i aranżacji sklepów?

Artur Kazienko, prezes zarządu Kazar Footwear: Trendy co do wystroju, kolorystyki, krawędzi i kształtu mebli czy używanych materiałów zmieniają się de facto co roku. Jako Kazar śledzimy to, co dzieje się w tym obszarze i bierzemy pod uwagę w tzw. elementach ruchomych czy komunikacji marketingowej – tak, aby zawsze być na czasie. Jednakowoż w ramach głównego konceptu i designu trzymamy się jednej spójnej, unikalnej – wypracowanej na nasze potrzeby – formuły. Stawiamy na elegancką prostotę, ciepły minimalizm i estetyczne, przestronne wnętrza. Takie podejście gwarantuje nam odpowiedni przekaz w zgodzie z wartościami marki Kazar.

Jak powinien wyglądać sklep, aby przyciągał konsumentów?

Sklep to miejsce, w którym bezpośrednio komunikujemy się z konsumentami. To świat marki, gdzie nic nie jest pozostawione przypadkowi. Design, wystrój, aranżacja przestrzeni, ekspozycja produktów, komunikacja marketingowa, oświetlenie czy zapach są starannie zaplanowane tak, by stworzyć klimat o jaki nam chodzi, ale i atmosferę, w której klient będzie się czuł dobrze.

Jak zatem wystrojem i designem podkreślić produkty, charakterystyczność i wartości marki?

Design i wystrój odpowiada pozycjonowaniu oraz segmentowi, w którym marka operuje. Inaczej podchodzi się więc do aranżacji w przypadku brandów luksusowych, kategorii premium czy rynku masowego. Produkty prezentuje się biorąc pod uwagę grupę docelową – jej potrzeby i oczekiwania, jak również trendy oraz własny, unikalny styl. Sklep to połączenie i wypadkowa wszystkich tych elementów. Kazar, jako marka premium, stawia na nowoczesność, jakość oraz innowacyjność w komunikacji – tu przykładem może być chociażby zakończona niedawno akcja „Tropical Garden” w CH Arkadia, gdzie na ponad dwa tygodnie salon zamienił się w dżunglę, nawiązując do klimatu i wiodących inspiracji kolekcji wiosna-lato 2018.

Do odnowienia salonu w Starym Browarze Kazar zatrudnił włoskiego architekta. Skąd pomysł na angaż zagranicznego specjalisty?

Kazar istnieje na polskim rynku od prawie 30 lat. U źródeł powstania marki leżała ambicja, by stworzyć luksusowy, unikalny brand w segmencie premium, który będzie utożsamiany z modą na światowym poziomie oraz bogatą ofertą skierowaną do kobiet i mężczyzn, ceniących sobie najwyższą jakość, jak również wyjątkowy styl. Pierwszy sklep otworzyliśmy w 1996 r. w Katowicach i od tamtej pory nieustannie pracujemy nad tym, aby z każdym rokiem wyglądał coraz lepiej. W myśl tej strategii, jako marka premium, postanowiliśmy w największych salonach w kluczowych lokalizacjach w kraju, jak również za granicą, stworzyć specjalny „złoty” koncept. Wpisując się w światowe standardy designu nawiązaliśmy współpracę przy tym projekcie z doświadczonym ekspertem, a efekty mówią same za siebie. Salony w swej nowej odsłonie szybko zyskały aprobatę naszych klientów.

W którą stronę powinny zmierzać sklepy, aby odnaleźć się w świecie najnowszych technologii?

Wyzwaniem współczesnego handlu jest dotarcie do klienta w modelu 360 stopni – zarówno pod kątem komunikacji, jak i sprzedaży. Musimy być tam, gdzie jest nasz konsument i oferować mu produkty, których oczekuje tu i teraz. Nasza odpowiedzią na zmieniające się zatem realia w tym obszarze jest chociażby formuła omnichannel – jeśli klient nie znajduje np. wymarzonego modelu torebki lub rozmiaru butów odwiedzając nasz sklep stacjonarny, obsługa oferuje mu na miejscu natychmiastową pomoc i zakupy poprzez kanał ecommerce. Nasi sprzedawcy, jak również centrum obsługi klienta online, są odpowiednio przygotowani, by odpowiadać na potrzeby nawet najbardziej wymagających odbiorców.

Jak w kwestii designu salonów radzi sobie marka zagranicą?

Realizujemy spójną politykę tak w zakresie koncepcji sklepów, jak i komunikacji marki na wszystkich rynkach, na których jesteśmy obecni w ramach jednej, przyjętej strategii. Obecnie firma Kazar Footwear posiada 54 salony na terenie Polski, jak również salony w Czechach i na Węgrzech. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie