REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Max Lamb: Tworzenie przedmiotów to prawdziwe zrozumienie potrzeb drugiej osoby

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 04 wrz 2020 15:38
Max Lamb: Tworzenie przedmiotów to prawdziwe zrozumienie potrzeb drugiej osoby
Max Lamb fot. AHEC (Petr Krejci)
Max Lamb: Tworzenie przedmiotów to prawdziwe zrozumienie potrzeb drugiej osoby
Max Lamb: Tworzenie przedmiotów to prawdziwe zrozumienie potrzeb drugiej osoby
Max Lamb: Tworzenie przedmiotów to prawdziwe zrozumienie potrzeb drugiej osoby
Max Lamb: Tworzenie przedmiotów to prawdziwe zrozumienie potrzeb drugiej osoby
Max Lamb: Tworzenie przedmiotów to prawdziwe zrozumienie potrzeb drugiej osoby
Max Lamb: Tworzenie przedmiotów to prawdziwe zrozumienie potrzeb drugiej osoby
Max Lamb: Tworzenie przedmiotów to prawdziwe zrozumienie potrzeb drugiej osoby
Max Lamb: Tworzenie przedmiotów to prawdziwe zrozumienie potrzeb drugiej osoby
Max Lamb: Tworzenie przedmiotów to prawdziwe zrozumienie potrzeb drugiej osoby
Max Lamb: Tworzenie przedmiotów to prawdziwe zrozumienie potrzeb drugiej osoby
Max Lamb: Tworzenie przedmiotów to prawdziwe zrozumienie potrzeb drugiej osoby
Max Lamb: Tworzenie przedmiotów to prawdziwe zrozumienie potrzeb drugiej osoby
Max Lamb: Tworzenie przedmiotów to prawdziwe zrozumienie potrzeb drugiej osoby
Max Lamb: Tworzenie przedmiotów to prawdziwe zrozumienie potrzeb drugiej osoby
Max Lamb: Tworzenie przedmiotów to prawdziwe zrozumienie potrzeb drugiej osoby
Max Lamb: Tworzenie przedmiotów to prawdziwe zrozumienie potrzeb drugiej osoby

Max Lamb jest projektantem i twórcą mebli oraz innych przedmiotów, znanym ze swojego podejścia do surowca polegającego na dokładnym zbadaniu jego charakterystyki i potencjału. W przeszłości eksperymentował m.in. ze stopem cyny z antymonem i miedzią, polistyrenem, granitem, a także pochodzącą z odpadów wełną; w swojej pracy wykorzystywał zarówno techniki cyfrowe, jak i starodawne metody pracy.  Ostatnio stworzył nietuzinkowy projekt z drewna pod hasłem "Legacy" (Dziedzictwo) dla dr Marii Balshaw CBE, dyrektorki Galerii Tate.

REKLAMA

Co zaprojektowałeś ostatnio dla dr Marii Balshaw CBE, dyrektorki Galerii Tate?

Maria Balshaw poprosiła mnie, abym w swoim projekcie skupił się na jej środowisku biurowym w Tate. W ciągu dnia wielokrotnie pojawia się w biurze i je opuszcza, a wieczorami uczestniczy w aukcjach charytatywnych, bierze udział w spotkaniach czy wernisażach. Biuro jest praktycznie jej drugim domem i potrzebuje miejsca do przechowywania strojów i przebierania.

Jakie podejście do projektowania reprezentuje twoje studio i jak wpisuje się ono w stworzony przedmiot?

Zwykle sam zajmuję się tworzeniem projektu i jego wykonaniem, ale tym razem tak się nie stało ze względu na to, że za produkcję odpowiedzialny był warsztat Benchmark. Moje projekty często zmieniają się podczas procesu produkcji poprzez eksperymentowanie z materiałami i testowanie nowych technik. Zależało mi na tym, aby rozpocząć proces projektowania od wykonania próbek i przeprowadzenia testów kolorystycznych na czerwonym dębie amerykańskim, ponieważ od początku wiedziałem, że Marię interesuje kolor.

Jaki był twój punkt wyjścia do projektu i jak ewoluował?

Pomysł na „Pokojowca” (ang. Valet) wziął się od wieszania ubrań. Niemal natychmiast chciałem nadać mu ludzkie cechy, które świetnie by współgrały z tkaninami. Zacząłem od miękkich form i kształtów, z haczykami i wypustkami wykonanymi z kawałków materiału. „Pokojowiec” miał być przedmiotem wolnostojącym, a nie przymocowanym do ściany, więc musieliśmy pamiętać o tym, by projekt był trójwymiarowy i posiadał stabilną podstawę. Ten przedmiot ma swoją osobowość, jest prawie jak osoba stojąca w pokoju i podająca Marii jej ubrania.

Jakie były techniczne aspekty projektu?

Zacząłem od dość skomplikowanych form łamanych, które wymagały zainstalowania gotowych zawiasów, których nie chciałem używać, albo stworzenia własnej, bardziej skomplikowanej wersji zawiasu. Chciałem maksymalnie uprościć projekt i spodobał mi się koncept wpasowywania komponentów w siebie, inspirując się meblami w płaskiej paczce do samodzielnego montażu, ale wychodząc poza nasze postrzeganie takich mebli. Dobrze to współgrało z miękkością, którą nadałem czerwonemu dębowi poprzez zaokrąglenie i uwypuklenie krawędzi.

Jak jeszcze przetworzyłeś drewno?

Jedną z unikalnych cech czerwonego dębu i jedną z głównych różnic między dębem czerwonym a innymi gatunkami drewna jest duża porowatość surowca, czyli słoje przyrostu, co sprawia, że jest to materiał bardzo podatny barwienie. Interesowało mnie, w jaki sposób mogę zmienić kolor drewna, zachowując jednocześnie jego naturalny odcień. Nałożyłem kolor na powierzchnię drewna, wciskając go głęboko w pory, pozwoliłem mu wyschnąć, a następnie zeszlifowałem drewno tak, aby barwa była widoczna w otwartych porach, ale nie na całej powierzchni. W ten sposób barwa nie przysłania naturalnego koloru czerwonego dębu.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.