REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Nowe marki podkręcają ruch na ulicach handlowych, ale Zachód dogonimy dopiero za 10 lat

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 06 kwi 2022 11:53
Nowe marki podkręcają ruch na ulicach handlowych, ale Zachód dogonimy dopiero za 10 lat
Renata Kamińska, specjalistka ds. ulic handlowych w CBRE, fot. mat. CBRE

Ulice handlowe rozwinęły się w pandemii. Zlokalizowane przy nich lokale były bardziej odporne na obostrzenia, dzięki lepszej dostępności i większemu bezpieczeństwu. W efekcie nie tylko struktura biznesów znajdujących się przy najpopularniejszych ulicach pozostała taka sama, ale zaczęły się tam pojawiać nowe marki m.in. kosmetyczne, modowe, a nawet motoryzacyjne - uważa Renata Kamińska, specjalistka ds. ulic handlowych w CBRE.

REKLAMA

Rynek rodzimych ulic handlowych, w porównaniu do krajów Europy Zachodniej, wciąż ma nieduży udział w sektorach handlowym i gastronomicznym.  -Jednak jego rola cały czas rośnie, a zachodnie rynki dogonimy za ok. 10 lat. Rozwój przyspieszyła pandemia, w której i marki i klienci zaczęli częściej zwracać się w stronę sklepów i restauracji dostępnych z poziomu ulicy, szczególnie w porównaniu do tych znajdujących się w trudniej dostępnych centrach handlowych. W efekcie zdecydowana większość najemców przy ulicach handlowych została w swoich lokalizacjach, zarówno tych gastronomicznych, jak i modowych czy kosmetycznych - twierdzi Renata Kamińska, specjalistka ds. ulic handlowych w CBRE.

Jak zauważa ekspertka, obserwuje również duże zainteresowanie wśród nowych biznesów, które chcą wejść na ten rynek. - Rośnie potrzeba dywersyfikacji swoich lokalizacji. Co ciekawe, są wśród nich nie tylko restauracje czy drobny handel, ale również firmy z branży motoryzacyjnej, np. produkujące samochody elektryczne. Największe zainteresowanie wzbudzają lokale w centrach miast, ale widać też więcej ruchu w dzielnicach typowo mieszkaniowych - podkreśla.

Kolejne miesiące będą dobre dla ulic

Mimo ostatnich zmian podatkowych, pensje w Polsce cały czas rosną, co ma pozytywny wpływ na handel i gastronomię, czyli sektory, które dominują na ulicach handlowych. - Pracownicy na większą skalę wracają do biur z pracy zdalnej. Czynnikami sprzyjającymi ich rozwojowi będą również zniesienie  obostrzeń związanych z pandemią oraz nadchodzące ciepłe miesiące i wakacje, w których dużo chętniej wychodzimy na miasto. To czas, w którym pojawia się też więcej turystów z zagranicy. Możemy prognozować, że w kolejnych miesiącach lokale przy ulicach handlowych, które jeszcze nie osiągnęły poziomów obrotów sprzed pandemii zdołają to nadrobić - konkluduje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.