REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Maciej Zuber z Archas Design: Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 15 kwi 2020 13:04
Maciej Zuber z Archas Design: Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego
Maciej Zuber, architekt i właściciel pracowni Archas Design, prezes SARP oddział Bielsko-Biała, fot. mat. Archas Design

Należy ułatwić współpracę biur architektonicznych z urzędami w zakresie wydawanych pozwoleń budowlanych i warunków zabudowy. Wymaga to pilnego wprowadzenia, już w uchwalonej nowelizacji prawa budowlanego, która ma wejść w życie we wrześniu - uważa Maciej Zuber, architekt i właściciel pracowni Archas Design, prezes SARP oddział Bielsko-Biała. W przypadku pracodawców najważniejszym wyzwaniem jest umiejętność zbudowania poczucia bezpieczeństwa i solidarności - dodaje.

REKLAMA

Jak wygląda teraz praca w pracowni Archas Design?

Maciej Zuber: Oczywiście jak większość pracujemy zdalnie, choć uruchomienie tego procesu nie było dla nas niczym nowym. Z uwagi na to, że w naszym biurze mamy bardzo rozwinięty sektor socjalny, umożliwiamy naszym pracowniczkom i pracownikom system pracy zdalnej np. ze względu na konieczność opieki nad dziećmi. Wprowadziliśmy te mechanizmy już blisko dekadę temu, wychodząc naprzeciw naszym pracownikom.

Już od wielu lat komunikujemy się i pracujemy z wykorzystaniem firmowych kont Skype. Jesteśmy obecnie również na etapie wprowadzania rozwiązania komunikacyjnego ZOOM. Narady prowadzone są zdalnie, jesteśmy w stałym kontakcie z klientami.

Licencje na wszystkie programy Autodesk mamy przypisane do osób, wiec istnieje swoboda w ich zdalnym wykorzystaniu. Współpraca z naszymi stałymi klientami jest ugruntowana i w dużej mierze korespondencyjna, więc w zakresie bieżącego działania biura też niewiele się zmieniło. Bezpośrednie spotkania zastąpiliśmy telekonferencjami, które i tak stosuje już większość naszych klientów.

Czy wszyscy architekci w pracowni pracują zdalnie?

Maciej Zuber: Ze względu na zaistniałą sytuacją daliśmy naszym pracownikom możliwość wyboru miejsca, z którego chcą pracować i to oni decydują. Ci, dla których dojazd oznaczałby konieczność skorzystania z transportu zbiorowego otrzymali priorytet pracy z domu. W biurze wprowadzone są jednoosobowe dyżury tak, aby zawsze ktoś był na miejscu. Głównie chodzi o zachowanie płynności w obrocie dokumentacją projektową.

Jestem drobiazgowy, jeśli chodzi o zabezpieczanie się na przyszłość, co dotyczy również sytuacji w biurze. Mój dzień znacząco nie różni się od tych sprzed epidemii. Jestem w biurze codziennie, choć dzielimy się z żoną opieką nad dziećmi. Moja żona jest również architektką i pracujemy wspólnie. Dzięki temu oboje rozumiemy specyfikę zawodu i być może łatwiej nam jako rodzinie odnaleźć się w sytuacji.

Pakiet dot. tarczy antykryzysowej, który ma przeciwdziałać gospodarczym skutkom pandemii został już przyjęty. Co mógłby jeszcze zrobić rząd dla branży?

Maciej Zuber: Przede wszystkim rząd powinien wesprzeć wszystkich przedsiębiorców w zakresie utrzymania zatrudnienia. To w tej chwili podstawowe zadanie jakie stoi przed rządem w zakresie ratowania sytuacji gospodarczej. Bez tego czeka nas najgorsze załamanie rynku w historii rynku deweloperskiego.

Czy w obecnej sytuacji, właśnie utrzymanie zatrudnienia w pracowni stanowi największą pana obawę?

Maciej Zuber: Tak, mam obawy związane z utrzymaniem zatrudnienia. Nie wyobrażam sobie zwalniania pracowników, bo zespół jaki mamy to załoga zgrana i ugruntowana przez lata. Znamy się, lubimy i szanujemy. Sytuacje jak ta są okazją na umacnianie tych relacji przy założeniu, że obie strony będą potrafiły dostrzec w sobie człowieka a nie wyłącznie pracownika czy przedsiębiorcę.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.