REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Magdalena Federowicz-Boule: Design, który łączy wciąż będzie ważny

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 30 wrz 2020 13:39
Magdalena Federowicz-Boule: Design, który łączy wciąż będzie ważny
Magdalena Federowicz-Boule: Design, który łączy wciąż będzie ważny
Magdalena Federowicz-Boule: Design, który łączy wciąż będzie ważny
Magdalena Federowicz-Boule: Design, który łączy wciąż będzie ważny
Magdalena Federowicz-Boule: Design, który łączy wciąż będzie ważny

Jesteśmy istotami społecznymi, dlatego nadal relacje i design, który łączy, będzie ważny. Epidemia zmusi nas jednak do poszukiwania rozwiązań, które zapewnią jednocześnie bezpieczeństwo w strefach wspólnych - mówi o projektowaniu w erze postpandemicznej arch. Magdalena Federowicz-Boule, prezes zarządu Tremend.

REKLAMA

Już podczas pandemii realizowała Pani projekty w różnych miejscach Europy. Czy zauważa Pani zmieniające się nastawienie do projektowania hoteli pod wpływem koronakryzysu?

Magdalena Federowicz-Boule: Na pewno musieliśmy dostosować się do dynamicznie rozwijającej się sytuacji. Jednak z mojej perspektywy, to, co najważniejsze pod względem towarzyszących nam idei, pozostało niezmienne. Wciąż dążymy do integracji, do tego, by ludzie mieli okazję się spotykać i wspólnie spędzać czas podczas pobytu w hotelu. Jesteśmy istotami społecznymi, dlatego nadal relacje i design, który łączy, będzie ważny.

Epidemia zmusi nas jednak do poszukiwania rozwiązań, które zapewnią jednocześnie bezpieczeństwo w strefach wspólnych. Widzę potrzebę zaprojektowania dividerów, które zastąpią nieestetyczne plexi - tu można sięgnąć na przykład po rośliny, które wprowadzą do przestrzeni inną energię i nie będą tak jednoznacznie kojarzyć się gościom z zagrożeniem. Ponadto, bardzo istotna jest możliwość wprowadzania szybkich zmian w przestrzeni. Mobilność wyposażenia, wielofunkcyjność - to klucz do dostosowania się do nowej rzeczywistości.

Podczas Property Forum zwróciła Pani uwagę na to, że pandemia przyhamowała rozwój stref socjalnych w hotelach, które wcześniej przeżywały prawdziwy boom. Prognozowała Pani, że większy fokus będzie skierowany na atrakcyjnie zaprojektowane pokoje. Jak mogą wyglądać pokoje ery pandemii? Jak by Pani taki pokój zaprojektowała?

MFB: Nadal ważne będą dla nas motywy związane ze storytellingiem i local touch, ale pokój stanie się miejscem bardziej multifunkcyjnym. Pojawią się strefy: sleep, relax, work. Warto wzbogacić go o miejsce do pracy czy kącik, w którym można przyjąć gościa na krótkie spotkanie. Powinien on w razie wystąpienia takiej konieczności, mieć możliwość zastąpienia stref coworkingowych czy lobby.

Oczywiście, tak jak w całym hotelu, warto także przy wejściu do pokoju umieścić dozownik z płynem dezynfekującym, oznaczony infografiką czy fragmentem muralu. Ważne, aby elementy związane z pandemią nie tworzyły “szpitalnej” atmosfery, były dobrze widoczne, ale nie wysuwały się na pierwszy plan.

Jak, z Pani perspektywy jako architekta współpracującego stale z branżą hotelową, rynek odczuł skutki pandemii? Czy miała ona negatywny wpływ również na Pani pracę?

MFB: Nasza pracownia miała na szczęście możliwość kontynuowania rozpoczętych projektów zdalnie, ponieważ wiele z nich powstaje za granicą i wizyty na budowach były utrudnione bądź niemożliwe ze względu na panujący reżim sanitarny. Zespół bardzo szybko odnalazł się w nowej sytuacji i na szczęście projekty są realizowane bez większych przeszkód. Korzystamy z narzędzi do pracy online, spotykamy się na wideokonferencjach i powoli funkcjonowanie w takim trybie staje się dla nas naturalne.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.